Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Intrebare:
Am o nelamurire in legatura cu impozitul minim la o firma declarata inactiva, din cauza neprezentarii actelor la control, de catre administratia financiara ,incepand cu 2010.
Trebuie sau nu sa se declare impozitul minim?
Mentionez ca in afara de declaratia 300, restul declaratiilor si bilantul depunem regulat.
Raspuns:
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Persoane juridice sunt declarate inactive, potrivit dispozitiilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 11 alin. (11) si (12), daca indeplinesc una dintre urmatoarele conditii:
Sunt vizate urmatoarele declaratii:
Declararea societatilor ca inactive se face incepand cu data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, a Listei contribuabililor declarati inactivi.
Ca o consecinta negativa este faptul ca autoritatile fiscale nu iau in considerare o tranzactie efectuata de un contribuabil declarat inactiv.
Sunt exceptate societatile aflate in stare de insolventa sau cele pentru care s-a pronuntat sau a fost adoptata o hotarare de dizolvare.
Actul normativ care reglementeaza declararea contribuabililor inactivi este Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 819/2008, modificat prin OPANAF nr. 67/2009.
Prin acest ultim act normativ se stabileste ca, pe perioada cit societatea figureaza in lista contribuabililor inactivi, acesteia ii sunt aplicabile procedurile de administrare referitoare la declararea, stabilirea, verificarea si colectarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, dar nu este supusa procedurilor curente de notificare pentru nedepunerea declaratiilor si de impunere din oficiu pentru nedepunerea declaratiilor.
In ceea ce priveste datorarea impozitului minim, mentionam ca o societate care a solicitat la oficiul registrului comertului suspendarea activitatii, conform prevederilor art. 237 din Legea societatilor comerciale nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu este obligata la calculul si plata impozitului minim instituit prin art. 18, alin. (2) din Codul fiscal, pentru perioada suspendarii activitatii.
Rezulta ca sunt doua notiuni distincte:
- declararea societatii ca inactiva si publicarea ei in Monitorul Oficial al Romaniei, ca urmare a nerespectarii obligatiilor declarative, constatate de ANAF,
- suspendarea limitata a activitatii prin solicitarea acestui lucru la oficiul registrului comertului.
Suspendarea activitatii prin inregistrare la oficiul registrului comertului, daca nu este urmata si de solicitarea regimului derogatoriu de depunere a declaratiilor fiscale (conform prevederilor OPANAF nr. 1221/2009), nu atrage si nedepunerea declaratiilor fiscale. Nu se calculeaza si nu se plateste impozitul minim, dar se depune formularul 100.
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Ne dizolvam. Pana cand platim IMPOZITUL MINIM?Studiu de caz privind scutirea de impozit pe profitul reinvestitVeniturile care se scad la calcularea impozitului minimPlata impozit forfetar in cazul incheierii anului pe pierdereObligativitatea platii impozitului minimUltimele articole
D101 in 2024. Pana cand poate fi depusa declaratia de platitorii de impozit pe profitOrdinul 172/2024. Ce modificari au fost aduse formularelor 100 si 710D100 si D710, modificate in urma schimbarilor fiscale introduse prin Legea 296/2023. De cand se utilizeaza formulareleCe este mecenatul si ce trebuie sa stii despre actiunea de mecenat din punct de vedere fiscalANAF modifica D100 si D710, utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursaSfaturi de la experti
Cheltuieli de protocol. Mese la restaurant si cazare salariat cu mic dejun inclus
Intrebare: In cadrul desfasurarii activitatii, societatea noastra s-a intalnit cu urmatoarele situatii: 1. Angajatii iau masa in oras/restaurant impreuna cu partenerii de afaceri, aduc factura fiscala impreuna cu decontul de cheltuieli...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contract de mandat. Legea nu reglementeaza nota de lichidare si concediul de odihna
Intrebare: 1. La incetarea contractului de mandat, mandatarul trebuie sa isi faca o nota de lichidare? 2. In contractul de mandat i-au fost stabilite mandatarului un numar de zile de concediu de odihna. La incetarea mandatului este corect sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<