Management pe timp de criza: suspendarea activitatii sau functionare pe pierdere?
95%
dintre antreprenorii care au participat la un
studiu efectuat de PwC sustin ca strategiile lor de management pe timp de criza necesita imbunatatiri.
Criza microeconomica din prezent, cauzata de volatilitatea costurilor cu energia si de obiceiurile de consum care se afla intr-o continua schimbare, poate pune in pericol orice afacere. Intr-o astfel de perioada, este indicata functionarea unui business, chiar daca se pot inregistra pierderi pe termen scurt. Descopera in continuare principalele strategii de management pe timp de criza, pe care le poti pune in aplicare pentru a-ti sustine afacerea.
Apeleaza la o solutie de creditare pentru a-ti sustine activitatea Preturile continua sa fie in crestere, iar puterea de consum devine tot mai mica, motiv pentru care in special afacerile mici din domeniul retail pot avea de suferit, in aceasta perioada.
Chiar daca volumul de vanzari este in scadere, fata de o perioada economica normala, costurile de productie, plata salariilor si a chiriei spatiului tot trebuie sustinute. Adaugand si costurile generate de criza energetica, cu siguranta tot mai multe afaceri la inceput de drum se afla in impas.
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Cu toate acestea, este important ca activitatea sa continue chiar si pe pierdere, o perioada, pentru a te asigura ca esti competitiv, in momentul in care totul va reveni la normal.
Daca ai nevoie de suport pentru a sustine cheltuielile intr-o perioada dificila, poti sa apelezi la o solutie de creditare care sa te ajute sa te mentii pe linia de plutire. O astfel de solutie consta intr-un
credit pentru PFA care sa iti aduca numeroase avantaje, precum:
- parcurgerea procesului 100% online, fara a fi nevoie de o documentatie stufoasa;
- rata si dobanda fixe pe toata perioada creditului, indiferent de fluctuatia indicelui ROBOR;
- obtinerea imprumutului intr-un timp foarte rapid;
- posibilitatea de a amana rata 30 de zile, fara penalizari.
Redu activitatea O alta idee buna, care te poate ajuta sa traversezi printr-o perioada dificila, este reducerea activitatii business-ului tau. Pentru a face asta, analizeaza produsele sau serviciile care sunt cele mai putin cautate si suspenda-le pentru o anumita perioada, pana vei avea un control mai mare asupra modului in care iti administrezi afacerea. Astfel, economisesti banii investiti in productie, pe care ii poti folosi pentru cheltuieli necesare, precum plata facturilor la utilitati.
De exemplu, daca activezi in domeniul retail, o metoda buna de a identifica produsele a caror productie o poti suspenda este de a analiza volumul de vanzari in ultimele 6 luni. Ultimele 3-5 produse care au un volum mic de vanzari pot fi scoase temporar din productie.
Alege furnizori locali Reducerea activitatii implica si o nevoie mai mica de materii prime. In cele mai multe cazuri, aceasta ar putea fi acoperita de furnizori locali. Daca nu colaborezi deja cu acestia, incearca sa gasesti furnizorii de materii prime din proximitatea sediului afacerii tale. In acest mod, nu numai ca vei reduce cheltuielile cu transportul, dar economisesti si timp, intrucat livrarea va putea avea loc mult mai rapid. Mai mult decat atat, poti sa incerci chiar sa negociezi preturile, astfel incat situatia sa fie avantajoasa atat pentru tine, cat si pentru furnizor.
De exemplu, pentru a-ti fi mai usor sa negociezi si sa inchei un contract, poti lua legatura cu furnizori mai mici de pe piata. Avand in vedere ca volumul de materii prime si de materiale de care ai nevoie in aceasta perioada va fi mult mai mic, cu siguranta acestia vor putea sa isi indeplineasca obligatiile si vor fi bucurosi sa aiba un client ca tine, la inceputul activitatii lor.
