Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF infiinteaza organul de executare silita. Poprirea electronica, la un pas de realizare

07-Aug-2019
2815

Anuntata inca de la mijlocul lunii trecute, masura propusa de MFP si de ANAF, potrivit careia infiintarea si ridicarea popririlor bancare de catre organele fiscale se face automatizat, fara a se depasi sumele inscrise in actele de executare silita, este la un pas de a deveni realitate.

Asadar, proiectul de OPANAF, publicat luni pe site-ul ANAF, prevede infiintarea organului de executare silita pentru indeplinirea unor acte de executare silita prin procese electronice masive.

Extras din Proiectul de OPANAF

(…)

Art. 1 

(1) Se aproba infiintarea organului de executare silita pentru indeplinirea unor acte de executare silita prin procese electronice masive.

(2) in sensul prevederilor art. 1, Directia Generala de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare are calitatea de organ de executare silita si este structura abilitata pentru indeplinirea unor acte de executare silita prin procese electronice masive, prin intermediul unor sisteme informatice puse la dispozitie in acest sens.

Art. 2 — Directia Generala de Organizare si Resurse Umane si Directia Generala de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin. 

(...)

Proiectul de act normativ are in vedere reglementarea infiintarii organului de executare silita pentru indeplinirea unor acte de executare silita prin procese electronice masive, prin Directia Generala de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare, care reprezinta punctul central, Ia nivelul A.N.A.F, aparat propriu, prin intermediul caruia se vor realizeaza procesele electronice masive, tinand cont de urmatoarele considerente: 

  • una din principalele directii de actiune ale A.N.A.F. destinate cresterii nivelului colectarii, o constituie si comunicarea actelor de executare silita catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, 
  • In prezent, Directia Generala de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare are ca atributii si elaborarea actelor normative subsecvente legislatiei primare, avizarea actelor normative din domeniul colectarii creantelor bugetare, inclusiv cele care vizeaza domeniul executarii silite. In acest sens, au fost stabilite, impreuna cu departamentele de specialitate din cadrul M.F.P., principiile si fluxurile informationale ce trebuie avute in vedere la implementarea sistemului informatic ce va fi utilizat de organul de executare silita constituit la nivelul aparatului central al A.N.A.F.

In prezent, disponibilitatile banesti ale debitorilor sunt afectate, dat fiind ca fiecare institutie de credit vireaza sumele pentru care au fost infiintate popriri bancare, fara a avea cunostinta de cele deja virate de catre celelalte institutii de credit, ceea ce conduce in multe situatii la blocarea si virarea sumelor existente in conturile debitorilor peste sumele inscrise in adresa de infiintare a popririi. 

De altfel, atat restituirea sumelor incasate in plus prin poprire, cat si procedura privind ridicarea masurilor de executare silita prin poprire, se realizeaza intr-o perioada mai lunga de timp, ceea ce afecteaza activitatea economica a debitorilor. 

Implementarea noului mecanism propus de ANAF are in vedere ca disponibilitatile banesti existente in conturile contribuabililor sa nu fie afectate peste limita sumelor inscrise in adresa de infiintare a popririi bancare. De asemenea, ridicarea masurilor de executare silita prin poprire bancara se realizeaza cu operativitate, dat fiind ca incetarea masurii de infiintare a popririi bancare se va efectua masiv, de la nivel central al A.N.A.F, pe baza schimbului rapid de informatii cu institutiile de credit. 

ANAF isi propune, in acest scop, sa dezvolte sistemul informatic "e-Popriri", care va fi utilizat la nivelul Directiei Generale de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare. Acesta va folosi la schimbul de informatii intre A.N.A.F., organele fiscale centrale competente si institutiile de credit, in ceea ce priveste infiintarea, suspendarea, continuarea si ridicarea masurilor de executare silita prin poprire bancara. 

Sistemul informatic e-Popriri va avea drept scop: 

  • gestionarea centralizata a informatiilor rezultate ca urmare a infiintarii popririlor de catre organele fiscale centrale, inclusiv suspendarea, continuarea si ridicarea popririlor generate prin intermediul aceastui sistem informatic, inclusiv actualizarea sumelor ramase de recuperat, pentru care subzista poprirea infiintata; 
  • centralizarea datelor la nivel national, astfel incat informatiile detinute de partile implicate, si institutiile de credit, sa fie in concordanta;
  • facilitarea extragerii unor rapoarte, la nivel central, privind stadiul sumelor aferente popririlor infiintate. Infiintarea/ridicarea, cu operativitate, a popririi asupra conturilor bancare deschise de catre debitori la banci, presupune ducerea la indeplinire a acesteia pe cale electronica, astfel incat sa se asigure realizarea executarii silite in conditii cat mai avantajoase, tinand seama atat de interesul legitim si imediat al administratiei fiscale, cat si de drepturile si obiigatiile debitorului urmarit.

Citeste si:

Prioritatea MFP: Un amplu proiect privind simplificarea activitatilor de incasare a debitelor contribuabililor

MFP propune un nou mecanism pentru automatizarea infiintarii si ridicarii popririlor

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016