Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NU mai este nevoie de certificate de urgenta pentru solicitarea somajului tehnic ( Informare MEEMA)

01-Apr-2020
2251

Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri informeaza ca in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, Guvernul a adoptat noi masuri economice in domeniul protectiei sociale destinate mediului de afaceri din Romania si ca nu mai este nevoie de certificate de urgenta pentru solicitarea somajului tehnic.

Actele normative adoptate de Executiv reglementeaza si unele aspecte legate de Certificatele de Situatie de Urgenta (CSU).

Astfel, Guvernul a stabilit, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2.

Somajul tehnic va fi obtinut in urma depunerii, de catre angajator, prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.

Pentru a afla totul despre CE, CAND si CUM trebuie sa faca angajatorii pentru Somajul Tehnic, lucrarea SOMAJUL TEHNIC – Ghid Practic detaliat actualizat la zi! va sta la dispozitie. 

De asemenea, tot pentru sustinerea activitatii companiilor pe perioada crizei cauzate de coronavirus, a fost adoptata de Guvern Ordonanta de Urgenta 33/26.03.20220 privind unele masuri fiscale.

Potrivit acestui act normativ, prin Certificatul de Situatii de Urgenta (CSU), se constata, in baza declaratiilor pe propria raspundere a reprezentantilor legali ai operatorilor economici, diminuarea veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020 sau intreruperea partiala sau totala a activitatii ca efect al deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta.

”In urma mai multor discutii pe marginea eliberarii Certificatelor de Situatie de Urgenta (CSU) am propus sa facem o serie de completari utile si necesare. Astfel ca am introdus si criteriul diminuarii veniturilor prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020. Pentru asta este necesar sa modific ordinul cu privire la Certificatele de Situatii de Urgenta si in cel mai scurt timp aplicatia va fi online. Reamintesc ca NU mai este nevoie de certificat de situatie de urgenta pentru solicitarea somajului tehnic”, a declarat ministrul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri Virgil Popescu.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Declarare in D300 reduceri acordate clientilor Va rugam clarificati pe ce rand din decontul de tva vom trece facturile de bonus acordate clientilor, care se vor emite cu TVA 19% (pentru livrari pana in august 2025) precum si...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Evaluare parti sociale achizitionate Sa inteleg ca actiunile detinute la entitatile afiliatepe care le-am inregistrat in contul 261, raman in evidenta contabila la valoarea de achizitie (chiar daca pretul a fost...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Desfiintare contract. Stornare factura de avans Avem urmatoarea speta: Intre doua SRL-uri platitoare de TVA s-a incheiat un antecontract (atasat) in vederea construirii si ulterior achizitionarii unui imobil. Plata pretului era...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Plata despagubire pentru avariere autoturism O societate comerciala din domeniul constructiilor are un santier unde executa lucrari in vecinatatea unui drum public. Aici intr-o noapte s-a surpat un mal, iar o masina care nu...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Cheltuieli cu autoturismul. Deductibilitate 50% O societate nu intocmeste foi de parcurs pentru consumul de combustibil, masina este in proprietatea firmei dar are regim mixt. Va rog sa ne spuneti care este regimul...citeste mai mult

Certificatele de Situatie de Urgenta au ca scop sustinerea operatorilor economici in relatiile cu institutiile publice pentru obtinerea, in conditiile legii, de facilitati de creditare, masuri de sprijin ori in relatiile comerciale, ca urmare a impactului economic, financiar si social asupra activitatii acestora, determinat de raspandirea coronavirusului SARS–CoV-2: amanarea la plata pentru serviciile de utilitati, invocarea de forta majora (doar pentru IMM-uri).

Sursa: MEEMA

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016