Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF infiinteaza organul de executare silita. Poprirea electronica, la un pas de realizare

07-Aug-2019
2441

Anuntata inca de la mijlocul lunii trecute, masura propusa de MFP si de ANAF, potrivit careia infiintarea si ridicarea popririlor bancare de catre organele fiscale se face automatizat, fara a se depasi sumele inscrise in actele de executare silita, este la un pas de a deveni realitate.

Asadar, proiectul de OPANAF, publicat luni pe site-ul ANAF, prevede infiintarea organului de executare silita pentru indeplinirea unor acte de executare silita prin procese electronice masive.

Extras din Proiectul de OPANAF

(…)

Art. 1 

(1) Se aproba infiintarea organului de executare silita pentru indeplinirea unor acte de executare silita prin procese electronice masive.

(2) in sensul prevederilor art. 1, Directia Generala de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare are calitatea de organ de executare silita si este structura abilitata pentru indeplinirea unor acte de executare silita prin procese electronice masive, prin intermediul unor sisteme informatice puse la dispozitie in acest sens.

Art. 2 — Directia Generala de Organizare si Resurse Umane si Directia Generala de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin. 

(...)

Proiectul de act normativ are in vedere reglementarea infiintarii organului de executare silita pentru indeplinirea unor acte de executare silita prin procese electronice masive, prin Directia Generala de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare, care reprezinta punctul central, Ia nivelul A.N.A.F, aparat propriu, prin intermediul caruia se vor realizeaza procesele electronice masive, tinand cont de urmatoarele considerente: 

  • una din principalele directii de actiune ale A.N.A.F. destinate cresterii nivelului colectarii, o constituie si comunicarea actelor de executare silita catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, 
  • In prezent, Directia Generala de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare are ca atributii si elaborarea actelor normative subsecvente legislatiei primare, avizarea actelor normative din domeniul colectarii creantelor bugetare, inclusiv cele care vizeaza domeniul executarii silite. In acest sens, au fost stabilite, impreuna cu departamentele de specialitate din cadrul M.F.P., principiile si fluxurile informationale ce trebuie avute in vedere la implementarea sistemului informatic ce va fi utilizat de organul de executare silita constituit la nivelul aparatului central al A.N.A.F.

In prezent, disponibilitatile banesti ale debitorilor sunt afectate, dat fiind ca fiecare institutie de credit vireaza sumele pentru care au fost infiintate popriri bancare, fara a avea cunostinta de cele deja virate de catre celelalte institutii de credit, ceea ce conduce in multe situatii la blocarea si virarea sumelor existente in conturile debitorilor peste sumele inscrise in adresa de infiintare a popririi. 

De altfel, atat restituirea sumelor incasate in plus prin poprire, cat si procedura privind ridicarea masurilor de executare silita prin poprire, se realizeaza intr-o perioada mai lunga de timp, ceea ce afecteaza activitatea economica a debitorilor. 

Implementarea noului mecanism propus de ANAF are in vedere ca disponibilitatile banesti existente in conturile contribuabililor sa nu fie afectate peste limita sumelor inscrise in adresa de infiintare a popririi bancare. De asemenea, ridicarea masurilor de executare silita prin poprire bancara se realizeaza cu operativitate, dat fiind ca incetarea masurii de infiintare a popririi bancare se va efectua masiv, de la nivel central al A.N.A.F, pe baza schimbului rapid de informatii cu institutiile de credit. 

ANAF isi propune, in acest scop, sa dezvolte sistemul informatic "e-Popriri", care va fi utilizat la nivelul Directiei Generale de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare. Acesta va folosi la schimbul de informatii intre A.N.A.F., organele fiscale centrale competente si institutiile de credit, in ceea ce priveste infiintarea, suspendarea, continuarea si ridicarea masurilor de executare silita prin poprire bancara. 

Sistemul informatic e-Popriri va avea drept scop: 

  • gestionarea centralizata a informatiilor rezultate ca urmare a infiintarii popririlor de catre organele fiscale centrale, inclusiv suspendarea, continuarea si ridicarea popririlor generate prin intermediul aceastui sistem informatic, inclusiv actualizarea sumelor ramase de recuperat, pentru care subzista poprirea infiintata; 
  • centralizarea datelor la nivel national, astfel incat informatiile detinute de partile implicate, si institutiile de credit, sa fie in concordanta;
  • facilitarea extragerii unor rapoarte, la nivel central, privind stadiul sumelor aferente popririlor infiintate. Infiintarea/ridicarea, cu operativitate, a popririi asupra conturilor bancare deschise de catre debitori la banci, presupune ducerea la indeplinire a acesteia pe cale electronica, astfel incat sa se asigure realizarea executarii silite in conditii cat mai avantajoase, tinand seama atat de interesul legitim si imediat al administratiei fiscale, cat si de drepturile si obiigatiile debitorului urmarit.

Citeste si:

Prioritatea MFP: Un amplu proiect privind simplificarea activitatilor de incasare a debitelor contribuabililor

MFP propune un nou mecanism pentru automatizarea infiintarii si ridicarii popririlor

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila

    • Bonul fiscal este un document important in desfasurarea activitatii unei firme, fiindca include informatii referitoare la toate tranzactiile efectuate de aceasta, precum livrari de bunuri sau prestari de servicii, si este emis de casele de marcat fiscale electronice. Tocmai de aceea este necesar ca acestea sa fie corecte atunci cand sunt oferite clientilor de catre comercianti. Insa cum putem proceda in cazul in care o firma a emis un bon fiscal eronat? Cum se poate face corectia contabila?...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august

    • Persoanele fizice, la fel ca cele juridice, au obligatii fiscale catre stat precum plata unor impozite, taxe sau contributii catre buget. In caz contrar, in urma controalelor ANAF, s-a putea sa fie amendate sau sa sufere alte consecinte fiscale. In acest articol vom vedea ce nereguli au descoperit inspectorii ANAF in urma controalelor la persoanele fizice din luna august 2024, asa cum apare in documentul publicat de institutie pe site-ul oficial. Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem

    • Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului national RO-e Factura si cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), Oficiul National al Registrului Comertului va aduce la cunostinta urmatoarele aspecte: RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), prin activitatea sa de baza desfasurata ca autoritate publica, emite facturi fara TVA pentru serviciile specifice...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016