
Raportul Special
realizat de specialisti
Costurile in cadrul unei companii au un impact direct asupra bugetului si cifrei de afaceri, de aceea trebuie gasite mereu metode eficiente prin intermediul carora cheltuielile sa fie cat mai reduse. Astfel, businessul se va mentine pe un trend ascendent. Drept urmare, este nevoie de o strategie coerenta, cu ajutorul careia productivitatea sa se dezvolte, costurile sa se reduca, iar obiectivele financiare sa fie atinse.
O prima masura la care pot apela companiile este aceea de a le permite angajatilor sa isi desfasoare atributiile profesionale de acasa. Pe langa faptul ca salariatii vor da un randament imbunatatit, pentru ca vor lucra intr-un mediu placut, fara sa fie nevoiti sa respecte anumite rigori pe care le aveau la birou, si firmele vor iesi pe plus. Pentru ca, in afara de chiria lunara aferenta sediului, oamenii de afaceri vor reduce costurile la energie electrica, gaze, la serviciile de telefonie sau alte utilitati. De asemenea, pot renunta la serviciile firmelor de curatenie sau la cele specializate in paza si protectie.
Tehnologia aduce numeroase beneficii care asigura dezvoltarea unui business, datorita timpului castigat, eficientizarii activitatii si, evident, scaderii costurilor. De exemplu, cu ajutorul unui software pentru managementul personalului, companiile pot gestiona rapid si usor datele fiecarui angajat, fara sa mai utilizeze clasicele dosare, pentru ca vor avea la dispozitie o baza de date dedicata. In plus, lunar, se vor primi rapoarte despre costurile salariale si despre cum fluctueaza numarul de angajati. Practic, oamenii de afaceri vor castiga timp si vor avea o imagine de ansamblu asupra personalului. Astfel, isi vor putea adapta strategia de afaceri in functie de rapoartele primite, pentru a gasi solutia potrivita ca sa reduca din costuri.
O alta metoda la care pot apela companiile o reprezinta externalizarea serviciilor. Aceasta masura aduce numeroase beneficii pentru majoritatea firmelor. Mai precis, reducerea costurilor survine datorita faptului ca angajatorul nu mai este nevoit sa recruteze personal, deci nu va mai fi nevoit sa ii plateasca salariu departamentului de HR sau sa ii ofere alte remuneratii. De asemenea, odata ce activitatea profesionala, indiferent de departament, va fi preluata de niste specialisti, oamenii de afaceri vor primi consultanta permanenta, iar productivitatea va creste.
Atunci cand se doreste mentinerea pe linia de plutire a unui business sau dezvoltarea acestuia, evitarea cheltuielilor neesentiale este un aspect foarte important. Drept urmare, companiile pot reduce din cheltuieli daca renunta la diverse beneficii si activitati, cum ar fi voucherele, abonamentele, decontarea transportului pentru angajati sau chiar un team building. De asemenea, firmele pot renunta si la campaniile de marketing sau sa vina cu o strategie de promovare mai eficienta, ca sa reduca din costuri.
In functie de domeniul de activitate al oricarui business, companiile isi pot renegocia anumite contracte (de exemplu, pe cele privind furnizorii si curierii) intr-un mod avantajos, pentru a scadea din costuri. De asemenea, in vremuri de criza, pot sa opteze pentru reduceri salariale sau eliminarea bonusurilor. Pe de alta parte, pot sa apeleze la proprietarul sediului, pentru a le scadea din chirie, sau sa renunte complet la sediu. In plus, le pot cere clientilor un volum mai mare de proiecte, pentru a creste profitabilitatea.
Acestea sunt doar cateva dintre solutiile pe care antreprenorii le pot lua in calcul. Totusi, inainte de a se incerca reducerea costurilor cu ajutorul unor masuri, drastice sau nu, trebuie implementata o strategie eficienta, care sa nu aiba un impact negativ in urma caruia compania sa aiba de suferit pe termen lung. Asadar, indicat ar fi ca reducerile respective sa se produca fara ca productivitatea si eficienta serviciilor sa fie afectate.
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Sursa foto: Shutterstock.co
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Compensarea produselor accizabileMANAGEMENT pe timp de criza: suspendarea activitatii sau functionare pe pierdere?Important despre perioada impozabila pentru microintreprinderiFirmele care raman fara salariati au 30 de zile la dispozitie pentru a face angajari daca vor sa ramana la regimul micro in 2023Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017Ultimele articole
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari30 de ani impreuna! O poveste de succes - Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din RomaniaREGES-ONLINE. Firmele de contabilitate NU au nevoie de CAEN 7830 pentru a fi prestatori5 beneficii ale utilizarii unui sistem MES in industria greaBugetul unui startup: Cum sa il gestionezi eficient in primul an de activitateArticole similare
Optiunea de impozitare pe veniturile microintreprinderilorTermen declaratii: Ce formulare se depun pana la 25, respectiv 29 februarie?10 aprilie: un nou termen pentru unele obligatii fiscaleCe declaratii anuale privind retinerea la sursa aplicam pentru nerezidentiSpor de 15% din salariu pentru persoanele cu handicap grav sau accentuatUltimele articole
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.BPiata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementariCe beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un anImpozitul pentru fier vechi. Temei legal si reglementari cheieCheltuieli deductibile. Cheltuielile auto pot fi deduse 100% daca sunt folosite si in scop PERSONAL de angajati?Articole similare
Pana pe 25 octombrie 2023 trebuie depusa la fisc D100 pentru plata impozitului micro si pe profitTaxa licenta marca inregistrata - evitarea dublei impuneri. Completare D100Bugetul unui startup: Cum sa il gestionezi eficient in primul an de activitateANAF explica in ce conditii o factura electronica este considerata valida in E-FacturaIMM-urile care activeaza in comertul cu ridicata sau cu amanuntul pot obtine garantii de stat prin Programul InnovationUltimele articole
5 beneficii ale utilizarii unui sistem MES in industria greaIntegrarea SOFTWARE-ului de gestiune cu platforme de rezervari si livrariLaptopul ASUS nu se aprinde? 5 pasi simpli pentru a identifica problemaCresterea profitabilitatii in servicii: 4 Puncte cheie de optimizare prin digitalizareCum iti poate transforma afacerea un sistem ERPSfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA