Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Hotararea 190/2015 modifica Normele privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii

27-Mar-2015
2563

 


Normele metodologice de aplicare a OUG 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii din 27.11.2013 au fost modificate de Hotararea nr. 190/2015.

Hotararea nr. 190/2015 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 936/2013
in vigoare de la 25.03.2015

in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,



Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Articol unic.

1 Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 936/2013, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 755 din 5 decembrie 2013, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. 4 La articolul 7 alineatul (2), literele c) -f) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"

c) declaratie pe propria raspundere a beneficiarului finantarii garantate, din care sa rezulte indeplinirea criteriilor de eligibilitate prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a), b), e) si g) si respectarea prevederilor art. 3 alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013, emisa cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii solicitarii de garantare;

d) rezultatul consultarii Centralei Incidentelor de Plati (CIP), din care sa rezulte indeplinirea conditiei de eligibilitate prevazute la art. 3 alin. (1) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013, emis cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii solicitarii de garantare;

e) rezultatul consultarii Centralei Riscului de Credit (CRC), din care sa rezulte indeplinirea conditiei de eligibilitate prevazute la art. 3 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013, emis cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii solicitarii de garantare, cu datele disponibile la data emiterii;

f) certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului/extras obtinut de la RECOM Online, din care sa rezulte indeplinirea conditiei de eligibilitate prevazute la art. 3 alin. (1) lit. e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013, emis cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii solicitarii de garantare."

2. La articolul 19, dupa alineatul (5) se introduc trei noi alineate, alineatele (51)-(53), cu urmatorul cuprins:
"

(51) In termen de o zi lucratoare de la incasarea oricarei sume in contul beneficiarului programului ulterior trecerii la restanta a intregii finantari garantate, institutia de credit finantatoare transmite solicitarea de modificare a cererii de plata, in baza careia F.N.G.C.I.M.M. va modifica valoarea de executare a garantiei printr-un addendum la decizia de aprobare sau, dupa caz, de respingere a cererii de plata a garantiei. Addendumul urmeaza regimul juridic al deciziei de admitere/respingere a cererii de plata.

(52) Addendumul se comunica institutiei de credit finantatoare si M.F.P. in ziua aprobarii acestuia de catre F.N.G.C.I.M.M. pe fax sau posta electronica, urmand ca ulterior, in cel mult doua zile lucratoare, sa se transmita si documentul in original, cu respectarea unui termen de doua zile lucratoare necesare efectuarii platii de catre M.F.P. si fara a se depasi termenul maxim de 5 zile calendaristice prevazut la alin. (6) pentru efectuarea platii garantiei.

(53) Institutia de credit finantatoare poate aproba retragerea cererii de plata cu respectarea conditiilor programului. F.N.G.C.I.M.M. revoca decizia de aprobare sau, dupa caz, de respingere a cererii de plata a garantiei daca solicitarea privind retragerea cererii de plata a fost transmisa pana in a 85-a zi calendaristica de restanta a beneficiarului la plata principalului."

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Darius-Bogdan Valcov
Ministrul energiei, intreprinderilor mici
si mijlocii si mediului de afaceri,
Andrei Dominic Gerea


Bucuresti, 18 martie 2015.

Nr. 190.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016