Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea 70/2015. Ce trebuie sa faci daca plafonul de 50.000 lei este depasit + documente de intocmit

02-Sep-2025
1181
Legea 70/2015. Ce trebuie sa faci daca plafonul de 50.000 lei este depasit + documente de intocmit

Gestionarea corecta a numerarului in cadrul unei societati este esentiala pentru respectarea legislatiei in vigoare. Plafonul de numerar impus prin lege limiteaza sumele ce pot fi pastrate in casierie la sfarsitul fiecarei zile. De aceea este important de stiut cine poate depune banii la banca si ce documente trebuie intocmite pentru a asigura trasabilitatea si conformitatea operatiunilor.

In acest context, un contribuabil se intreaba cine poate depune suma la banca in cazul depasirii plafonului de casa de 50.000 lei pe zi. Trebuie desemnata o persoana anume? Trebuie intocmit un document specific? 

Plafon plati numerar

Sumele in numerar aflate in casieria societatilor nu pot depasi, la sfarsitul fiecarei zile, plafonul de 50.000 lei.

Art. 42. Legea 70/2015:

(1) Sumele in numerar aflate in casieria persoanelor prevazute la art. 1 alin. (1) nu pot depasi, la sfarsitul fiecarei zile, plafonul de 50.000 lei. 

In cazul magazinelor de tipul cash and carry, supermagazinelor si hipermagazinelor care sunt organizate si functioneaza in baza legislatiei in vigoare, sumele in numerar aflate in casierie nu pot depasi, la sfarsitul fiecarei zile, plafonul de 500.000 lei. 

Sumele in numerar care depasesc plafonul se depun in conturile bancare ale acestor persoane in termen de doua zile lucratoare. 

15/12/2023 - alineatul a fost modificat prin Ordonanta de urgenta 115/2023.

In ce conditii poate fi depasit plafonul de 50.000 lei

(2) Prin exceptie de la alin. (1), se admite depasirea acestui plafon numai cu sumele aferente platii salariilor si a altor drepturi de personal, precum si a altor operatiuni cu persoane fizice, pentru o perioada de 3 zile lucratoare de la data prevazuta pentru plata acestora.

Cine si cum poate face depunerea de numerar

Legea nu prevede expres o categorie de persoana, insa in practica depunerea se face de catre casierul societatii sau de o persoana imputernicita prin decizie scrisa de administrator (ex. sofer, angajat administrativ).

Cand si de catre cine trebuie emisa decizia interna

Pentru transparenta si trasabilitate este recomandat ca administratorul sa emita o decizie interna prin care desemneaza angajatul care are dreptul de a depune numerar in conturile societatii.

In cazul in care depune administratorul sau casierul, nu e necesara o decizie separata, dar tot este bine sa existe o procedura interna clara.

Se va intocmi Decizia de plata

Din punct de vedere contabil se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie (formular tipizat sau adaptat), prin care se consemneaza suma predata spre depunere la banca.




Raspunsuri oferite in 2025 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Creante. MONOGRAFIE pentru scoaterea din evidenta a creantelor

    • Scoaterea din evidenta a creantelor inseamna eliminarea din contabilitate a sumelor ce nu mai pot fi incasate, de exemplu in cazul falimentului clientului sau prescrierii creantei. Acest proces presupune indeplinirea unor conditii legale si efectuarea unor inregistrari contabile corecte. Mai jos este prezentata o monografie contabila simplificata pentru aceste operatiuni. Avem acest caz concret. Avem o factura emisa catre un client care a intrat in faliment, factura nu mai poate fi incasata. Ce...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! Schimbari e-Factura si e-Transport din ianuarie 2025. Cum sa le respecti FARA amenzi

    • Din 2025, sistemele e-Factura si e-Transport sunt obligatorii pentru toate tranzactiile si transporturile de marfuri, introducand reguli noi de emitere, transmitere si raportare. Scopul modificarilor aplicate de la 1 ianuarie este cresterea transparentei, reducerea erorilor si facilitarea controlului fiscal. Noile obligatii vizeaza atat operatiunile B2B si B2C, cat si achizitiile publice si sectoriale. Contribuabilii trebuie sa respecte aceste reguli pentru a evita sanctiunile si a asigura...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Poti declara in D100 impozit zero?

    • Impozitul pe profit reprezinta o obligatie fiscala esentiala pentru persoanele juridice, reflectand contributia acestora la bugetul de stat in functie de rezultatul financiar obtinut. Calculul si evidenta sa contabila trebuie realizate corect, conform legislatiei fiscale in vigoare. In practica, pot aparea situatii in care impozitul efectiv datorat difera de cel inregistrat contabil. Aceste diferente se regularizeaza la inchiderea exercitiului financiar. Prin urmare, analiza periodica a...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende in 2025. Poate fi retinut si declarat chiar daca firma NU a platit dividendele catre asociati?

    • Distribuirea si impozitarea dividendelor reprezinta un aspect esential al gestionarii relatiilor financiare dintre societate si asociatii sai. Respectarea termenelor de declarare si plata a impozitului este obligatorie, indiferent de momentul efectiv al platii dividendelor catre asociati. In acest context, o societate care distribuie dividende in ianuarie 2025 catre asociati persoane fizice in valoare de 100.000 lei brut este corect sa retina, sa declare si sa plateasca impozitul pana in 25...» citeste mai departe aici

  • [PROCEDURA] Defiscalizare casa de marcat 2025

    • Defiscalizarea casei de marcat este un proces prin care se anuleaza inregistrarea fiscala a unui aparat de marcat electronic, situatie care poate aparea in mai multe contexte: inchiderea definitiva a activitatii comerciale, necesitatea inlocuirii echipamentului existent sau deteriorarea ireparabila a dispozitivului. Procesul implica parcurgerea mai multor etape obligatorii si presupune pregatirea unui set complet de documente justificative pentru a indeplini toate cerintele legale impuse de...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Bilant de lichidare si reglementari cheie

    • Atunci cand o societate comerciala isi incheie definitiv activitatea, fie prin dizolvare voluntara, fie prin insolventa sau alte motive prevazute de lege, este obligatorie intocmirea bilantului de lichidare. Acest document reflecta imaginea patrimoniala a companiei inainte de radiere. Intocmirea corecta a bilantului de lichidare si respectarea cadrului legal sunt esentiale pentru protejarea administratorilor si lichidatorilor de raspundere personala si pentru asigurarea unei inchideri...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016