Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Neconcordantele din Declaratia privind beneficiarii reali pot fi transmise printr-o Informare. Cum arata formularul (Ordinul 380/2021)

21-Sep-2021
5571
Neconcordantele din Declaratia privind beneficiarii reali pot fi transmise printr-o Informare. Cum arata formularul (Ordinul 380/2021)

Ordinul nr. 380 din 15 septembrie 2021 privind informarea Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor de catre entitatile raportoare cu privire la neconcordantele referitoare la beneficiarii reali, in temeiul art. 19 alin. (7^1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 899 din 20 septembrie 2021.

Conform actului normativ, se aproba forma si modalitatea de transmitere catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor a informarii cu privire la orice neconcordanta dintre informatiile disponibile in registrele centrale privind beneficiarii reali si informatiile pe care le detin entitatile raportoare cu privire la acestia, in temeiul art. 19 alin. (7^1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare.

Informarea se realizeaza conform modelului prezentat in anexa care face parte integranta din prezentul ordin. Pentru a o vedea, click AICI»

Transmiterea informarii completata in format electronic se face exclusiv prin mesageria sistemului de raportare on-line, pus la dispozitie de catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, dupa cum urmeaza:

  • pentru entitatile raportoare, cu exceptia institutiilor de credit si a sucursalelor din Romania ale institutiilor de credit straine - prin portalul web accesibil la adresa de internet https://rapoarte.onpcsb.ro;
  • pentru institutiile de credit si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit straine - prin portalul https://sestdi.onpcsb.ro, accesibil in reteaua de comunicatii interbancare a Bancii Nationale a Romaniei;
  • mesajul prin care se transmite informarea prevazuta la art. 1 cuprinde in mod obligatoriu:

-in rubrica „Subiect“: „Informare neconcordante beneficiar real“;
-in corpul mesajului: orice alte precizari considerate a fi necesare de catre emitent;
-in atasament: informarea elaborata dupa modelul prevazut in anexa la prezentul ordin, in format document word (.doc, .docx);
-semnatura electronica a emitentului.

Obligatia de transmitere a informarii prevazute la art. 1 revine entitatilor raportoare prevazute la art. 5 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare.

Entitatile raportoare sunt urmatoarele:

Intra sub incidenta prezentei legi urmatoarele entitati raportoare:
a) institutiile de credit persoane juridice romane si sucursalele institutiilor de credit persoane juridice straine;
b) institutiile financiare persoane juridice romane si sucursalele institutiilor financiare persoane juridice straine;
c) administratorii de fonduri de pensii facultative si/sau ocupationale, in nume propriu si pentru fondurile de pensii facultative si/sau fondurile de pensii ocupationale pe care le administreaza, cu exceptia caselor de pensii ocupationale profesionale;
(la 30-04-2021, Litera c) din Alineatul (1) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificata de Punctul 2, ARTICOLUL UNIC din LEGEA nr. 101 din 26 aprilie 2021, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 446 din 27 aprilie 2021 )
d) furnizorii de servicii de jocuri de noroc;
e) auditorii, expertii contabili si contabilii autorizati, evaluatorii autorizati, consultantii fiscali, persoanele care acorda consultanta financiara, de afaceri sau contabila, alte persoane care se angajeaza sa furnizeze, direct sau prin intermediul altor persoane cu care persoana respectiva este afiliata, ajutor material, asistenta sau consiliere cu privire la aspectele fiscale, financiare, ca activitate economica sau profesionala principala;
(la 15-07-2020, Litera e) din Alineatul (1) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificata de Punctul 15, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
f) notarii publici, avocatii, executorii judecatoresti si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta pentru intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare, valorilor mobiliare sau a altor bunuri ale clientilor, operatiuni sau tranzactii care implica o suma de bani sau un transfer de proprietate, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati; constituirea, administrarea ori conducerea unor astfel de societati, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si in cazul in care participa in numele sau pentru clientii lor in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile; crearea, functionarea sau administrarea de fiducii, societati, fundatii sau structuri similare;
(la 15-07-2020, Litera f) din Alineatul (1) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificata de Punctul 15, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
g) furnizorii de servicii pentru societati sau fiducii, altii decat cei prevazuti la lit. e) si f);
g^1) furnizorii de servicii de schimb intre monede virtuale si monede fiduciare;
(la 15-07-2020, Alineatul (1) din Articolul 5 , Capitolul II a fost completat de Punctul 16, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
g^2) furnizorii de portofele digitale.
(la 15-07-2020, Alineatul (1) din Articolul 5 , Capitolul II a fost completat de Punctul 16, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
h) agentii si dezvoltatorii imobiliari, inclusiv atunci cand actioneaza in calitate de intermediari in inchirierea de bunuri imobile, dar numai in ceea ce priveste tranzactiile pentru care valoarea chiriei lunare reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult;
(la 15-07-2020, Litera h) din Alineatul (1) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificata de Punctul 15, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
i) alte persoane care, in calitate de profesionisti, comercializeaza bunuri, numai in masura in care efectueaza tranzactii in numerar a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni care au o legatura intre ele.
(la 15-07-2020, Litera i) din Alineatul (1) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificata de Punctul 15, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
j) persoanele care comercializeaza opere de arta sau care actioneaza ca intermediari in comertul de opere de arta, inclusiv atunci cand aceasta activitate este desfasurata de galerii de arta si case de licitatii, in cazul in care valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult;
(la 15-07-2020, Alineatul (1) din Articolul 5 , Capitolul II a fost completat de Punctul 17, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
k) persoanele care depoziteaza sau comercializeaza opere de arta sau care actioneaza ca intermediari in comertul cu opere de arta, atunci cand aceasta activitate este desfasurata in zone libere, in cazul in care valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult.
(la 15-07-2020, Alineatul (1) din Articolul 5 , Capitolul II a fost completat de Punctul 17, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
(2) Institutiile emitente de moneda electronica si institutiile de plata din alte state membre care presteaza servicii pe teritoriul Romaniei prin agenti sau distribuitori asigura respectarea obligatiilor legale incidente in materie de prevenire si combatere a spalarii banilor si a finantarii terorismului pentru activitatile astfel prestate.
(la 15-07-2020, Alineatul (2) din Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 18, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
(3) in aplicarea dispozitiilor alin. (2), institutiile emitente de moneda electronica si institutiile de plata le impun contractual agentilor si distribuitorilor prin care presteaza servicii pe teritoriul Romaniei cadrul de conformare la prevederile incidente din prezenta lege si din reglementarile emise in aplicarea acesteia si se asigura ca sunt implementate procedurile si sistemele necesare si sunt respectate obligatiile ce le revin agentilor si distribuitorilor, inclusiv prin verificari.
(la 15-07-2020, Alineatul (3) din Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 18, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )

Atentie! Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor pune la dispozitia entitatilor raportoare, pe site-ul www.onpcsb.ro, modelul informarii prevazute in anexa la prezentul ordin, in format document word (.doc, .docx).

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016