Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatii de plata 2013. Pentru ce venituri depunem Declaratia 100?

12-Mar-2013
4284
Redam, prin cele ce urmeaza, prevederile actuale referitoare la formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs.

Va reamintim astfel ca incepand cu data de 1 februarie 2013 au intrat in vigoare urmatoarele acte normative:

- O.G. nr.5/2013 privind stabilirea unor masuri speciale de impzitare a activitatilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural care reglementeaza impozitul pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural

- O.G. nr.6/2013 privind instituirea unor masuri speciale pentru impozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturale care reglementeaza impozitul pe veniturile din activitatile de exploatare a resurselor naturale, altele decat gazele naturale

- O.G. nr.7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale" care reglementeaza impozitul asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale.

Impozitele instituite prin actele normative de mai sus reprezinta venituri ale bugetului de stat, se administreaza de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si se declara de contribuabili in formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat".

In acest context, in M.O. nr.111/26.02.2013 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.195/20.02.2013, pentru modificarea Ordinului Presedintelui A.N.A.F nr.1950/2012 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.
Anexa nr. 11 "Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat" se completeaza cu cele trei obligatii fiscale, astfel:

- impozit pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural, care se regaseste la pozitia 62 din Nomenclator si care se datoreaza de catre operatorii de transport de energie electrica si gaze naturale licentiati de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei, precum si de catre operatorii economici distribuitori de energie electrica si gaze naturale, licentiati de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei, titulari ai unor contracte de concesiune incheiate cu Ministerul Economiei si Comertului sau cu autoritati locale, care aplica prevederile art. 48 alin. (1) si (2) si ale art. 136 alin. (1), (2) si (3) din Legea energiei electrice si a gazelor naturale nr. 123/2012.

- impozit pe veniturile din activitatile de exploatare a resurselor naturale, altele decat gazele naturale, care se regaseste la pozitia 63 din Nomenclator si care se datoreaza de catre operatorii economici, inclusiv filialele acestora si/sau operatorii economici apartinand aceluiasi grup de interes economic, care desfasoara activitati ca:

- exploatarea forestiera, extractia carbunelui superior, extractia carbunelui inferior, extractia
petrolului brut, extractia minereurilor feroase, extractia minereurilor de uraniu si toriu,
extractia altor minereuri metalifere neferoase si alte activitati extractive, precum si de catre
operatorii economici care au licente de exploatare a resurselor minerale mentionate
anterior , dar a caror activitate principala nu corespunde codurilor CAEN respective.

- impozit asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale, care se regaseste la pozitia 64 din Nomenclator si care se datoreaza de catre operatorii economici, inclusiv filialele acestora si/sau operatorii economici apartinand aceluiasi grup de interes economic, care desfasoara efectiv atat activitati de extractie, cat si activitati de vanzare a gazelor naturale extrase din Romania.

Sumele se declara in Declaratia 100 in tabelul de la pct. II "Impozite , taxe si alte contributii care nu se platesc in contul unic".

Termen de declarare/plata : lunar pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se calculeaza aceste impozite.
Sumele reprezentand aceste impozite nu se platesc in contul unic.

In acest sens, in "Clasificatia indicatorilor privind finantele publice" aprobata prin O.M.F.P. nr. 1954/2005 la componenta "Clasificatia indicatorilor privind veniturile bugetului de stat" au fost introduse urmatoarele coduri:
* impozit pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural : codul 12.01.11.
* impozit pe veniturile din activitatile de exploatare a resurselor naturale, altele decat gazele naturale: codul 12.01.12.
* impozit asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale : codul 12.01.13.

Sumele reprezentand aceste impozite reprezinta pentru operatorii economici cheltuieli deductibile la stabilirea profitului impozabil, in conditiile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sursa: DGFP Arges



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-Factura: Calcularea termenului limita de 5 zile pentru depunerea facturilor, confirmata oficial de Finante

    • Dupa ce Ministerul Finantelor anuntase printr-o simpla postare pe pagina oficiala de Facebook modalitatea de calculare a termenului limita de 5 zile calendaristice de transmitere a facturilor in sistemul national Ro e-Factura, recent a confirmat informatiile si in mod oficial, printr-un comunicat postat pe site-ul lor. Potrivit art.10 alin.(7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala introdusa prin OUG 107/2024. Ce datorii NU se incadreaza in masura

    • Amnistia fiscala propusa de Guvern atat pentru firme cat si pentru persoane fizice a fost aprobata, iar masurile incluse in OUG 107/2024. Este vorba despre anularea accesoriilor, adica a dobanzilor si penalitatilor, restante la 31 august 2024, insa numai in cazul in care este platita obligatia bugetara principala pana pe 25 noiembrie 2024. Obligatii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv a) obligatii bugetare pentru care s-a implinit scadenta sau...» citeste mai departe aici

  • Firmele trebuie sa respecte 3 conditii pentru a putea beneficia de bonificatia de 3%, introdusa prin OUG 107/2024

    • Orin OUG 107/2024 au fost introduse cateva beneficii pentru contribuabili, precum si o bonoficatie de 3% care se va acorda celor care platesc la timp toate datoriile fiscale. Insa ce conditii trebuie sa mai indeplineasca firmele? Bonificatie de 3% pentru firme Conform OUG 107/2024, contribuabilii platitori de impozit pe profit, precum ?i contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual ?i din impozitul...» citeste mai departe aici

  • Legea 126/2024: Noutati aduse asupra Legii 241/2005 privind evaziunea fiscala

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, Brosura care prevede noutat?i aduse de Legea nr. 126/2024 asupra Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale. Noutati aduse de Legea 126/2024 in cazul evaziunii fiscale In anul 2024, prin Legea nr. 126/2024 privind unele masuri pentru consolidarea capacitatii de combatere a evaziunii fiscale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, au fost introduse in Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea...» citeste mai departe aici

  • OUG 107/2024. Cum se aplica amnistia fiscala pentru firme

    • Recent a fost aprobat OUG 107/2024 care prevede facilitati fiscale pentru firme, precum anularea accesoriilor in cazul datoriilor restante la 31 august 2024. Actul normativ prevede si bonificatii pentru persoanele juridice care platesc la timp darile catre stat. Anulare accesorii firme -anularea accesoriilor in procent de 100% din valoarea acestora in cazul datoriilor cumulate pana la data de 31 august 2024; ( daca plata datoriilor se face pana la data de 25 noiembrie 2024); -anularea...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani

    • Conform unui Proiect de Ordin pus recent in dezbatere publica de Ministerul Muncii, valoarea tichetelor de masa in sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani. Care este suma maxima pe care o pot acorda firmele angajatoare? Valoare tichete de masa sem. II 2024 Ordinul pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul II al anului 2024 a fost pus in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Muncii. Conform documentului, valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016