Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul model pentru Formularul 208. Impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal

27-Iul-2017
4230

Informam notarii publici ca a fost aprobat un nou model al formularului 208 - "Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal" prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1886 / 2017 pentru modificarea modelului, continutului si instructiunilor de completare ale formularelor 208 Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal si 209 Declaratie privind veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice si al ministrului justitiei nr. 1.022/2.562/2016, publicat in Monitorul Oficial Nr. 518 din 4 iulie 2017.

Acest nou model al formularului 208 "Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal" se utilizeaza pentru declararea informatiilor privind tranzactiile de proprietati imobiliare din patrimoniul personal prin procedura notariala, incheiate incepand cu data de 1 februarie 2017.

Informatiile privind tranzactiile de proprietati imobiliare din patrimoniul personal prin procedura notariala, incheiate pana la data de 1 februarie 2017, se declara utilizand formularul 208 "Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal", in vigoare la data incheierii tranzactiei.

Actualizarea formularului 208 si a modului de completare al acestuia, prin OPANAF nr. 1886/2017, a fost realizata urmare modificarilor aduse Codului fiscal prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Principalele modificari constau in:
- eliminarea informa?iei referitoare la perioada de de?inere a proprieta?ii imobiliare intrucat cota de impozitare aplicabila nu mai este determinata de acest indicator;
- introducerea informa?iei referitoare la venitul impozabil, la nivelul tranzac?iei ?i pe beneficiari de venit;
- completarea informa?iei privind actul notarial translativ al dreptului de proprietate, pentru toate tranzac?iile cuprinse in formular;


- introducerea informa?iei privind cota de?inuta de beneficiarii de venit, din proprietatea imobiliara transferata.

Declaratia 208 se completeaza si se depune semestrial pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare semestrului in care a avut loc autentificarea actelor privind transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, la organul fiscal central in a carui evidenta fiscala biroul notarial este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii.

Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta, care este pus la dispozitia contribuabililor, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu respectarea structurii de date (fisier XML). 

Notarii publici au obligatia depunerii declaratiei la organul fiscal central competent, in format electronic (format PDF, cu fisier XML atasat), pe suport optic, care va fi insotit de exemplarul in format hartie, semnat, potrivit legii. Formatul hartie se listeaza prin functiile aplicatiei informatice de asistenta la completarea declaratiei si cuprinde situatia centralizatoare a datelor declarate, pe beneficiari de venit si pe tranzactii prin care s-au efectuat transferuri ale dreptului de proprietate si ale dezmembramintelor acestuia, cuprinse in sectiunea C "Date informative privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal" din formular.

Formatul hartie se listeaza in doua exemplare:

- originalul se depune la organul fiscal central competent, in format hartie, semnat, impreuna cu formatul electronic al declaratiei, fisierul XML atasat;
- copia se pastreaza de catre notarul public.

 Declaratia poate fi depusa si prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, accesand adresa de internet www.eguvernare.ro

- Depunere declaratii.

Informatii privind depunerea on-line a declaratiilor fiscale de catre persoanele juridice se gasesc pe site-ul ANAF, www.anaf.ro, la sectiunea Servicii online-> Declaratii electronice-> Informatii depunere declaratii persoane juridice.

Informatii detaliate se pot obtine de la:
- structurile pentru asistenta contribuabililor din cadrul organelor fiscale;
- telefonic la Centrul de asistenta a contribuabililor, la nr. 0314039160;
- accesand pagina de Internet, site-ul www.anaf.ro.

Sursa: Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016