Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noutati in ce priveste internshipul in companii. Ce se schimba din aceasta vara?

16-Iun-2017
2049

Proiectul de lege publicat recent de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale are scopul de a reglementa modalitatea de efectuare a programelor de internship pentru persoanele care au implinit varsta de 16 ani, in vederea dezvoltarii aptitudinilor profesionale ale internilor in indeplinirea atributiilor si responsabilitatilor din domeniul in care se organizeaza programul de internship, a cunoasterii de catre interni a specificului activitatii organizatiei gazda in cadrul caruia isi desfasoara activitatea, precum si a exigentelor acesteia a dobandirii de experienta profesionala si a facilitarii tranzitiei de la sistemul de educatie catre piata muncii.


Principalele prevederi ale proiectului de lege sunt urmatoarele: 

Reglementarea organizarii programului de internship:

  • Conditii ce trebuie indeplinite de organizatorul programului de internship: are incadrati cel putin 5 salariati, poate incheia contracte pentru un numar de interni care nu poate fi mai mare de 5% din numarul total de angajati pe parcursul unui an calendaristic.
  • Perioada in care internul a desfasurat activitatea in baza contractului de internship se considera vechime in munca, si, dupa caz, vechime in specialitate, in functie de tipul activitatii.
  • Acordarea unei indemnizatii de internship este cel putin egala cu 50% din echivalentul salariului de baza minim brut pe tara, garantat in plata, dar nu mai mult de echivalentul unui salariu mediu pe economie.
  • Stabilirea duratei activitatii internului la 6 ore pe zi, in regim de maxim 30 de ore pe saptamana.


Reglementarea procedurii de evaluare a internului:

Stabilirea procedurii de evaluare a internului;
Modalitatea de eliberare a certificatului de internship si elementele pe care acest document trebuie sa le contina;
Stabilirea drepturilor si obligatiilor internului, ale indrumatorului care ii coordoneaza activitatea si ale organizatiei gazda.


Reglementarea contractului de internship:
Se incheie pe o perioada de cel mult 6 luni.
Se incheie in forma scrisa.
Suspendarea si incetarea contractului.

Reglementarea posibilitatii ca persoanele juridice care in termen de 60 de zile de la finalizarea programului de internship incheie un contract de munca cu internul, sa primeasca, la cerere, din partea statului, din bugetul asigurarilor pentru somaj, o prima de promovare a angajarii echivalenta cu 1.000 euro per angajat, dupa indeplinirea obligatiei de mentinere a raporturilor de munca cu acesta pentru o perioada neintrerupta de cel putin 24 de luni; 

Crearea Fondului pentru Acordarea Primei de Angajare (FAPA) in cadrul Agentiilor Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca pentru acordarea primei de promovare a angajarii; 
Modelul certificatului de internship si modelul contractului de internship vor fi aprobate prin ordin al ministrului muncii si justitiei sociale.

Proiectul de lege va intra in vigoare dupa aprobarea de catre Parlamentul Romaniei si publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016