Gandeste-te, inca de acum, la un plan de redresare Obiectivele afacerii tale trebuie mentinute, chiar daca treci printr-o perioada mai grea. Atat timp cat iei deciziile potrivite si administrezi responsabil afacerea, vei reusi sa treci cu bine peste orice obstacole.
Indiferent daca functionezi pe pierdere sau inregistrezi un profit minim, este necesar sa iti faci inca de pe acum un plan de redresare, pentru momentul in care piata isi revine la normal. Iata cateva aspecte pe care sa le iei in considerare:
- dezvoltarea portofoliului de produse;
- implementarea unei strategii de promovare;
- extinderea activitatii pe piata globala.
Solutiile de creditare, reducerea activitatii si contractarea furnizorilor locali te pot ajuta sa treci cu bine peste perioadele dificile cu care se confrunta afacerea ta. Nu uita sa stabilesti din timp si un plan de redresare, pentru ca, atunci cand situatia va reveni la normal, sa poti fi cu un pas inaintea competitorilor tai.
sursa foto: shutterstock.com
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare vinuri in ambalaje non SGR
Intrebare: Dupa data de 30.06.2025 este interzisa vanzarea vinurilor in ambalaje non-SGR. Distribuitorii (clientii mei) m-au anuntat ca au un stoc semnificativ de ambalaje non-SGR. 1. Pot sa le facturez doar garantia aferenta acestor produse? 2. Pot sa fac retur cu pret 0, facturare cu pret 0 si apoi o pozitie cu garantia SGR? Mentionez ca nu pot determina exact pretul cu care a fost vandut produsul non-SGR. Eu, ca vanzator, sunt distribuitor al producatorului de vinuri. 3. Trebuie sa fac retur catre...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Recunoastere cheltuieli in avans
Intrebare: Un dezvoltator imobiliar are terenul inregistrat in contul 371. Proiectul consta in constructia de case. La un moment dat, se face o donatie catre primarie a unei parcele de teren destinata drumului de acces. Politica firmei este ca terenul sa nu fie capitalizat in costurile caselor. Din punct de vedere fiscal, exista posibilitatea ca descarcarea sa se faca treptat, pe masura ce casele sunt finalizate, iar suma aferenta sa fie inregistrata in contul 471? Ce tip de documente trebuie intocmite...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Venituri obtinute de un sportiv din strainatate. Impozitarea in Romania
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: un sportiv roman, membru al echipei RedBull, participa la competitii internationale in calitate de sportiv de performanta. Aceste competitii se desfasoara atat in tari din Uniunea Europeana, cat si in afara acesteia. Sportivul este remunerat in functie de locul ocupat in cadrul fiecarei competitii, iar impozitele sunt retinute la sursa in tara in care se obtine venitul. In acest context, va rugam sa ne precizati care sunt obligatiile declarative in Romania pentru aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Contributii sociale platite in Austria. Pensie in Romania
Intrebare: O persoana fizica este angajata cu CIM in Romania si plateste contributii sociale conform legislatiei din Romania. In ultimele 12 luni, a lucrat aproximativ 2 luni, neconsecutive, in Austria, unde a avut contract de munca part-time, iar angajatorul i-a retinut si platit contributii sociale in Austria. 1. Care este modalitatea si cum se pot recupera sumele platite ca si contributii salariale in Austria? 2. In cazul in care sumele platite in Austria ca si contributii sociale se pot recupera, ce...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Monografie contabila taxe vamale si TVA
Intrebare: Pentru efectuarea formalitatilor vamale la importul temporar sosit din Turcia, conform legislatiei in vigoare, este necesar sa garantam drepturile vamale (valoarea TVA si taxa vamala), iar la reexport se va intocmi decizia de regularizare (taxa vamala 3% / luna + 19% TVA). Garantie = 12.200 lei Este corect urmatoarele inregistrari contabile: 1. Plata garantiei vamale: 2678 = 5121 sau ar trebui sa folosim contul 4282 ?Alte creante in legatura cu statul?? 2. Compensarea taxelor si TVA (nu stim...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<