O.G. nr. 30/2011 interpretarea prevederilor si obligatiile fiscale
Intrebare: As dori sa ma consiliati in ceea ce priveste interpretarea prevederilor art. 4 din O.G. nr. 30/2011: ART. 4
Facilitatile prevazute la art. 2 nu se acorda pentru obligatiile fiscale stinse prin poprire sau prin sume incasate din valorificarea bunurilor sechestrate. Acest lucru inseamna ca daca a fost ?blocat? contul unei firme si sumele de acolo s-au dus catre Finante, nu mai poate firma beneficia de acele scutiri? Si care mai este noima acestei ordonante care a fost data tocmai pentru cei care au conturile blocate, adica ?poprite??
Raspuns: Art. XI din Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii 571/ 2003 privind Codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale prevede urmatoarele:
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Impozitare constructii speciale Societatea noastra are in evidenta contabila inregistrata in cont 212 urmatoarele constructii pentru care nu plateste impozit la Primarie: 1.Magazie depozit cereale - scutita con...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Bonificatie impozit pe profit In cazul in care societatea noastra indeplineste conditiile de acordare a unei bonificatii la plata impozitului pe profit aferent anului 2024, care este monografia contabila...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
?(1) Pentru obligatiile fiscale restante la 31 august 2011, penalitatile de intarziere se anuleaza sau se reduc, astfel:
a) penalitatile de intarziere se anuleaza daca obligatiile principale si dobanzile aferente acestora se sting prin plata voluntara sau compensare pana la 31 decembrie 2011;
b) penalitatile de intarziere se reduc cu 50% daca obligatiile principale si dobanzile aferente acestora se sting prin plata voluntara sau compensare pana la 30 iunie 2012.
(2) Pentru dobanzile datorate pana la data stingerii si stabilite prin decizii comunicate dupa aceasta data, conditia se considera indeplinita daca dobanzile se sting pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) In cazul prevazut la alin. (1), se desfiinteaza, total sau partial, chiar daca impotriva acestora s-au exercitat ori nu cai de atac, actele administrative fiscale sau titlurile executorii prin care s-au stabilit creante fiscale accesorii aferente creantelor fiscale principale, stinse potrivit alin. (1).
(4) Prevederile alin. (1)-(3) se aplica in mod corespunzator si pentru o cota de 50% din majorarile de intarziere, reprezentand componenta de penalitate a acestora, aferente obligatiilor fiscale stinse prin plata sau compensare?.
In aplicarea acestor prevederi a fost emis OMFP 2604/2011. Astfel cum stabileste art. 2 al ordinului, pentru obligatiile fiscale accesorii aferente obligatiilor fiscale principale restante la data de 31 august 2011 se acorda urmatoarele facilitati:
a) anularea penalitatilor de intarziere, precum si anularea unei cote de 50% din majorarile de intarziere aferente acestor obligatii fiscale principale, daca obligatiile principale si dobanzile aferente acestora, administrate/stabilite de fiecare dintre organele competente prevazute la art. 1 alin. (2), sunt stinse prin plata sau compensare pana la data de 31 decembrie 2011, cu exceptia obligatiilor prevazute la alin. (2); b) reducerea cu 50% a penalitatilor de intarziere, precum si reducerea cu 50% a unei cote de 50% din majorarile de intarziere aferente acestor obligatii fiscale principale, daca obligatiile principale si dobanzile aferente acestora, administrate/stabilite de fiecare dintre organele competente prevazute la art. 1 alin. (2), sunt stinse prin plata sau compensare pana la data de 30 iunie 2012, cu exceptia obligatiilor prevazute la alin. (2).
Pentru dobanzile datorate pana la data stingerii si stabilite prin decizii comunicate dupa aceasta data, conditia se considera indeplinita daca dobanzile se sting pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala.
Art. 4 stabileste ca facilitatile prevazute la art. 2 nu se acorda pentru obligatiile fiscale stinse prin poprire sau prin sume incasate din valorificarea bunurilor sechestrate.
Astfel cum se poate observa, facilitatile prevazute la art. XI din O.G. nr. 30/2011 presupun ca obligatiile principale si dobanzile aferente acestora sa fie stinse prin plata voluntara sau compensare. Conform art. 24 din Codul de procedura fiscala, creantele fiscale se sting prin incasare, compensare, executare silita, scutire, anulare, prescriptie si prin alte modalitati prevazute de lege.
Ca atare, creantele fiscale stinse prin alte modalitati decat plata voluntara sau compensare nu intra in sfera de aplicare a prevederilor art. XI din OG 30/2011.
De asemenea, prin O.M.F.P. nr. 2.604/2011 privind aplicarea prevederilor art. XI din OG 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale, s-a stabilit ca facilitatile nu se acorda pentru obligatiile fiscale stinse prin poprire sau prin sume incasate din valorificarea bunurilor sechestrate.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Declarare impozit pe constructii (stalp)
Intrebare: Pentru o societate pe actiuni aflata in faliment trebuie sa se completeze vectorul fiscal si sa se declare impozitul pe constructii (?taxa pe stalp?)? Daca da, se raporteaza prin D100, desi in Codul fiscal, art.?499 alin.?(5), se vorbeste despre o declaratie al carei model si continut se stabilesc prin ordin al ANAF.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Declarare CASS dividende in DU
Intrebare: In declaratia unica, unde trec CASS platita pentru anul 2024 din ridicarea de dividende? Este corect astfel? 1. Venituri realizate pentru incadrarea ca platitor de CASS ? 1.2.2 2. Baza anuala de calcul a CASS (numar luni × salariu minim). Pentru anul 2024, salariul minim = 3.300 lei 3. CASS datorata (rd. 2 × 10%) 4. ? 5. Diferenta stabilita in plus (rd. 3 ? rd. 4) Se preia suma de la rd. 3 in situatia in care rd. 4 nu se completeaza.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Ro e-Factura. Deductibilitate TVA
Intrebare: In cazul in care societatea noastra este platitoare lunara de TVA, iar un furnizor emite o factura (cu TVA) la data de 30.04.2025, dar o incarca in SPV abia in luna mai, se ridica urmatoarele intrebari: 1. In ce luna va include ANAF factura in decontul 300 precompletat? 2. In ce luna ne putem deduce TVA de pe factura? 3. Daca raspunsul la primele doua intrebari este ?luna mai?, ce articole contabile vom avea in cele doua luni?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Impozit pe constructii
Intrebare: Prin OUG 156/2024 a fost reintrodus impozitul pe constructii - denumit si ?taxa pe stalp? - care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2025. In acest context, valoarea neta a urmatoarelor articole trebuie impozitata cu 0,5%? * Linii si cabluri aeriene ? cod clasificare 1.3.20; * Plantatie de catina ? cod clasificare 1.2.9; * Plantatie de alun ? cod clasificare 1.2.9.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<