Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF infiinteaza organul de executare silita. Poprirea electronica, la un pas de realizare

07-Aug-2019
583

Anuntata inca de la mijlocul lunii trecute, masura propusa de MFP si de ANAF, potrivit careia infiintarea si ridicarea popririlor bancare de catre organele fiscale se face automatizat, fara a se depasi sumele inscrise in actele de executare silita, este la un pas de a deveni realitate.

Asadar, proiectul de OPANAF, publicat luni pe site-ul ANAF, prevede infiintarea organului de executare silita pentru indeplinirea unor acte de executare silita prin procese electronice masive.

Extras din Proiectul de OPANAF

(…)

Art. 1 

(1) Se aproba infiintarea organului de executare silita pentru indeplinirea unor acte de executare silita prin procese electronice masive.

(2) in sensul prevederilor art. 1, Directia Generala de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare are calitatea de organ de executare silita si este structura abilitata pentru indeplinirea unor acte de executare silita prin procese electronice masive, prin intermediul unor sisteme informatice puse la dispozitie in acest sens.

Art. 2 — Directia Generala de Organizare si Resurse Umane si Directia Generala de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin. 

(...)

Proiectul de act normativ are in vedere reglementarea infiintarii organului de executare silita pentru indeplinirea unor acte de executare silita prin procese electronice masive, prin Directia Generala de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare, care reprezinta punctul central, Ia nivelul A.N.A.F, aparat propriu, prin intermediul caruia se vor realizeaza procesele electronice masive, tinand cont de urmatoarele considerente: 

  • una din principalele directii de actiune ale A.N.A.F. destinate cresterii nivelului colectarii, o constituie si comunicarea actelor de executare silita catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, 
  • In prezent, Directia Generala de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare are ca atributii si elaborarea actelor normative subsecvente legislatiei primare, avizarea actelor normative din domeniul colectarii creantelor bugetare, inclusiv cele care vizeaza domeniul executarii silite. In acest sens, au fost stabilite, impreuna cu departamentele de specialitate din cadrul M.F.P., principiile si fluxurile informationale ce trebuie avute in vedere la implementarea sistemului informatic ce va fi utilizat de organul de executare silita constituit la nivelul aparatului central al A.N.A.F.

In prezent, disponibilitatile banesti ale debitorilor sunt afectate, dat fiind ca fiecare institutie de credit vireaza sumele pentru care au fost infiintate popriri bancare, fara a avea cunostinta de cele deja virate de catre celelalte institutii de credit, ceea ce conduce in multe situatii la blocarea si virarea sumelor existente in conturile debitorilor peste sumele inscrise in adresa de infiintare a popririi. 

De altfel, atat restituirea sumelor incasate in plus prin poprire, cat si procedura privind ridicarea masurilor de executare silita prin poprire, se realizeaza intr-o perioada mai lunga de timp, ceea ce afecteaza activitatea economica a debitorilor. 

Implementarea noului mecanism propus de ANAF are in vedere ca disponibilitatile banesti existente in conturile contribuabililor sa nu fie afectate peste limita sumelor inscrise in adresa de infiintare a popririi bancare. De asemenea, ridicarea masurilor de executare silita prin poprire bancara se realizeaza cu operativitate, dat fiind ca incetarea masurii de infiintare a popririi bancare se va efectua masiv, de la nivel central al A.N.A.F, pe baza schimbului rapid de informatii cu institutiile de credit. 

ANAF isi propune, in acest scop, sa dezvolte sistemul informatic "e-Popriri", care va fi utilizat la nivelul Directiei Generale de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare. Acesta va folosi la schimbul de informatii intre A.N.A.F., organele fiscale centrale competente si institutiile de credit, in ceea ce priveste infiintarea, suspendarea, continuarea si ridicarea masurilor de executare silita prin poprire bancara. 

Sistemul informatic e-Popriri va avea drept scop: 

  • gestionarea centralizata a informatiilor rezultate ca urmare a infiintarii popririlor de catre organele fiscale centrale, inclusiv suspendarea, continuarea si ridicarea popririlor generate prin intermediul aceastui sistem informatic, inclusiv actualizarea sumelor ramase de recuperat, pentru care subzista poprirea infiintata; 
  • centralizarea datelor la nivel national, astfel incat informatiile detinute de partile implicate, si institutiile de credit, sa fie in concordanta;
  • facilitarea extragerii unor rapoarte, la nivel central, privind stadiul sumelor aferente popririlor infiintate. Infiintarea/ridicarea, cu operativitate, a popririi asupra conturilor bancare deschise de catre debitori la banci, presupune ducerea la indeplinire a acesteia pe cale electronica, astfel incat sa se asigure realizarea executarii silite in conditii cat mai avantajoase, tinand seama atat de interesul legitim si imediat al administratiei fiscale, cat si de drepturile si obiigatiile debitorului urmarit.

Citeste si:

Prioritatea MFP: Un amplu proiect privind simplificarea activitatilor de incasare a debitelor contribuabililor

MFP propune un nou mecanism pentru automatizarea infiintarii si ridicarii popririlor

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF infiinteaza organul de executare silita. Poprirea electronica, la un pas de realizare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • Salariati part time, in concediu medical. Cifra de afaceri. Facilitati aplicabile in constructii
    • A) O societate cu activitate de lucrari de tamplarie si dulgherie are urmatoarea activitate: - achizitioneaza geamuri termopan, suruburi, spuma si alte materiale de la diversi furnizori, pe care le monteaza diferitilor clienti(persoane fizice si juridice). Pe factura se mentioneaza lucrari conform deviz nr. din data de.... Pe deviz apar detaliate astfel: - geam termopan 2000 lei, suruburi 10 lei, spuma - 30 lei, manopera 50 lei (manopera reprezinta maxim 10%, din valoarea lucrarilor,nu se...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016