Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Obligatii de plata 2013. Pentru ce venituri depunem Declaratia 100?

12-Mar-2013
2681
Redam, prin cele ce urmeaza, prevederile actuale referitoare la formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs.

Va reamintim astfel ca incepand cu data de 1 februarie 2013 au intrat in vigoare urmatoarele acte normative:

- O.G. nr.5/2013 privind stabilirea unor masuri speciale de impzitare a activitatilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural care reglementeaza impozitul pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural

- O.G. nr.6/2013 privind instituirea unor masuri speciale pentru impozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturale care reglementeaza impozitul pe veniturile din activitatile de exploatare a resurselor naturale, altele decat gazele naturale

- O.G. nr.7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale" care reglementeaza impozitul asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale.

Impozitele instituite prin actele normative de mai sus reprezinta venituri ale bugetului de stat, se administreaza de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si se declara de contribuabili in formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat".

In acest context, in M.O. nr.111/26.02.2013 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.195/20.02.2013, pentru modificarea Ordinului Presedintelui A.N.A.F nr.1950/2012 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.
Anexa nr. 11 "Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat" se completeaza cu cele trei obligatii fiscale, astfel:

- impozit pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural, care se regaseste la pozitia 62 din Nomenclator si care se datoreaza de catre operatorii de transport de energie electrica si gaze naturale licentiati de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei, precum si de catre operatorii economici distribuitori de energie electrica si gaze naturale, licentiati de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei, titulari ai unor contracte de concesiune incheiate cu Ministerul Economiei si Comertului sau cu autoritati locale, care aplica prevederile art. 48 alin. (1) si (2) si ale art. 136 alin. (1), (2) si (3) din Legea energiei electrice si a gazelor naturale nr. 123/2012.

- impozit pe veniturile din activitatile de exploatare a resurselor naturale, altele decat gazele naturale, care se regaseste la pozitia 63 din Nomenclator si care se datoreaza de catre operatorii economici, inclusiv filialele acestora si/sau operatorii economici apartinand aceluiasi grup de interes economic, care desfasoara activitati ca:

- exploatarea forestiera, extractia carbunelui superior, extractia carbunelui inferior, extractia
petrolului brut, extractia minereurilor feroase, extractia minereurilor de uraniu si toriu,
extractia altor minereuri metalifere neferoase si alte activitati extractive, precum si de catre
operatorii economici care au licente de exploatare a resurselor minerale mentionate
anterior , dar a caror activitate principala nu corespunde codurilor CAEN respective.

- impozit asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale, care se regaseste la pozitia 64 din Nomenclator si care se datoreaza de catre operatorii economici, inclusiv filialele acestora si/sau operatorii economici apartinand aceluiasi grup de interes economic, care desfasoara efectiv atat activitati de extractie, cat si activitati de vanzare a gazelor naturale extrase din Romania.

Sumele se declara in Declaratia 100 in tabelul de la pct. II "Impozite , taxe si alte contributii care nu se platesc in contul unic".

Termen de declarare/plata : lunar pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se calculeaza aceste impozite.
Sumele reprezentand aceste impozite nu se platesc in contul unic.

In acest sens, in "Clasificatia indicatorilor privind finantele publice" aprobata prin O.M.F.P. nr. 1954/2005 la componenta "Clasificatia indicatorilor privind veniturile bugetului de stat" au fost introduse urmatoarele coduri:
* impozit pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural : codul 12.01.11.
* impozit pe veniturile din activitatile de exploatare a resurselor naturale, altele decat gazele naturale: codul 12.01.12.
* impozit asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale : codul 12.01.13.

Sumele reprezentand aceste impozite reprezinta pentru operatorii economici cheltuieli deductibile la stabilirea profitului impozabil, in conditiile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sursa: DGFP Arges



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Obligatii de plata 2013. Pentru ce venituri depunem Declaratia 100?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Refacerea evidentei contabile. Inchidere conturi si inregistrari contabile
    • Unul dintre specialistii nostri va analiza, in cele ce urmeaza, urmatoarea situatie: "Am preluat o societate comerciala, care in acest moment inchiriaza spatiul pe care il detine, in trecut societatea a desfasurat mai multe tipuri de activitati, balanta pe care a prezentat-o contine solduri pe care administratorul nu le poate identifica si nu are o baza de date, este vorba despre cheltuieli in avans, venituri in avans, contul 408 furnizori facturi nesosite, are sold la furnizori pe care nu il...» citeste mai departe aici

  • Propunerea legislativa in Senat: Completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal. Eliminarea impozitului pe venit pentru jurnalisti
    • UPDATE: Proiectul pentru modificarea Legii 227/2015 privind Codul Fiscal a fost depus pentru dezbatere in Senat. Marti, 12.02.2019, actul normativ care prevede scutirea jurnalistilor de la plata impozitului pe venit a fost trimis pentru aviz la Consiliul Economic si Social. Tot in aceeasi zi a fost inaintat si Consiliului Legislativ pentru aviz (termenul pana la care se va primi un raspuns este 14.03.2019)., dar si la Guvern de unde este asteptat un punct de vedere. Derularea procedurii...» citeste mai departe aici

  • Proiect de Lege: Pensiile speciale ar putea fi ELIMINATE!
    • Proiectul legislativ inregistrat la Senat pentru dezbatere de doi senatori si doi deputati liberali prevede eliminarea pensiilor de serviciu – cunoscute drept “pensii speciale” – pentru mai multe categori de bugetari. Asadar, deputatii, senatorii, judecatorii, procurorii, militarii si politistii ar putea ramane fara pensii speciale daca actul normativ va fi adoptat. Bulacu Romulus si Citu Florin – senatori PNL, Buican Cristian si Stirbu Gigel – deputati PNL...» citeste mai departe aici

  • Parlamentul a adoptat MAJORAREA alocatiei pentru copii de la 84 de lei, la 150 de lei! Deficitul bugetar creste si el!
    • Vesti bune pentru parintii din Romania. Alocatiile copiilor cu varsta peste 2 ani (3 ani in cazul copiilor cu dizabilitati) ar putea fi majorate de la 84 de lei la 150, de la 1 martie, dupa ce amendamentul PNL a fost votat cu 123 de voturi pentru si 119 voturi impotriva. De asemenea, si alocatia copiilor de pana in 2/3 ani va fi majorata de la 200 de lei, la 300 de lei. Parlamentul intrunit, joi, pentru votarea pe articole a proiectul de buget, a adoptat un amendament al PNL care prevede...» citeste mai departe aici

  • Banca Centrala Europeana atrage atentia ministrului Finantelor ca nu a fost consultata cu privire la OUG 114/2018
    • Autoritatile romane ar fi trebuit sa consulte Banca Centrala Europenana inainte de adoptarea OUG 114/2018, lucru care, insa, nu s-a intamplat, dupa reiese dintr-o scrisoare inaintata in mod oficial ministrului Finantelor, Eugen Teodorovici. Banca Centrala Europeana atrage atentia ca autoritatile romane nu si-au indeplinit obligatia de a consulta institutia “cu privire la asemenea legi”, asa cum prevede legislatia europeana. Astfel, autoritatile nationale aveau obligatia de a consulta...» citeste mai departe aici

  • Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru
    • Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat. Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016