Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Management pe timp de criza: suspendarea activitatii sau functionare pe pierdere?

14-Nov-2022
1255
Management pe timp de criza: suspendarea activitatii sau functionare pe pierdere?
95% dintre antreprenorii care au participat la un studiu efectuat de PwC sustin ca strategiile lor de management pe timp de criza necesita imbunatatiri.

Criza microeconomica din prezent, cauzata de volatilitatea costurilor cu energia si de obiceiurile de consum care se afla intr-o continua schimbare, poate pune in pericol orice afacere. Intr-o astfel de perioada, este indicata functionarea unui business, chiar daca se pot inregistra pierderi pe termen scurt. Descopera in continuare principalele strategii de management pe timp de criza, pe care le poti pune in aplicare pentru a-ti sustine afacerea.

Apeleaza la o solutie de creditare pentru a-ti sustine activitatea

Preturile continua sa fie in crestere, iar puterea de consum devine tot mai mica, motiv pentru care in special afacerile mici din domeniul retail pot avea de suferit, in aceasta perioada. 

Chiar daca volumul de vanzari este in scadere, fata de o perioada economica normala, costurile de productie, plata salariilor si a chiriei spatiului tot trebuie sustinute. Adaugand si costurile generate de criza energetica, cu siguranta tot mai multe afaceri la inceput de drum se afla in impas.
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inregistrare marca firma in SUA Am primit o factura de la un furnizor din USA reprezentand contravaloare inregistrare marca firma in sistemul american. Cum se inregistreaza in evidenta contabila aceasta factura?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Contributii sociale CIM norma intreaga si part time-pensionar salariat 1. Ce contributii trebuie sa plateasca un salariat care este si pensionar (nu are pensie MAI) incadrat cu salariu de 5000 lei? 2. Ce contributii trebuie sa plateasca un salariat...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Achizitie parti sociale cu dare in plata imobil si autoturism Am rugamintea sa ma ajutati cu o speta neintalnita. Firma x (constructii) achizitioneaza pachetul de 3 parti sociale reprezentand 30% din capitalul social al firmei y (clinica...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Notificare conformare e-TVA Decontul Precompletat este completat de ANAF (din surse SAF-T, e-FACTURA, E-TRANSPORT plus toate celelalte declaratii depuse) este incarcat in SPV e-TVA si tot acolo trebuie sa...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Formularul A1 Un PFA ar dori sa angajeze un salariat si sa il detaseze cu serviciul in strainatate, in Uniunea Europeana. Are nevoie de formularul 1A pentru angajatul respectiv? Si daca da, va...citeste mai mult


Cu toate acestea, este important ca activitatea sa continue chiar si pe pierdere, o perioada, pentru a te asigura ca esti competitiv, in momentul in care totul va reveni la normal.
Daca ai nevoie de suport pentru a sustine cheltuielile intr-o perioada dificila, poti sa apelezi la o solutie de creditare care sa te ajute sa te mentii pe linia de plutire. O astfel de solutie consta intr-un credit pentru PFA care sa iti aduca numeroase avantaje, precum:
  • parcurgerea procesului 100% online, fara a fi nevoie de o documentatie stufoasa;
  • rata si dobanda fixe pe toata perioada creditului, indiferent de fluctuatia indicelui ROBOR;
  • obtinerea imprumutului intr-un timp foarte rapid;
  • posibilitatea de a amana rata 30 de zile, fara penalizari.

Redu activitatea

O alta idee buna, care te poate ajuta sa traversezi printr-o perioada dificila, este reducerea activitatii business-ului tau. Pentru a face asta, analizeaza produsele sau serviciile care sunt cele mai putin cautate si suspenda-le pentru o anumita perioada, pana vei avea un control mai mare asupra modului in care iti administrezi afacerea. Astfel, economisesti banii investiti in productie, pe care ii poti folosi pentru cheltuieli necesare, precum plata facturilor la utilitati.

De exemplu, daca activezi in domeniul retail, o metoda buna de a identifica produsele a caror productie o poti suspenda este de a analiza volumul de vanzari in ultimele 6 luni. Ultimele 3-5 produse care au un volum mic de vanzari pot fi scoase temporar din productie.

Alege furnizori locali

Reducerea activitatii implica si o nevoie mai mica de materii prime. In cele mai multe cazuri, aceasta ar putea fi acoperita de furnizori locali. Daca nu colaborezi deja cu acestia, incearca sa gasesti furnizorii de materii prime din proximitatea sediului afacerii tale. In acest mod, nu numai ca vei reduce cheltuielile cu transportul, dar economisesti si timp, intrucat livrarea va putea avea loc mult mai rapid. Mai mult decat atat, poti sa incerci chiar sa negociezi preturile, astfel incat situatia sa fie avantajoasa atat pentru tine, cat si pentru furnizor.

De exemplu, pentru a-ti fi mai usor sa negociezi si sa inchei un contract, poti lua legatura cu furnizori mai mici de pe piata. Avand in vedere ca volumul de materii prime si de materiale de care ai nevoie in aceasta perioada va fi mult mai mic, cu siguranta acestia vor putea sa isi indeplineasca obligatiile si vor fi bucurosi sa aiba un client ca tine, la inceputul activitatii lor.

Gandeste-te, inca de acum, la un plan de redresare

Obiectivele afacerii tale trebuie mentinute, chiar daca treci printr-o perioada mai grea. Atat timp cat iei deciziile potrivite si administrezi responsabil afacerea, vei reusi sa treci cu bine peste orice obstacole.
Indiferent daca functionezi pe pierdere sau inregistrezi un profit minim, este necesar sa iti faci inca de pe acum un plan de redresare, pentru momentul in care piata isi revine la normal. Iata cateva aspecte pe care sa le iei in considerare:
  • dezvoltarea portofoliului de produse;
  • implementarea unei strategii de promovare;
  • extinderea activitatii pe piata globala.

Solutiile de creditare, reducerea activitatii si contractarea furnizorilor locali te pot ajuta sa treci cu bine peste perioadele dificile cu care se confrunta afacerea ta. Nu uita sa stabilesti din timp si un plan de redresare, pentru ca, atunci cand situatia va reveni la normal, sa poti fi cu un pas inaintea competitorilor tai.


sursa foto: shutterstock.com 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016