Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozitul minim. Firma declarata inactiva

30-Aug-2010
7928

Intrebare:

Am o nelamurire in legatura cu impozitul minim la o firma declarata inactiva, din cauza neprezentarii actelor la control, de catre administratia financiara ,incepand cu 2010.

Trebuie sau nu sa se declare impozitul minim?

Mentionez ca in afara de declaratia 300, restul declaratiilor si bilantul depunem regulat.

Raspuns:

Persoane juridice sunt declarate inactive, potrivit dispozitiilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 11 alin. (11) si (12), daca indeplinesc una dintre urmatoarele conditii:

  • nu au depus nicio declaratie la doua termene de declarare consecutive;
  • nu li s-a aprobat, la cerere, de catre organul fiscal competent o masura privind indeplinirea obligatiilor fiscale declarative (regim derogatoriu).

Sunt vizate urmatoarele declaratii:

  • formularul 100 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat ?;
  • formularul 102 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale?;
  • formularul 103 ?Declaratie privind accizele?;
  • formularul 300 ?Decont de taxa pe valoarea adaugata?;
  • formularul 301 ?Decont special de taxa pe valoarea adaugata?;
  • formularul 390 VIES ?Declaratie recapitulativa privind livrarile/ achizitiile intracomunitare de bunuri?;
  • formularul 394 ?Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national?.

Declararea societatilor ca inactive se face incepand cu data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, a Listei contribuabililor declarati inactivi.

Ca o consecinta negativa este faptul ca autoritatile fiscale nu iau in considerare o tranzactie efectuata de un contribuabil declarat inactiv.

Sunt exceptate societatile aflate in stare de insolventa sau cele pentru care s-a pronuntat sau a fost adoptata o hotarare de dizolvare.

Actul normativ care reglementeaza declararea contribuabililor inactivi este Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 819/2008, modificat prin OPANAF nr. 67/2009.

Prin acest ultim act normativ se stabileste ca, pe perioada cit societatea figureaza in lista contribuabililor inactivi, acesteia ii sunt aplicabile procedurile de administrare referitoare la declararea, stabilirea, verificarea si colectarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, dar nu este supusa procedurilor curente de notificare pentru nedepunerea declaratiilor si de impunere din oficiu pentru nedepunerea declaratiilor.

In ceea ce priveste datorarea impozitului minim, mentionam ca o societate care a solicitat la oficiul registrului comertului suspendarea activitatii, conform prevederilor art. 237 din Legea societatilor comerciale nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu este obligata la calculul si plata impozitului minim instituit prin art. 18, alin. (2) din Codul fiscal, pentru perioada suspendarii activitatii.

Rezulta ca sunt doua notiuni distincte:

- declararea societatii ca inactiva si publicarea ei in Monitorul Oficial al Romaniei, ca urmare a nerespectarii obligatiilor declarative, constatate de ANAF,

- suspendarea limitata a activitatii prin solicitarea acestui lucru la oficiul registrului comertului.

Suspendarea activitatii prin inregistrare la oficiul registrului comertului, daca nu este urmata si de solicitarea regimului derogatoriu de depunere a declaratiilor fiscale (conform prevederilor OPANAF nr. 1221/2009), nu atrage si nedepunerea declaratiilor fiscale. Nu se calculeaza si nu se plateste impozitul minim, dar se depune formularul 100.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Impozitul minim. Firma declarata inactiva":
Rating:

Nota: 3.67 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • Solutii fiscal-contabile pentru antreprenorii implicati in actvitati de transport si logistica

    • Azi, cand toata lumea cauta disperat solutii salvatoare, singura la care pot apela acum contabilii/antreprenorii furnizori de servicii de transport si logistica este cunoasterea atenta a legii in vigoare. Pentru ca da, legea iti ofera nenumarate sanse de redresare financiara. Afla acum care sunt si cum poti accesa aceste surse sigure de finantare! Concret: Solutiile optime pentru finantarea unui nou parc auto, acum in plina criza financiara Cum poti beneficia de scutirea de TVA daca...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016