
Raportul Special
realizat de specialisti
Toti conducatorii de institutii care depasesc limitele creditelor de angajament sau utilizeaza alocarile bugetare in alte scopuri raspund in fata legii penale. Regulile si limitele cheltuielilor institutiilor publice centrale din Romania (agentii, ministere) sunt prevazute de Legea finantelor publice (Legea nr.500/2002 cu modificarile si completarile ulterioare) si de Legea anuala a bugetului dezbatuta la 7 februarie.
Regulile si limitele cheltuielilor institutiilor publice locale din Romania (primarii, consilii locale, consilii judetene) sunt prevazute de Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale si de bugetele proprii ale acestora.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.9/2017 respecta intocmai exigentele celor doua legi mentionate anterior si suspenda doar obligatia de evidentiere formala a creditelor de angajament aferente programelor anuale. Trebuie precizat faptul ca atat bugetul pentru 2016, elaborat de guvernul trecut, cat si bugetul pentru anul 2017, dezbatut la 7 februarie, au fost redactate in aceste conditii.
Pentru asigurarea derularii in bune conditii a contractelor multianuale pentru realizarea obiectivelor de investitii in infrastructura, comisiile reunite au adoptat urmatorul amendament:
"Pentru anul 2017, angajarea cheltuielilor pentru finantarea actiunilor anuale se face in limita creditelor bugetare aprobate, cu exceptia actiunilor pentru care prezenta lege prevede distinct credite de angajament".
De asemenea, pentru clarificarea prevederilor specifice legilor bugetare si pentru eliminarea oricarei posibilitati de interpretare, comisiile reunite au adoptat urmatorul amendament, care precizeaza in mod expres ca se mentine raspunderea in fata legii pentru cheltuirea banului public:
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Manual de politici contabile - Stick USB
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Ministrul de Finante: Bugetul pe anul viitor se va constitui pe proiecte majoreMinistrul de afaceri: Beneficiarii Start-Up Nation care nu au credit-punte trebuie sa astepte rectificarea bugetara pentru demararea afaceriiA fost publicata procedura de implementare a schemei de ajutor pentru HoReca! Sprijinul financiar se acorda pana la 31 decembrie 2021MFP explica modificarea veniturilor si cheltuielilor bugetului general consolidat pe anul 2017OUG 41/2015 privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si reglementarea unor masuri bugetareUltimele articole
OUG 34/2023: Ordonanta care prevede reducerea cheltuielilor publice a fost publicata in Monitorul OficialNoi masuri fiscal-bugetare si prorogarea unor termene, propuse de FinanteFirmele din HoReCa, constructii, informatii si sanatate pot depune din 15 iunie 2022 cererile pentru obtinerea Ajutorului de stat (HG 807/2014)Normele de aplicare IMM Leasing au fost modificate. Platile se efectueaza pana la data de 31 octombrie 2022Proiectul de lege pentru Bugetul de stat in 2021 a fost publicat de Ministerul Finantelor. Masuri propuse pentru noul anArticole similare
ANOFM organizeaza concurs/examen de promovare in grad profesionalProiect: Traficul rutier pe drumurile publice din Romania va fi monitorizat prin sistemul e-SIGURComunicat MFP privind plata indemnizatiilor si alocarea bugetelorMFP modifica platile in avans facute pentru institutiile publiceRectificarea bugetara pe anul 2019 a fost publicata in M. Of.Sfaturi de la experti
Persoane fizice exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate
Intrebare: In acest caz cum se procedeaza? Administratorul a fost insarcinata in anul 2024, a nascut in 2025 pe 26 februarie, care sunt procedurile in acest caz? Se mai depune 212 ? Cum se completeaza? Se mai plateste suma aferenta de 7.920...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Valoare impozitata cu impozit pe profit
Intrebare: Pentru cladirea amortizata integral, in urma reevaluarii, nu s-a stabilit o noua durata de viata. Are importanta ca dupa reevaluare aceasta nu a mai fost amortizata? Scoaterea din gestiune (cheltuiala) este la valoarea reevaluata....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA