Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Informare de la Ministerul Muncii: De la 1 ianuarie dispar cartile de munca, trebuie sa le predati pana la 30 iunie 2011!

15-Sep-2010
1848
Finalul anului 2010 reprezinta si sfarsitul celebrelor Carti de munca asa cum le cunoastem. Potrivit dispozitilor O.U.G. nr. 148/2008, pe data de 1 ianuarie 2011 se abroga dispozitiile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca, publicat in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 37 din 26 aprilie 1976, cu modificarile ulterioare.

In unele locuri a inceput colectarea acestora, ITM Sibiu anuntand ca peste 32.000 de carnete de munca au fost, deja, pregatite pentru predare. In total, in arhivele locale ITM exista aproape 60.000 de carnete de munca, iar peste 64.000 de carnete sunt pastrate si completate de angajatori. In alte parti nu se mai elibereaza deloc carnete de munca, insa nu exista o intelegere unitara a ceea ce se va intampla la nivel national de la 1 ianuarie. Mai ales pentru ca aceasta desfiintare a cartilor de munca a mai fost prelungita de 3 ori: de la 1 ianuarie 2004 la 1 ianuarie 2007, apoi la 1 ianuarie 2009 si, in fine, la 1 ianuarie 2011.

Redactia www.Fiscalitatea.ro s-a adresat in numele dumneavoastra Ministerului Muncii pentru un raspuns oficial, raspuns pe care vi-l prezentam mai jos. Practic se confirma faptul ca, de data aceasta, se va aplica legea privind disparitia cartii de munca. Termenul ramane 1 ianuarie 2011 iar angajatorii si Inspectoratele teritoriale de munca sunt obligate sa elibereze angajatilor carnetele de munca pana pe 30 iunie 2011.

Foarte importanta insa este precizarea care vorbeste despre ramanerea obligatiei "infiintarii Registrului general de evidenta a salariatilor". Aici, fiecare angajator are obligatia de a transmite la inspectoratul teritorial de munca registre de evidenta a salariatilor in format electronic".

Gabriela Dita, specialist in legislatia muncii si lector in cadrul Seminarului National de Legislatia Muncii (http://seminar.legislatiamuncii.ro/?cs=506008) organizat pe 17 septembrie la Crown Plaza, a explicat si cum se va stabili vechimea in munca dupa 1 ianuarie. ?Dupa data abrogarii Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca, cu modificarile ulterioare, vechimea in munca stabilita pana la data de 31 decembrie 2010 se reconstituie, la cererea persoanei care nu poseda carnet de munca, de catre instanta judecatoreasca competenta sa solutioneze conflictele de munca, pe baza inscrisurilor sau a altor probe din care sa rezulte existenta raporturilor de munca. Cererile de reconstituire formulate anterior datei abrogarii Decretului nr. 92/1976, cu modificarile ulterioare, se vor solutiona potrivit dispozitiilor acestui act normative?
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Vezi detalii


Cititi mai jos raspunsul de la Ministerul Muncii.

INFORMARE MINISTERUL MUNCII

"Potrivit prevederilor art 296 din Codul Muncii - legea numarul 53/2003 cu modificarile si completarile ulterioare, carnetul de munca ramane sa probeze vechimea in munca stabilita pana la data de 31 decembrie 2010, iar angajatorii care pastreaza si completeaza carnetele de munca urmeaza sa le elibereze titularilor in mod esalonat, pana la data de 30 iunie 2010, pe baza de proces-verbal individual de predare-primire.

Inspectoratele teritoriale de munca ce detin carnetele de munca ale salariatilor le vor elibera pana la data de 30 iunie 2011 angajatilor.

In corelatie cu decizia de renuntare la carnetele de munca, Codul Muncii a instituit obligatia infiintarii registrului general de evidenta a salariatilor. Initial corespunzator mijloacelor tehnice disponibile la acea data, atat pentru majoritatea angajatorilor cat si pentru inspectoratele teritoriale de munca, acestea se intocmeau pe suport de hartie.

Prin intrarea in vigoare a a HG nr 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, modificata si completata, la nivelul Inspectiei Muncii a fost organizata o baza de date la nivel national in care fiecare angajator are obligatia de a transmite la inspectoratul teritorial de munca registre de evidenta a salariatilor in format electronic.

Inspector general de stat
Gabriel Radu
Directia Control Relatii de Munca si Evidenta Muncii"
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Informare de la Ministerul Muncii: De la 1 ianuarie dispar cartile de munca, trebuie sa le predati pana la 30 iunie 2011!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale
    • Va informam ca a fost modificata Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial. In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 467/21.06.2017, a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 894 din 16 iunie 2017 privind completarea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Raportarilor contabile la 30 iunie se face pana la 16 august 2017
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.463/ 21.06.2017 a fost publicat OMFP nr.895/ 2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Actul normativ mentionat a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial. In conformitate cu prevederile acestui OMFP, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 lei vor trebui sa...» citeste mai departe aici

  • Amortizarea unui domeniu web. Care e tratamentul fiscal?
    • Toate analizele prezentate tin cont de situatii actuale, obstacole si nelamuriri aduse de legislatia in vigoare si acorda mare atentie unor situatii de care se lovesc multe societati in practica. Un studiu de caz pe care il propunem prin cele de mai jos face referire la amortizarea unui domeniu web, in contextul numarului in crestere de afaceri online. Astfel, in ce priveste incadrarea la art. 28 din Codul fiscal alin (4) lit. h) privind achizitia unui domeniu pe internet pe perioada...» citeste mai departe aici

  • Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii
    • In perioada 06.12.2016 - 24.04.2017, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala au procedat la verificarea operatiunilor de comercializare a marfurilor, derulate in anul 2015, pe teritoriul Romaniei, de catre un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, in vederea estimarii bazei de impozitare. In urma verificarilor efectuate asupra documentelor de livrare marfa, intocmite si inregistrate, in evidenta contabila, in cursul anului 2015, de...» citeste mai departe aici

  • Servicii de promovare. Cum facturam, in ce priveste TVA-ul, factura catre firma straina?
    • In analiza urmatoare, o societate din Romania va incheia un acord de parteneriat pentru o conferinta organizata in Romania. Acordul incheiat cu o firma din alt stat non-UE. Obiectul acordului de parteneriat este acela de promovare a firmei straine in cadrul conferintei. Promovarea va consta si intr-o prezentare pe care o va tine un lector al firmei straine in timpul conferintei. Vom vedea daca factura emisa de catre firma din Romania va fi purtatoare sau nu de TVA. Potrivit intelegerii noastre,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.