Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozitul pe constructii in 2014. Suntem obligati sa depunem formularul 100?

23-Apr-2014
4917
Referitor la impozitul pe cladiri sau impozitul pe constructii in 2014, facem o serie de referiri legate de contribuabilii obligati la plata impozitului pe constructii sunt:

- persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare;
- persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania;
- persoanele juridice cu sediu social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene;
- utilizatorul, in cazul operatiunilor de leasing financiar;
- locatorul, in cazul operatiunilor de leasing operational.

Constructiile care intra sub incidenta acestui impozit pe constructii sunt cele prevazute in grupa 1 "Constructii", cu exceptia subgrupei 1.2.9, din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 2.139/2004, cu modificarile ulterioare, altele decat constructiile pentru care se datoreaza impozitul pe cladiri catre bugetul local al comunei, al orasului sau al municipiului in care este amplasata cladirea, impozit reglementat la Titlul IX "Impozite si taxe locale" prevazut de Codul Fiscal.


 Cota de impozit si baza de impozitare

Impozitul pe constructii se calculeaza prin aplicarea cotei de 1,5% asupra valorii constructiilor existente in patrimoniul contribuabililor la data de 31 decembrie a anului anterior, evidentiata contabil in soldul debitor al contului corespunzator constructiilor (contul 212), din care se scade:

- valoarea cladirilor, inclusiv valoarea lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru cladirile inchiriate, luate in concesiune, aflate in administrare ori in folosinta, pentru care se datoreaza impozit pe cladiri, potrivit prevederilor titlului IX"Impozite si taxe locale", de catre contribuabil sau proprietar, dupa caz. Deducerea valorii lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru cladirile inchiriate, luate in concesiune, aflate in administrare ori in folosinta, se justifica cu documentatia corespunzatoare care atesta comunicarea acestei valori catre proprietar.
- valoarea lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru constructiile, aflate sau care urmeaza sa fie trecute in proprietatea statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale;
- valoarea constructiilor din subgrupa 1.2.9 "Terase pe arabil, plantatii pomicole si viticole" din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 2.139/2004, cu modificarile ulterioare.

Cheltuiala cu impozitul pe constructii este cheltuiala deductibila la stabilirea profitului impozabil.

 Depunerea declaratiei fiscale si plata impozitului

Declararea impozitului pe constructii se face pana la data de 25 mai inclusiv, a anului pentru care se datoreaza impozitul, prin depunerea formularului 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", completand corespunzator sectiunea a II-a "Impozite, taxe si alte obligatii care nu se platesc in contul unic". Necompletarea tabelului corespunzator acestui tip de impozit, echivaleaza cu nedeclararea obligatiei respective.

Plata impozitului pe constructii se face in doua rate egale, pana la datele de 25 mai si 25 septembrie, inclusiv.

Contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului au obligatia de a declara si platii impozitul pe constructii pana la data incheierii perioadei din an in care persoana juridica a existat.

Contribuabilii nou infiintati datoreaza impozitul pe constructii incepand cu anul fiscal urmator.

Baza legala: Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/14.11.2013

Sursa: asistenta-contribuabili.ro


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Leasing automobil. MONOGRAFIE contabila in cazul unei daune totale a masinii

    • Contribuabilii se intreaba cum trebuie procedat corect din punct de vedere contabil in situatia unei daune totale a unui autoturism achizitionat in leasing. Ce inregistrari contabile se efectueaza pentru inchiderea contractului, cum se trateaza sumele primite de la asigurator si care este modul corect de evidentiere a valorii bunului si a capitalului ramas de rambursat, vedeti in continuarea articolului. Avem acest caz concret. Compania a luat un leasing in anul 2022 pentru un automobil....» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Raportul administratorului si reglementari cheie

    • Raportul administratorului este un document esential pentru orice entitate, oferind o imagine clara asupra activitatii si rezultatelor obtinute in cursul exercitiului financiar. In continuare, vom vedea cum arata acest raport si ce informatii trebuie sa contina, conform cerintelor legale si bunelor practici de raportare.» citeste mai departe aici

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016