In atentia institutiilor publice: Iata ce trebuie sa stiti cu privire la completarea cererii pentru deschiderea de credite bugetare
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 498/13.07.2011, a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.276/2011 pentru aprobarea Instructiunilor privind completarea formularului "Cerere pentru deschiderea de credite bugetare" aprobat prin Ordinul ministrului Finantelor, nr. 1.801/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru deschiderea creditelor bugetare din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, bugetul Trezoreriei Statului si bugetele locale.
In ceea ce priveste deschiderea de credite bugetare, aceasta procedura se efectueaza lunar, prin utilizarea formularului "Cerere pentru deschiderea de credite bugetare" aprobat prin Ordinul ministrului Finantelor, nr. 1.801/1995, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste cereri vor fi intocmite in doua exemplare, semnate de catre ordonatorii principali de credite sau de inlocuitorii lor de drept ori de alte persoane imputernicite in acest scop potrivit legii si se avizeaza pentru control financiar preventiv delegat si/sau control financiar preventiv propriu, dupa caz.
Exemplarul nr. 1 al cererilor pentru deschiderea de credite bugetare aprobate in bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate se prezinta pentru avizare Ministerului Finantelor Publice incepand cu data de 25 a lunii anterioare perioadei pentru care se solicita deschiderea de credite. Exemplarul nr. 1 al cererilor pentru deschiderea creditelor bugetare din bugetele locale se prezinta pentru avizare si unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului la care unitatile administrativ teritoriale au conturile deschise, incepand cu data de 25 a lunii anterioare perioadei pentru care se solicita deschiderea de credite.
In schimb, exemplarul nr. 2 al cererilor pentru deschiderea de credite bugetare se retine de catre institutia publica initiatoare, iar raspunderea pentru situatiile in care datele inscrise in acest exemplar difera de cele cuprinse in exemplarul nr. 1 revine exclusiv acesteia.
Ministerul Finantelor Publice - Directia Generala Trezorerie si Contabilitate Publica va instiinta ordonatorii principali de credite cu privire la deschiderea creditelor bugetare solicitate de acestia printr-o comunicare privind deschiderea de credite bugetare. Comunicarea privind deschiderea de credite bugetare impreuna cu exemplarul nr. 2 al cererii pentru deschiderea de credite bugetare constituie documente justificative pentru inregistrarea in contabilitatea institutiilor publice a creditelor bugetare deschise. Unitatile Trezoreriei Statului vor elibera institutiilor publice extrase de cont aferente creditelor bugetare deschise. Extrasele de cont impreuna cu exemplarul nr. 2 al cererii pentru deschiderea de credite constituie documente justificative pentru inregistrarea in contabilitatea institutiilor publice a creditelor bugetare deschise.
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Vanzare imobil, plafon scutire TVA O societate cu obiect principal de activitate inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate (CAEN 6820), desfasoara activitati de inchiriere a unor...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Formularul "Cerere pentru deschidere de credite bugetare" aprobat prin Ordinul ministrului Finantelor, nr. 1.801/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, se genereaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitie de Ministerul Finantelor Publice. Programul de asistenta este distribuit ordonatorilor principali de credite gratuit de Ministerul Finantelor Publice si/sau de unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului. Cererea de deschidere a creditelor bugetare poate fi realizata si prin intermediul aplicatiilor informatice ale institutiilor publice, cu conditia respectarii cel putin a elementelor din modelul aprobat prin Ordinul ministrului Finantelor, nr. 1.801/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, si a precizarilor art. 2 din OMFP nr. 2.276/2011.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Plata in numerar a sprijinului catre participanti: conditii legale si documente
Intrebare: O ONG doreste sa acorde sume cash in euro, aferente unui sprijin individual in cadrul unui proiect cu finantare din fonduri europene, pentru participantii la proiect. Suma totala cumulata cash ar fi de 12.000 euro, individual pe cap de participant ar fi 1.000 euro. Cum trebuie procedat in acest caz?
* Se poate scoate suma integrala din banca si ulterior acorda suma de 1.000 euro prin dispozitie de plata pe cap de participant, sau se poate doar prin decont de cheltuieli?
* Cum trebuie respectate...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Donatie bunuri de catre o ONG
Intrebare: O ONG, cu activitati de sustinere, modernizare, eficientizare si imbunatatirea actului medical, care beneficiaza de sponsorizari, foloseste aceste sume pentru achizitia de bunuri ce intra in categoria obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe. Poate aceasta ONG sa sponsorizeze sau sa doneze aceste bunuri catre Serviciul de Ambulanta din judet si care este forma juridica in acest sens? Care este procedura cea mai indicata prin care se poate realiza acest lucru si este necesar un contract...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Deducerea sponsorizarii
Intrebare: O societate comerciala inregistreaza pierdere la 30.09.2025, dar, datorita cheltuielilor nedeductibile, trebuie sa calculeze si sa inregistreze impozit pe profit. In timpul anului, societatea a efectuat sponsorizari care au fost considerate cheltuieli nedeductibile. In cazul societatilor care inregistreaza pierdere, se poate deduce sponsorizarea in limita legala din impozitul pe profit datorat?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Impadurire terenuri agricole. Inregistare. Amortizare
Intrebare: O fundatie, neplatitoare de TVA, desfasoara si activitate economica, avand ca obiect principal din activitatea economica impadurirea terenurilor agricole. In acest scop, au fost accesate fonduri nerambursabile prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), pentru implementarea unui proiect de impadurire. Contractul de finantare este considerat finalizat la sfarsitul perioadei de mentinere a investitiei, respectiv minimum 20 de ani de la infiintarea plantatiei. Subventia este incasata...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Imobilizare in curs nefinalizata
Intrebare: O societate, platitoare de impozit pe profit, a efectuat cheltuieli pentru ridicarea unei hale pe un teren (in urma cu 3 ani) in valoare de aproximativ 60.000 lei. Aceste cheltuieli au fost contabilizate in contul 231. Constructia nu a mai fost ridicata, iar terenul a fost vandut intre timp. Societatea a ramas cu acea suma in contul 231. Ce pot face acum pentru a inchide acel cont? Mentionez ca acele cheltuieli au fost de tipul: obtinerea unei autorizatii care a expirat, masuratori, turnarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Corectare erori. Neconcordante raportul Z
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu urmatoarea problema: luna aceasta au existat mai multe neconcordante intre raportul Z si incasarile efective. La sfarsit de luna, declaratia A4200 a fost emisa si transmisa la casa de marcat automat. Ca urmare, va rugam sa ne spuneti cum putem interveni pentru modificarea valorii cu numerar a Z-urilor, astfel incat acestea sa fie corecte si in concordanta cu tranzactiile efectuate pe parcursul zilei.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<