
Raportul Special
realizat de specialisti
Ordinul nr. 380 din 15 septembrie 2021 privind informarea Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor de catre entitatile raportoare cu privire la neconcordantele referitoare la beneficiarii reali, in temeiul art. 19 alin. (7^1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 899 din 20 septembrie 2021.
Conform actului normativ, se aproba forma si modalitatea de transmitere catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor a informarii cu privire la orice neconcordanta dintre informatiile disponibile in registrele centrale privind beneficiarii reali si informatiile pe care le detin entitatile raportoare cu privire la acestia, in temeiul art. 19 alin. (7^1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare.
Informarea se realizeaza conform modelului prezentat in anexa care face parte integranta din prezentul ordin. Pentru a o vedea, click AICI»
Transmiterea informarii completata in format electronic se face exclusiv prin mesageria sistemului de raportare on-line, pus la dispozitie de catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, dupa cum urmeaza:
-in rubrica „Subiect“: „Informare neconcordante beneficiar real“;
-in corpul mesajului: orice alte precizari considerate a fi necesare de catre emitent;
-in atasament: informarea elaborata dupa modelul prevazut in anexa la prezentul ordin, in format document word (.doc, .docx);
-semnatura electronica a emitentului.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Obligatia de transmitere a informarii prevazute la art. 1 revine entitatilor raportoare prevazute la art. 5 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare.
Entitatile raportoare sunt urmatoarele:
Intra sub incidenta prezentei legi urmatoarele entitati raportoare:
a) institutiile de credit persoane juridice romane si sucursalele institutiilor de credit persoane juridice straine;
b) institutiile financiare persoane juridice romane si sucursalele institutiilor financiare persoane juridice straine;
c) administratorii de fonduri de pensii facultative si/sau ocupationale, in nume propriu si pentru fondurile de pensii facultative si/sau fondurile de pensii ocupationale pe care le administreaza, cu exceptia caselor de pensii ocupationale profesionale;
(la 30-04-2021, Litera c) din Alineatul (1) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificata de Punctul 2, ARTICOLUL UNIC din LEGEA nr. 101 din 26 aprilie 2021, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 446 din 27 aprilie 2021 )
d) furnizorii de servicii de jocuri de noroc;
e) auditorii, expertii contabili si contabilii autorizati, evaluatorii autorizati, consultantii fiscali, persoanele care acorda consultanta financiara, de afaceri sau contabila, alte persoane care se angajeaza sa furnizeze, direct sau prin intermediul altor persoane cu care persoana respectiva este afiliata, ajutor material, asistenta sau consiliere cu privire la aspectele fiscale, financiare, ca activitate economica sau profesionala principala;
(la 15-07-2020, Litera e) din Alineatul (1) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificata de Punctul 15, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
f) notarii publici, avocatii, executorii judecatoresti si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta pentru intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare, valorilor mobiliare sau a altor bunuri ale clientilor, operatiuni sau tranzactii care implica o suma de bani sau un transfer de proprietate, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati; constituirea, administrarea ori conducerea unor astfel de societati, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si in cazul in care participa in numele sau pentru clientii lor in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile; crearea, functionarea sau administrarea de fiducii, societati, fundatii sau structuri similare;
(la 15-07-2020, Litera f) din Alineatul (1) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificata de Punctul 15, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
g) furnizorii de servicii pentru societati sau fiducii, altii decat cei prevazuti la lit. e) si f);
g^1) furnizorii de servicii de schimb intre monede virtuale si monede fiduciare;
(la 15-07-2020, Alineatul (1) din Articolul 5 , Capitolul II a fost completat de Punctul 16, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
g^2) furnizorii de portofele digitale.
(la 15-07-2020, Alineatul (1) din Articolul 5 , Capitolul II a fost completat de Punctul 16, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
h) agentii si dezvoltatorii imobiliari, inclusiv atunci cand actioneaza in calitate de intermediari in inchirierea de bunuri imobile, dar numai in ceea ce priveste tranzactiile pentru care valoarea chiriei lunare reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult;
(la 15-07-2020, Litera h) din Alineatul (1) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificata de Punctul 15, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
i) alte persoane care, in calitate de profesionisti, comercializeaza bunuri, numai in masura in care efectueaza tranzactii in numerar a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni care au o legatura intre ele.
(la 15-07-2020, Litera i) din Alineatul (1) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificata de Punctul 15, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
j) persoanele care comercializeaza opere de arta sau care actioneaza ca intermediari in comertul de opere de arta, inclusiv atunci cand aceasta activitate este desfasurata de galerii de arta si case de licitatii, in cazul in care valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult;
(la 15-07-2020, Alineatul (1) din Articolul 5 , Capitolul II a fost completat de Punctul 17, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
k) persoanele care depoziteaza sau comercializeaza opere de arta sau care actioneaza ca intermediari in comertul cu opere de arta, atunci cand aceasta activitate este desfasurata in zone libere, in cazul in care valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult.
(la 15-07-2020, Alineatul (1) din Articolul 5 , Capitolul II a fost completat de Punctul 17, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
(2) Institutiile emitente de moneda electronica si institutiile de plata din alte state membre care presteaza servicii pe teritoriul Romaniei prin agenti sau distribuitori asigura respectarea obligatiilor legale incidente in materie de prevenire si combatere a spalarii banilor si a finantarii terorismului pentru activitatile astfel prestate.
(la 15-07-2020, Alineatul (2) din Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 18, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
(3) in aplicarea dispozitiilor alin. (2), institutiile emitente de moneda electronica si institutiile de plata le impun contractual agentilor si distribuitorilor prin care presteaza servicii pe teritoriul Romaniei cadrul de conformare la prevederile incidente din prezenta lege si din reglementarile emise in aplicarea acesteia si se asigura ca sunt implementate procedurile si sistemele necesare si sunt respectate obligatiile ce le revin agentilor si distribuitorilor, inclusiv prin verificari.
(la 15-07-2020, Alineatul (3) din Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 18, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
Atentie! Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor pune la dispozitia entitatilor raportoare, pe site-ul www.onpcsb.ro, modelul informarii prevazute in anexa la prezentul ordin, in format document word (.doc, .docx).
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Legea 129/2019 pentru prevenirea fraudei fiscale: Modificari aduse OG 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii (tabel comparativ ANAF)Firmele vizate de Legea 129/2019 sunt obligate sa depuna DECLARATIA PRIVIND BENEFICIARII REALI pana la 1 octombrie 2021ONRC a publicat Ghidul pentru completarea Declaratiei privind beneficiarii reali care trebuie depusa pana la 1 octombrie 2021Declaratia de beneficiar real. [MODEL], cine depune si termen depunereDepunerea Declaratiilor privind beneficiarii reali in 2021. ONRC a publicat situatia detaliataUltimele articole
DECLARATIA PRIVIND BENEFICIARII REALI 2025. Amenzile ajung pana la 10.000 lei pentru nedepunereDeclaratia privind beneficiarul real. Formularul se depune in fiecare an sau numai atunci cand apar modificari?OUG 123/2022: Noi entitati sunt OBLIGATE sa depuna Declaratia privind beneficiarul realFirmele trebuie sa depuna declaratia privind beneficiarul real pana pe 6 iunie 2022Persoanele inregistrate in Registrul Comertului nu mai au obligatia depunerii anuale a declaratiei privind beneficiarul realSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA