Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Masuri de sprijin pentru comunitatile de romani din afara granitelor

06-Iun-2017
3313

Legislatia privind sprijinirea romanilor de pretutindeni va fi modernizata si adaptata comunitatilor noi si contextului european marcat de mobilitatea si libera circulatie la nivelul UE, potrivit actelor normative adoptate astazi de Guvern, la propunerea Ministerului pentru Romanii de Pretutindeni. 



Astfel, Guvernul a modificat si completat, printr-un proiect de lege, Legea nr. 299 / 2007 privind sprijinul acordat romanilor de pretutindeni. 

Principalele elemente de noutate:
- Se completeaza definitia termenului "romani de pretutindeni", prin introducerea obligatiei de asumare a identitatii etnice si culturale romane si fata de autoritatile statelor de resedinta si, respectiv, prin includerea persoanelor de alte nationalitati, care au emigrat din Romania, dar isi asuma, prin autoidentificare, apartenenta la spatiul cultural si identitar romanesc.
- Este introdusa prevederea privind colaborarea cu organizatiile si asociatiile romanilor de pretutindeni, in vederea promovarii imaginii Romaniei si a romanilor in randul opiniei publice in statele de resedinta.
- Cadrul normativ este adaptat la atributiile MRP de a facilita reinsertia sociala si pe piata muncii a romanilor care doresc sa se reintoarca in tara, conform viziunii din Programul de guvernare.
- Este prevazuta posibilitatea ca MRP sa propuna prioritati tematice si geografice in documentele de politici publice supuse adoptarii in Guvern;


- S-a reglementat domeniul de activitate al MRP, institutia avand posibilitatea de a dezvolta politici publice pentru:
a) promovarea integrarii cetatenilor romani in statele de resedinta;
b) sustinerea organizatiilor romanilor de pretutindeni care contribuie la transferul de know-how si care promoveaza cooperarea economica, schimburile comerciale, investitiile sau turismul in Romania;
c) promovarea bunelor practici pentru relationarea autoritatilor locale din Romania cu comunitatile proprii din diaspora sau pentru cooperarea transfrontaliera cu regiuni sau localitati cu minoritati romanesti;
d) elaborarea de pachete de informatii si realizarea de campanii de diseminare pentru tematici de interes in randul diasporei, precum oportunitatile de accesare a finantarii nerambursabile din fonduri europene, nationale sau facilitati fiscale pentru demararea de afaceri, investitii, inclusiv in agricultura, formare profesionala, educatie in Romania;
e) facilitarea implicarii profesionistilor din diaspora in administratia centrala sau locala si valorificarii in tara a experientei profesionistilor romani din diaspora in domenii diverse, precum cercetare, investitii, comert, educatie, agricultura, sanatate, turism, IT, energie, infrastructura;
f) oferirea de asistenta si consiliere pentru facilitarea integrarii socio-profesionale in societatea romaneasca a conationalilor care doresc sa se intoarca in Romania;
g) realizarea de studii privind diaspora.

CONGRESUL ROMANILOR DE PRETUTINDENI

- Din trei in trei ani, Congresul Romanilor de Pretutindeni alege prin vot, din randul delegatilor, Consiliul Romanilor de Pretutindeni. Organizarea si functionarea Congresului Romanilor de Pretutindeni, respectiv a Consiliului Romanilor de Pretutindeni se va realiza cu respectarea prevederilor statutelor si regulamentelor de organizare si functionare in vigoare.

- Modul de organizare si functionare a Consiliului Romanilor de Pretutindeni se stabileste de catre Congresul Romanilor de Pretutindeni, cu avizul conform al birourilor permanente reunite ale Camerei Deputatilor si Senatului.

- Consiliul Romanilor de Pretutindeni ofera trimestrial informatii, analize si propuneri Parlamentului Romaniei, M.R.P., precum si celorlalte institutii guvernamentale competente, cu care colaboreaza pentru promovarea de initiative legislative referitoare la romanii de pretutindeni, respectiv la realizarea si aplicarea programelor destinate comunitatilor romanesti.
Cele doua proiecte de lege vor fi transmise spre dezbatere si adoptare Parlamentului.
De asemenea, Guvernul a aprobat astazi, prin Hotarare, Strategia nationala pentru romanii de pretutindeni 2017-2020, document ce raspunde noului context al mobilitatii cetatenilor romani, indeosebi in spatiul comunitar si vine cu o abordare interinstitutionala.

Prioritatile Strategiei sunt:

1. Limba romana - Educatie si Comunicare; 
2. Extinderea, profesionalizarea si eficientizarea mass-media in limba romana.
3. Promovarea valorilor culturale si spirituale romanesti. 
4. Consolidarea organizatiilor reprezentative ale romanilor de pretutindeni; 
5. Cresterea coeziunii mediului asociativ
Strategia isi propune si obiective noi, referitoare la sustinerea proceselor de integrare si apararea drepturilor romanilor de pretutindeni, la consolidarea si eficientizarea institutionala in domeniu, propunand directii de actiune si masuri previzionate pentru perioada 2017-2020 in sprijinul romanilor de pretutindeni si adaptate la nevoile curente ale comunitatilor istorice si ale diasporei de mobilitate, in vederea pastrarii, afirmarii si promovarii identitatii romanesti. Sunt propuse masuri concrete privind: 

Apararea drepturilor, libertatilor si demnitatii romanilor. Sustinerea procesului de integrare a romanilor in tarile unde traiesc, studiaza sau muncesc; 

Cresterea capacitatii de valorificare a potentialului strategic al comunitatilor romanesti, ca punte de legatura cu statele de cetatenie/rezidenta; 

Sprijinirea procesului de reintoarcere si reinsertie a celor care doresc sa revina in Romania. Sunt stabilite responsabilitatile tuturor ministerelor si autoritatilor implicate in implementarea Strategiei.
Elemente de noutate:
- Pe langa obiectivele concrete in sprijinul romanilor de pretutindeni, Strategia isi propune si avansarea unor proiecte de modificare si completare a cadrului normativ in domeniu, in scopul adaptarii lui la realitatile curente si nevoile actuale ale comunitatilor romanesti din afara granitelor.
- Elaborarea Strategiei a fost coordonata in cadrul Grupului Interministerial pentru Romanii de Pretutindeni, organism creat in vederea coordonarii colaborarii dintre MRP si celelalte institutii de specialitate ale administratiei publice centrale si autoritati publice, avand ca tema principala coordonarea interinstitutionala in domeniul romanilor de pretutindeni.

 

Sursa: Guvernul Romaniei

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016