Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Metodele eficiente la care pot apela firmele, pentru a reduce costurile

15-Oct-2021
1736
Metodele eficiente la care pot apela firmele, pentru a reduce costurile

Costurile in cadrul unei companii au un impact direct asupra bugetului si cifrei de afaceri, de aceea trebuie gasite mereu metode eficiente prin intermediul carora cheltuielile sa fie cat mai reduse. Astfel, businessul se va mentine pe un trend ascendent. Drept urmare, este nevoie de o strategie coerenta, cu ajutorul careia productivitatea sa se dezvolte, costurile sa se reduca, iar obiectivele financiare sa fie atinse. 

Lucratul de acasa

O prima masura la care pot apela companiile este aceea de a le permite angajatilor sa isi desfasoare atributiile profesionale de acasa. Pe langa faptul ca salariatii vor da un randament imbunatatit, pentru ca vor lucra intr-un mediu placut, fara sa fie nevoiti sa respecte anumite rigori pe care le aveau la birou, si firmele vor iesi pe plus. Pentru ca, in afara de chiria lunara aferenta sediului, oamenii de afaceri vor reduce costurile la energie electrica, gaze, la serviciile de telefonie sau alte utilitati. De asemenea, pot renunta la serviciile firmelor de curatenie sau la cele specializate in paza si protectie. 

Apelarea la tehnologii de ultima generatie 

Tehnologia aduce numeroase beneficii care asigura dezvoltarea unui business, datorita timpului castigat, eficientizarii activitatii si, evident, scaderii costurilor. De exemplu, cu ajutorul unui software pentru managementul personalului, companiile pot gestiona rapid si usor datele fiecarui angajat, fara sa mai utilizeze clasicele dosare, pentru ca vor avea la dispozitie o baza de date dedicata. In plus, lunar, se vor primi rapoarte despre costurile salariale si despre cum fluctueaza numarul de angajati. Practic, oamenii de afaceri vor castiga timp si vor avea o imagine de ansamblu asupra personalului. Astfel, isi vor putea adapta strategia de afaceri in functie de rapoartele primite, pentru a gasi solutia potrivita ca sa reduca din costuri.

Externalizarea serviciilor

O alta metoda la care pot apela companiile o reprezinta externalizarea serviciilor. Aceasta masura aduce numeroase beneficii pentru majoritatea firmelor. Mai precis, reducerea costurilor survine datorita faptului ca angajatorul nu mai este nevoit sa recruteze personal, deci nu va mai fi nevoit sa ii plateasca salariu departamentului de HR sau sa ii ofere alte remuneratii. De asemenea, odata ce activitatea profesionala, indiferent de departament, va fi preluata de niste specialisti, oamenii de afaceri vor primi consultanta permanenta, iar productivitatea va creste.

Evitarea cheltuielilor neesentiale 

Atunci cand se doreste mentinerea pe linia de plutire a unui business sau dezvoltarea acestuia, evitarea cheltuielilor neesentiale este un aspect foarte important. Drept urmare, companiile pot reduce din cheltuieli daca renunta la diverse beneficii si activitati, cum ar fi voucherele, abonamentele, decontarea transportului pentru angajati sau chiar un team building. De asemenea, firmele pot renunta si la campaniile de marketing sau sa vina cu o strategie de promovare mai eficienta, ca sa reduca din costuri. 

Renegocierea contractelor

In functie de domeniul de activitate al oricarui business, companiile isi pot renegocia anumite contracte (de exemplu, pe cele privind furnizorii si curierii) intr-un mod avantajos, pentru a scadea din costuri. De asemenea, in vremuri de criza, pot sa opteze pentru reduceri salariale sau eliminarea bonusurilor. Pe de alta parte, pot sa apeleze la proprietarul sediului, pentru a le scadea din chirie, sau sa renunte complet la sediu. In plus, le pot cere clientilor un volum mai mare de proiecte, pentru a creste profitabilitatea. 

 

Acestea sunt doar cateva dintre solutiile pe care antreprenorii le pot lua in calcul. Totusi, inainte de a se incerca reducerea costurilor cu ajutorul unor masuri, drastice sau nu, trebuie implementata o strategie eficienta, care sa nu aiba un impact negativ in urma caruia compania sa aiba de suferit pe termen lung. Asadar, indicat ar fi ca reducerile respective sa se produca fara ca productivitatea si eficienta serviciilor sa fie afectate. 

 

Sursa foto: Shutterstock.co

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016