Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul 1635/2022: O noua obligatie a fost introdusa in Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat

13-Sep-2022
2215
Ordinul 1635/2022: O noua obligatie a fost introdusa in Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat
Conform Ordinul 1635/2022, o noua obligatie a fost introdusa in Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat. Este vorba despre „Contributia la Fondul de Tranzitie Energetica”.
 
Ordinul 1635/2022 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 897 din 12 septembrie 2022.
 
Conform Referatului de aprobare, prin art.I pct.13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.119/2022 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 27/2022 privind masurile aplicabile clientilor finali din piata de energie electrica si gaze naturale in perioada 1 aprilie 2022—31 martie 2023, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul energiei, a fost introdusa prevederea potrivit careia, incepand cu data de 1 septembrie 2022, pe perioada de aplicare a dispozitiilor ordonantei de urgenta, producatorii de energie electrica, entitatile agregate de producere a energiei electrice, traderii, furnizorii care desfasoara activitatea de trading si agregatorii care tranzactioneaza cantitati de energie electrica si/sau gaze naturale pe piata angro platesc o contributie la Fondul de Tranzitie Energetica.
 
Potrivit art.IV din aceasta ordonanta de urgenta, in vederea platii contributiei,
persoanele nerezidente care desfasoara tranzactii pe piata de energie din Romania sunt obligate sa calculeze, sa declare si sa plateasca contributia direct sau sa desemneze un reprezentant pentru indeplinirea obligatiilor ce ii revin in baza prevederilor acestui act normativ.
 
Atentie! Capacitatilor de productie puse in functiune dupa data de 1 septembrie 2022, precum si companiilor care furnizeaza servicii publice de termie care produc energie electrica prin cogenerare nu le sunt aplicabile prevederile art. 15 alin. (1) dinOrdonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2022, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 206/2022, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Obligatia prevazuta la pozitia 87 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat se declara, de catre producatorii de energie electrica, entitatile agregate de producere a energiei electrice, traderii, furnizorii care desfasoara activitatea de trading si agregatorii care tranzactioneaza, incepand cu 1 septembrie 2022, cantitati de energie electrica si/sau gaze naturale pe piata angro, in conformitate cu dispozitiile art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2022 privind masurile aplicabile clientilor finali din piata de energie electrica si gaze naturale in perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul energiei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 206/2022, cu modificarile si completarile ulterioare. 
 
Rubrica «Declaratie depusa potrivit art. 9 din anexa nr. 6 laOrdonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2022» se bifeaza in situatia in care producatorii de energie electrica depun declaratia la 15 zile de la publicarea de catre OPCOM a preturilor finale aferente pietei de echilibrare pentru luna de decontare, potrivit art. 9 din anexa nr. 6 laOrdonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2022 privind masurile aplicabile clientilor finali din piata de energie electrica si gaze naturale in perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul energiei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 206/2022, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Prin noul ordin a fost modificat si completat OPANAF nr. 587/2016, astfel:
 
-formularul 710 „Declaratie rectificativa” a fost modificat prin introducerea rubricii „Declaratie depusa potrivit art. 9 din Anexa nr. 6 la OUG nr. 27/2022“ care se bifeaza de producatorii de energie electrica;
-Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, anexa la formularul 100, a fost completat prin introducerea unei noi obligatii la pozitia 87 „Contributia la Fondul de Tranzitie Energetica”;
-modificarea si completarea instructiunilor de completare ale formularului 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat” conform modificarilor legislative introduse prin OUG nr. 119/2022.
 
Pentru a vedea Procedura si conditiile de inregistrare ale reprezentantilor persoanelor nerezidente care sunt obligate sa calculeze, sa declare si sa plateasca contributia la Fondul de Tranzitie Energetica, click AICI>>
 
