Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordonatorii de credite sunt raspunzatori in fata legii pentru cheltuirea banului public

08-Feb-2017
2286

Toti conducatorii de institutii care depasesc limitele creditelor de angajament sau utilizeaza alocarile bugetare in alte scopuri raspund in fata legii penale. Regulile si limitele cheltuielilor institutiilor publice centrale din Romania (agentii, ministere) sunt prevazute de Legea finantelor publice (Legea nr.500/2002 cu modificarile si completarile ulterioare) si de Legea anuala a bugetului dezbatuta la 7 februarie.

Regulile si limitele cheltuielilor institutiilor publice locale din Romania (primarii, consilii locale, consilii judetene) sunt prevazute de Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale si de bugetele proprii ale acestora.

Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.9/2017 respecta intocmai exigentele celor doua legi mentionate anterior si suspenda doar obligatia de evidentiere formala a creditelor de angajament aferente programelor anuale. Trebuie precizat faptul ca atat bugetul pentru 2016, elaborat de guvernul trecut, cat si bugetul pentru anul 2017, dezbatut la 7 februarie, au fost redactate in aceste conditii.

Pentru asigurarea derularii in bune conditii a contractelor multianuale pentru realizarea obiectivelor de investitii in infrastructura, comisiile reunite au adoptat urmatorul amendament:

"Pentru anul 2017, angajarea cheltuielilor pentru finantarea actiunilor anuale se face in limita creditelor bugetare aprobate, cu exceptia actiunilor pentru care prezenta lege prevede distinct credite de angajament".

De asemenea, pentru clarificarea prevederilor specifice legilor bugetare si pentru eliminarea oricarei posibilitati de interpretare, comisiile reunite au adoptat urmatorul amendament, care precizeaza in mod expres ca se mentine raspunderea in fata legii pentru cheltuirea banului public:



"In anul 2017 prevederile alineatelor (1), (2), (3) si (4) ale Art. 4 din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica de catre toate institutiile si autoritatile publice". In cadrul dezbaterilor, reprezentantii Ministerului Finantelor Publice au sustinut amendarea proiectului Legii bugetului de stat cu cele doua amendamente.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheie

    • In contextul dezvoltarii accelerate a turismului local si a numarului tot mai mare de persoane fizice care inchiriaza camere in scop turistic, fisa capacitatii de cazare a devenit un document esential pentru evidentierea activitatii si conformarea fiscala. Aceasta fisa nu doar ca ofera o imagine clara asupra numarului de camere inchiriate si a veniturilor estimate, dar este si un instrument de baza pentru stabilirea corecta a normelor de venit si, implicit, a obligatiilor fiscale. Iar in...» citeste mai departe aici

  • Prosumatori. Ce avantaje au prosumatorii persoane fizice

    • Productia de energie electrica "acasa" nu mai este doar o optiune ecologica, ci si una fiscal avantajoasa. Conceptul de prosumator, consumatorul care isi produce propria energie si poate livra surplusul in re?ea, a capatat tot mai multa importanta in Romania, odata cu cresterea interesului pentru sursele regenerabile, in special panourile fotovoltaice. Legislatia actuala ofera o serie de beneficii concrete pentru persoanele fizice care devin prosumatori, inclusiv scutiri...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 in 2025. Model de completare util pentru firme

    • Declaratia 101 (D101) este documentul fiscal esential prin care contribuabilii platitori de impozit pe profit isi declara obligatiile fiscale anuale. Formularul D101 are, conform Ordinului 206/2025, instructiuni clare privind completarea si termenul de depunere, extins pana la 25 iunie 2025. In acest articol vom vedea un exemplu pentru completarea D101, explicand pas cu pas modul de calcul al rezultatului fiscal, evidentierea amortizarii si completarea corecta a principalelor randuri din...» citeste mai departe aici

  • SECRETUL unei contabilitati impecabile

    • Inchipuiti-va ca una dintre firmele careia ii tineti contabilitatea este supusa unui audit sau unui control de la Fisc, situatie in care, evident, trebuie sa poata furniza pe loc tot felul de documente care i se solicita – de la statutul firmei si lista actionarilor pana la rapoarte financiare, facturi, declaratii fiscale, documente de plata, contracte etc. Nicio problema! Dvs., contabilul firmei, aveti toate aceste documente intr-un fisier personalizat, excelent organizat si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016