Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Oficial! A fost aprobata procedura de conectare a caselor de marcat electronice la ANAF (Ordinul 435/2021)

31-Mar-2021
2772

Ordinul nr. 435/2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 319 din 30 martie 2021.

Conform actului normativ care a intrat in vigoare in 30 martie 2021, a fost aprobata Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Atentie! ANAF a publicat Ghidul cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice, conform OPANAF 435/2021, click AICI««

Obligatia de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale in vederea transmiterii de date fiscale catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala revine operatorilor economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Conectarea realizeaza pe categorii de contribuabili, incepand cu data de 31.03.2021, cu respectarea urmatoarelor termene: click AICI»»

Procedura:


Art. 1. -
(1) Operatorii economici care utilizeaza aparatele de marcat electronice fiscale instalate in zone deservite de retele de comunicatii electronice au obligatia trecerii aparatelor din regimul de functionare cu profil 0 la regimul de functionare cu profil 1.

(2) Trecerea la profilul 1 se face prin importul certificatului digital al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, urmat de importul unui fisier XML prevazut la sectiunea II.10 din anexa nr. 2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018 pentru descrierea profilurilor prevazute la art. 22 pct. J lit. a) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 479/2003, structura XML a mesajelor de activare a acestora, structura XML a fisierelor prevazute la art. 22 pct. J lit. b) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 479/2003, precum si categoriile de URL-uri utilizate in schimbul de informatii cu sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, denumit in continuare Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018, si care contine in mod obligatoriu urmatoarele categorii de informatii:
a) tipul profilului: 1;

b) intervalul in minute, parametrul nrM prevazut in sectiunea II.10 din anexa nr. 2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018, la care aparatul de marcat electronic fiscal incearca conectarea, folosind un canal de comunicatie criptat de tip https cu protocol TLS, la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in vederea transmiterii datelor prevazute la art. 3 alin. (1) sau (2) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) valoarea 1 a parametrului rapZ din sectiunea II.10 din anexa nr. 2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018 care presupune transmiterea informatiilor prevazute de art. 3 alin. (1) sau (2) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, imediat dupa generarea raportului fiscal de inchidere zilnica;

d) URL-urile utilizate in comunicarea aparatului de marcat electronic fiscal cu sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(3) in vederea verificarii realizarii conectarii la distanta a aparatului de marcat electronic fiscal, dupa trecerea acestuia din regimul de functionare cu profil 0 la regimul de functionare cu profil 1, tehnicianul de service al distribuitorului autorizat sau al unitatii de service acreditate care a efectuat operatiunea are obligatia de a transmite catre sistemul informatic un raport fiscal "Z" de inchidere zilnica.

(4) Daca raportul prevazut la alin. (3) a fost transmis cu succes, tehnicianul de service ataseaza raportul fiscal "Z" de inchidere zilnica la cartea de interventii a aparatului de marcat electronic fiscal. Acesta reprezinta pentru operatorul economic dovada realizarii conectarii la distanta a aparatului de marcat electronic fiscal.

Art. 2. -
(1) Aparatele de marcat electronice fiscale care functioneaza in profilul 0 sunt aparatele de marcat electronice fiscale instalate in zone nedeservite de retele de comunicatii electronice.

(2) Pentru aparatele prevazute la alin. (1), operatorii economici care au calitatea de utilizatori au obligatia transmiterii datelor prevazute la art. 3 alin. (1) sau (2) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin exportul pe un mediu de stocare extern intr-unul sau mai multe fisiere XML semnate cu certificatul digital al acestora, care contin datele aferente fiecarei zile fiscale incheiate conform sectiunilor II.1-II.7, respectiv sectiunii II.12 din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018. Fisierele se valideaza si se ataseaza la un PDF folosind aplicatia pusa la dispozitie pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se depun la organul fiscal folosind mijloace de transmitere la distanta.

Art. 3. -Fisierul prevazut la sectiunea II.10 din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018 contine valorile indicatorilor pe baza carora aparatul de marcat electronic fiscal functioneaza, este semnat folosind certificatul digital al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se genereaza in urmatoarele situatii:

a) la trecerea din functionarea in profilul 0 in profilul 1;

b) la trecerea din functionarea in profilul 1 in profilul 0;

c) la constatarea necesitatii modificarii indicatorilor.