Extras din Ordinul 1635/2022:
Articolul I
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 94 din 8 februarie 2016, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Anexa nr. 2 - formular 710 „Declaratie rectificativa“ se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
2. La anexa nr. 3 „Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat“, dupa pozitia 86 se introduce o noua pozitie, pozitia 87, cu urmatorul cuprins:
Nr. crt. Denumirea creantei fiscale Temeiul legal
87 Contributie la Fondul de Tranzitie Energetica Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2022 privind masurile aplicabile clientilor finali din piata de energie electrica si gaze naturale in perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul energiei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 206/2022, cu modificarile si completarile ulterioare
3. Anexa nr. 4 „Instructiuni de completare a formularului 100 «Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat»“ se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:
a) La capitolul I „Depunerea declaratiei“, punctul 1 „Termenul de depunere a declaratiei“ se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:
– La subpunctul 1.1 „Lunar, pentru obligatiile de plata reprezentând:“, dupa litera r) se introduce o noua litera, lit. s), cu urmatorul cuprins:
s) contributie la Fondul de Tranzitie Energetica.
– La subpunctul 1.3 „Alte termene“, litera l) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
l) pâna la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care organizatorul de jocuri de noroc sau, dupa caz, prestatorul serviciilor de publicitate a incheiat un contract de publicitate. in cazul contractelor care prevad plati periodice catre prestator, declaratia se depune pâna in ultima zi a lunii in care este scadenta rata contractuala periodica.
b) La capitolul II „Completarea declaratiei“, punctul 3 „Sectiunea B «Date privind creanta fiscala»“, subpunctul 3.2 se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:
– Primul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:
3.2. Tabelul de la pct. II «Impozite, taxe si alte obligatii care nu se platesc in contul unic» din anexa nr. 1 la ordin se completeaza pentru declararea obligatiilor de plata prevazute la pozitiile 11, 25-27, 29-51, 57-63, 65-71, 74-77, 80-87 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 3 la ordin.“;
– Dupa subpunctul 3.2.11 se introduce un nou subpunct, subpunctul 3.2.12, cu urmatorul cuprins:
3.2.12. Obligatia prevazuta la pozitia 87 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat se declara, de catre producatorii de energie electrica, entitatile agregate de producere a energiei electrice, traderii, furnizorii care desfasoara activitatea de trading si agregatorii care tranzactioneaza, incepând cu 1 septembrie 2022, cantitati de energie electrica si/sau gaze naturale pe piata angro, in conformitate cu dispozitiile art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2022 privind masurile aplicabile clientilor finali din piata de energie electrica si gaze naturale in perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul energiei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 206/2022, cu modificarile si completarile ulterioare. Capacitatilor de productie puse in functiune dupa data de 1 septembrie 2022, precum si companiilor care furnizeaza servicii publice de termie care produc energie electrica prin cogenerare nu le sunt aplicabile prevederile art. 15 alin. (1) dinOrdonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2022, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 206/2022, cu modificarile si completarile ulterioare.
4. La anexa nr. 5 „Instructiuni de completare a formularului 710 «Declaratie rectificativa»“, capitolul I „Depunerea declaratiei“, dupa al cincilea paragraf se introduce un nou paragraf, cu urmatorul cuprins:
Rubrica «Declaratie depusa potrivit art. 9 din anexa nr. 6 laOrdonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2022» se bifeaza in situatia in care producatorii de energie electrica depun declaratia la 15 zile de la publicarea de catre OPCOM a preturilor finale aferente pietei de echilibrare pentru luna de decontare, potrivit art. 9 din anexa nr. 6 laOrdonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2022 privind masurile aplicabile clientilor finali din piata de energie electrica si gaze naturale in perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul energiei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 206/2022, cu modificarile si completarile ulterioare.
Articolul II
Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Taxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscale

    • PFA-urile au, ca alte entitati, diferite obligatii fiscale si declarative. Printre cele mai importante se numara declararea si plata contributiilor sociale si sunt reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Iar in acest articol vom vedea, explicat de specialist, care sunt acestea in cazul PFA-urilor care au inregistrat pierderi fiscale. Avem speta urmatoare. O PFA are pierdere aferenta anului 2024. In anul 2023 in Declaratia Unica la venituri estimate nu s-a declarat nimic. In...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • Deductibilitate cheltuieli. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de PROTOCOL, DIURNA si pentru CADOURI?

    • Fiecare firma trebuie sa stie ca anumit cheltuileli, facute pentru activitatea economica a firmei sau cele pentru cadouri oferite salariatilor, au un tratament fiscal diferit, insa unele pot fi deduse de la calculul impozitului pe profit. Iar in acest articol vom vedea unde se incadreaza cheltuielile de protocol, cele cu diurna sau cele pentru cadouri oferite angajatilor.» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025. Atentie la depunerea D177 si la sponsorizari [VIDEO]

    • Impozitul minim pe cifra de afaceri este o problema de mare interes pentru contribuabilii din Romania, mai ales ca au tot aparut modificari si schimbari in ultima perioada. In acest articol vom vedea cateva reglementari importante cu privire la acest impozit, dar si informatii despre sponsorizarile efectuate de firme. In plus, vom clarifica daca aceste persoane mai pot redirectiona din impozit prin D177 sau nu.» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]

    • Avand in vedere ca sistemul e-Factura este un sistem functional de ceva timp deja, iar obligativitatea lui a fost extinsa pentru toate categoriile de contribuabili, trebuie sa fiti foarte atenti la emiterea si inregistrarea facturilor. In acest articol vom vedea pana cand trebuie transmise facturile in E-Factura, care sunt sanctiunile, atat in cazul facturilor emise, cat si pentru cele primite, dar si un VIDEO explicativ cu privire la acest subiect.» citeste mai departe aici

  • Raportare SAF-T si D406. Cum se completeaza sectiunea Produse

    • Sistemul SAF-T a fost introdus de autoritati deja de ceva timp, iar raportarea se face prin transmiterea D406. Exista insa in continuare neclaritati pentru contribuabilii care trebuie sa o depuna. Una dintre intrebarile frecvente se refera la modul in care trebuie completata sectiunea Produse. Avem urmatorul caz. Pentru raportarea SAF-T, modulul 2.9. Products [Produse], ce informatii ar trebui sa includem? In softul de contabilitate nu avem informatii referitoare la codul NC, metoda de evaluare,...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016