Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OBLIGATII declarative pentru utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale. ANAF a publicat lista

30-Iun-2021
4650
OBLIGATII declarative pentru utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale. ANAF a publicat lista
ANAF a publicat, pe site-ul oficial, lista cu obligatiile declarative pentru utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale.
 
TERMENUL
 
In termen de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii in gestiune a intrarii aparatelor de marcat electronice fiscale produse, importate sau achizitionate intracomunitar, pe baza documentelor intocmite in acest scop in conformitate cu prevederile legale.
OBLIGATIA
Formularul pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale produse, importate sau achizitionate intracomunitar si a aparatelor de marcat electronice fiscale adaptate pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si care au obtinut avizul tehnic favorabil - F4101
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Producatorul, importatorul, persoana juridica romana care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale din statele membre ale Uniunii Europene, respectiv distribuitorul autorizat. Este utilizat pentru transmiterea informatiilor necesare inregistrarii aparatelor de marcat electronice fiscale:
- produse,
- importate,
- achizitionate intracomunitar,
- adaptate pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si care au obtinut avizul tehnic favorabil.
BAZA LEGALA
Anexa nr. 2A la OPANAF 4156/2017
 
 
 
TERMENUL
In termen de 2 zile lucratoare de la data intocmirii sau, dupa caz, de la primirea "Declaratiei de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale
OBLIGATIA
"Formularul pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate" - F4102
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata, dupa caz, inregistreaza informatii privind instalarea aparatului de marcat.
BAZA LEGALA
Anexa nr. 2C la OPANAF 4156/2017
 
 
 
TERMENUL
Ori de cate ori este cazul sau in termen de 3 zile lucratoare de la data la care aparatul de marcat electronic fiscal a fost:
- furat/distrus/dezmembrat pentru piese de schimb/a disparut; sau
- exportat/livrat intracomunitar/exportat temporar/reexportat;
- au intervenit schimbari in situatia aparatului de marcat electronic fiscal, avand ca factor generator
- reorganizarea distribuitorului autorizat prin fuziune sau divizare sau cesiunea realizata in conditiile legii;
- confiscarea conform legii sau preluarea spre valorificare de catre societatile bancare ca urmare a neachitarii imprumutului contractat pentru achizitionarea acestor aparate
- incetarea activitatii distribuitorului autorizat
OBLIGATIA
"Formular pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia, precum si livrarea/achizitia aparatelor de marcat electronice fiscale" - F4103
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Distribuitorul autorizat transmite informatii privind schimbari ale starii sau situatiei aparatelor de marcat electronice fiscale
BAZA LEGALA
Anexa nr. 2D la OPANAF 4156/2017
 
 
 
TERMENUL
In maximum 5 zile lucratoare de la data la care a aparut situatia
OBLIGATIA
"Notificare privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal - F4105
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Utilizatorii informeaza organul fiscal competent cu privire la aparitia unei situatii precum: schimbarea locului de utilizare a aparatului intre puncte de lucru ale aceluiasi operator economic, furtul/disparitia/ distrugerea aparatului de marcat electronic fiscal,instrainarea aparatului de marcat electronic fiscal,inchiderea punctului de lucru, incetarea activitatii prin lichidarea, dizolvarea, fuziunea, divizarea operatorului economic sau altele, dupa caz.
BAZA LEGALA
Anexa nr. 2E la OPANAF 4156/2017
 
 
 
TERMENUL
Pana cel tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate*
*Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica.
OBLIGATIA
"Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate- F4109
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Se completeaza de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale in situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate pentru generarea de date, in nicio zi din perioada de raportare.
BAZA LEGALA
OMFP 627/2018
 
 
 
TERMENUL
Pana cel tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare*
*Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica.
OBLIGATIA
Aplicatie pentru validarea fisierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, continand registrul rapoartelor Z si bonurilor fiscale pentru perioada de raportare curenta, prevazut in sectiunea II.12 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018 - A4200 **
**Se depune de catre operatorii economici care nu aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic al ANAF.
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Se depune pentru raportarea de catre utilizatorii caselor de marcat fiscale a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) din Anexa 11 la Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate aprobate prin H.G. nr. 479/2003.
BAZA LEGALA
OUG nr. 28/1999
HG nr.479/2003
Sectiunea II.12 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018
 
 
 
TERMENUL
Pana cel tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare*
*Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica
OBLIGATIA
Aplicatie pentru validarea fisierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, in activitatea de schimb valutar, continand bonurile fiscale (sectiunea II.1) si raportul Z (sectiunea II.5) pentru o zi fiscala in conformitate cu anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018 - A4201**
**Se depune de catre operatorii economici care nu aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic al ANAF.
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Se depune pentru raportarea de catre utilizatorii caselor de marcat fiscale, in activitatea de schimb valutar, continand bonurile fiscale (sectiunea II.1) si raportul Z (sectiunea II.5) pentru o zi fiscala
BAZA LEGALA
OUG nr. 28/1999
HG nr.479/2003
Sectiunea II.1 si II.5 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018
 
 
 
TERMENUL
Pana cel tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare*
*Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica.
OBLIGATIA
Aplicatie pentru validarea fisierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, in activitatea de taximetrie, continand bonurile fiscale (sectiunea II.2) si raportul Z (sectiunea II.6) pentru o zi fiscala in conformitate cu anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018 - A4202**
**Se depune de catre operatorii economici care nu aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic al ANAF.
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Se depune pentru raportarea de catre utilizatorii caselor de marcat fiscale, in activitatea de schimb valutar, continand bonurile fiscale (sectiunea II.2) si raportul Z (sectiunea II.6) pentru o zi fiscala
BAZA LEGALA
OUG nr. 28/1999
HG nr.479/2003
Sectiunea II.2 si II.6 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018
 
 
 
TERMENUL
Pana cel tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare*
*Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica.
OBLIGATIA
Aplicatie pentru validarea fisierelor XML create de aparatele de marcat electronice fiscale altele decat cele utilizate in activitatea de schimb valutar sau in activitatea de taximetrie (inclusiv cele utilizate in aeroporturi), continand bonurile fiscale (sectiunea II.3) si raportul Z (sectiunea II.7) pentru o zi fiscala, in conformitate cu anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018 - A4203**
**Se depune de catre operatorii economici care nu aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic al ANAF.
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Se depune pentru raportarea de catre utilizatorii caselor de marcat fiscale, altele decat cele utilizate in activitatea de schimb valutar sau in activitatea de taximetrie (inclusiv cele utilizate in aeroporturi), continand bonurile fiscale (sectiunea II.3) si raportul Z (sectiunea II.7) pentru o zi fiscala
BAZA LEGALA
OUG nr. 28/1999
HG nr.479/2003
Sectiunea II.3 si II.7 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018
 
 
 
TERMENUL
Mari contribuabili - pana la 30.06.2021
Contribuabili mici si mijlocii - pana la 30.11.2021
Operatorii economici care achizitioneaza AMEF ulterior datei de 01.12.2021 - 2 zile lucratoare de la data instalarii AMEF
OBLIGATIA
Declaratie pe propria raspundere prin care utilizatorul declara ca utilizeaza aparatul de marcat electronic fiscal instalat in zone nedeservite de retele de comunicatii electronice - F4110
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone nedeservite de retele de comunicatii electronice
BAZA LEGALA
OPANAF 435/2021 Anexa 2
 
 
Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016