Art. 4. -
Trecerea de la profilul 1 la profilul 0 prevazuta la sectiunea II.11 din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018 se face prin importul unui fisier XML semnat folosind certificatul digital al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si care contine in mod obligatoriu valoarea 0 a tipului profilului si, dupa caz, data pâna la care aparatul de marcat electronic fiscal functioneaza cu profilul 0.

Art. 5. -
Fisierele prevazute la art. 3, respectiv art. 4 se genereaza de catre sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se pun la dispozitia tehnicianului de service intr-o sectiune dedicata pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Art. 6. -
Importul fisierelor prevazute la art. 5 se efectueaza exclusiv de catre tehnicianul de service al distribuitorului autorizat sau al unitatii de service acreditate.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Reges-Online. 15 exemple de neclaritati create de trecerea la noul sistem

    • Trecerea la noul sistem REGES-ONLINE a generat numeroase neclaritati si dificultati pentru angajatori, obligati sa se conformeze noilor cerinte legale pana la 30 septembrie 2025. Lucrarea „Noutati REGES-ONLINE: 54 Intrebari Esentiale din Practica, Raspunsuri si Solutii Legale” ofera solutii clare pentru cele mai frecvente probleme intalnite in practica. Este un ghid indispensabil pentru evitarea amenzilor si gestionarea corecta a noilor obligatii. In continuare vom vedea si...» citeste mai departe aici

  • Cesiunea de creanta. Cum sa o inregistrati in contabilitate + exemplu de MONOGRAFIE contabila utila

    • Cesiunea de creanta reprezinta transferul unui drept de creanta de la un creditor (cedent) catre un altul (cesionar), in baza unui contract. Aceasta operatiune are implicatii juridice si contabile specifice, care trebuie corect reflectate in evidenta financiara a partilor implicate. In special, pentru cesionar este esentiala inregistrarea creantei la costul de achizitie, conform reglementarilor contabile in vigoare. In articolul de fata prezentam tratamentul contabil aplicabil cesiunilor de...» citeste mai departe aici

  • REGES-ONLINE. Firmele de contabilitate NU au nevoie de CAEN 7830 pentru a fi prestatori

    • Odata cu trecerea la noul sistem REGES-ONLINE, au aparut numeroase intrebari legate de conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca prestatorii de servicii. Printre acestea, se numara si clarificarea privind codurile CAEN necesare pentru activitatea de completare si transmitere a datelor contractelor de munca. In cele ce urmeaza, prezentam informatiile esentiale pentru firmele de contabilitate care doresc sa opereze in acest sistem. Avem acest caz concret. Sunt firma de contabilitate...» citeste mai departe aici

  • Bonul fiscal. Sunt considerate facturi simplificate bonurile sub 100 euro? Cum vor fi raportate in D394?

    • Utilizarea bonurilor fiscale in activitatea economica ridica adesea intrebari legate de deductibilitate, raportare si inregistrare contabila. In special, tratamentul bonurilor cu valori sub 100 euro este important de clarificat. In cele ce urmeaza, prezentam conditiile in care aceste documente pot fi considerate facturi simplificate si modul in care trebuie tratate din punct de vedere fiscal si contabil. Avem acest caz concret.Societatea achizitioneaza consumabile pe bon fiscal care are trecut...» citeste mai departe aici

  • Lucrari de constructii in perioada iunie - iulie, factura emisa ulterior. Ce cota de TVA aplici

    • Desfasurarea lucrarilor de constructii implica o atentie sporita asupra momentului in care se stabileste cota de TVA aplicabila. in contextul modificarii cotei standard de TVA de la 19% la 21% incepand cu 1 august 2025, este esential ca firmele din domeniul constructiilor sa inteleaga corect momentul faptului generator si al exigibilitatii taxei. In continuarea articolului vom clarifica modul de aplicare a cotei de TVA in functie de data acceptarii lucrarilor si de documentele justificative....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016