Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OUG 42/2015 modifica regulile din domeniul jocurilor de noroc

16-Oct-2015
912

Regasiti mai jos Ordonanta de urgenta nr. 42/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul jocurilor de noroc a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 747 din 14 octombrie 2015.


Recomandarea Comisiei din 14 iulie 2014 privind principiile pentru protectia consumatorilor si a utilizatorilor de servicii de jocuri de noroc online si pentru impiedicarea accesului minorilor la jocurile de noroc online, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 214 din 19 iulie 2014, precum si comunicarea Comisiei catre Parlamentul European, Consiliul Comitetului Economic si Social si Comitetul Regiunilor privitor la un cadru corespunzator pentru jocurile de noroc online in piata interna [COM (2012) 596 final], document confirmat ca si pozitie viitoare de catre Harrie Temmink din cadrul DG Grow Directia Generala Piata Interna, Industrie, Antreprenoriat si IMM-uri in data de 23 septembrie 2015, propun statelor membre „crearea de autoritati independente" de reglementare in domeniul jocurilor de noroc, inclusiv a jocurilor loteristice.

Avand in vedere recomandarea Comisiei Europene, prezentul act normativ aliniaza Romania la aceste recomandari in domeniul jocurilor de noroc in vederea coordonarii unitare si concurentiale a tuturor jocurilor de noroc din Romania.

Prevederile Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind serviciile in cadrul pietei interne excepteaza jocurile de noroc de la aceste servicii, statele avand posibilitatea gestionarii monopolului instituit pentru jocurile de noroc in asa fel incat sa se asigure buna functionare a domeniului si indeplinirea tuturor obiectivelor propuse.

Avand in vedere faptul ca Compania Nationala„Loteria Romana" - S.A. desfasoara activitate de interes public national in domeniul jocurilor de noroc, cu scopul realizarii cadrului organizat pentru satisfacerea cererii naturale de joc in randul populatiei si crearea fondurilor necesare finantarii obiectivelor de interes public national, dar in acelasi timp serveste interesele consacrate prin exclusivitatea in domeniul jocurilor loteristice,
totodata, avand in vedere necesitatea instituirii unor masuri legislative privind o mai buna functionare a Companiei Nationale „Loteria Romana" - S.A. si alinierea la cerintele actuale ale pietei nationale si europene de jocuri de noroc, precum si o gestionare eficienta a exclusivitatii detinute de aceasta, cu luarea in considerare a scaderii constante si semnificative a cifrei de afaceri, se impune adoptarea in regim de urgenta a unor masuri cu caracter temporar, retinandu-se ca in lipsa adoptarii reglementarilor propuse pot aparea dificultati deosebite in functionarea pe viitor a companiei.


Tinand cont de situatiile specifice expuse mai sus, care vizeaza domeniul de activitate al jocurilor de noroc, se impune imbunatatirea cadrului normativ prin promovarea prezentei ordonante de urgenta. in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 439 din 26 iunie 2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:

„(1^1) Administrarea monopolului de stat prevazut la alin. (1) se face de catre Oficiul National pentru Jocuri de Noroc."
2. La articolul 1, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:

„(2^1) Statul acorda licenta de organizare a jocurilor de noroc in mod exclusiv Companiei Nationale «Loteria Romana» - S.A. pentru jocurile loto traditionale si la distanta, noroc, noroc plus si super noroc, expres si lozuri."
3. La articolul 17, dupa alineatul (9) se introduce un nou alineat, alineatul (9^1), cu urmatorul cuprins:
„(91) Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. poate suspenda activitatea organizatorilor de jocuri de noroc, la propunerea motivata a directiilor de specialitate ale O.N.J.N., in alte conditii decat cele prevazute la alineatele anterioare, pana la clarificarea situatiei."

Art. II. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 159/1999 privind infiintarea Companiei Nationale „Loteria Romana" - S.A., publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 515 din 25 octombrie 1999, aprobata cu modificari prin Legea nr. 288/2001, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:
„(21) Activitatea Loteriei Romane se desfasoara in conformitate cu prevederile Statutului, precum si ale regulamentelor de joc aprobate de catre Oficiul National pentru Jocuri de Noroc si publicate pe site-ul companiei."


2. La articolul 5, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(3) Drepturile si obligatiile decurgand din calitatea de actionar unic al statului roman se exercita de catre Oficiul National pentru Jocuri de Noroc, pentru o perioada tranzitorie de maximum 4 ani."

3. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 6. - Loteria Romana are ca obiect principal de activitate organizarea, administrarea si exploatarea jocurilor de noroc loto traditionale si la distanta, noroc, noroc plus si super noroc, expres si lozuri, elaborarea regulamentelor de joc, executarea de produse loteristice, tiparituri si lucrari poligrafice, precum si alte activitati stabilite prin statut."

3. La articolul 8, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:

„(11) Presedintele consiliului de administratie prezinta semestrial sau ori de cate ori se solicita de catre presedintele Oficiului National pentru Jocuri de Noroc situatia economico-financiara a Loteriei Romane, stadiul realizarii obiectivelor si criteriilor de performanta, precum si alte documentatii solicitate, care vor fi vizate si certificate de cenzori, dupa caz."

4. La articolul 8, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
„(4) Castigurile neridicate de participantii la jocurile de noroc organizate de Loteria Romana, conform regulamentelor de joc aprobate, se constituie in venituri ale Loteriei Romane."

5. In anexa, la articolul 7, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(4) Reprezentantii statului in adunarea generala a actionarilor se numesc prin ordin al presedintelui Oficiului National pentru Jocuri de Noroc."

Art. III. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20/2013 privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National pentru Jocuri de Noroc si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 187 din 3 aprilie 2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2013, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
„(11) Oficiul isi desfasoara activitatea in coordonarea prim-ministrului prin Cancelaria Primului-Ministru."

2. La articolul 1, dupa alineatul (6) se introduc doua noi alineate, alineatele (6^1) si (6^2), cu urmatorul cuprins:
„(61) in cadrul Oficiului functioneaza un secretar general, inalt functionar public numit in conditiile legii.
(62) Secretarul general al Oficiului indeplineste atributiile si responsabilitatile prevazute in art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele incredintate de presedintele Oficiului."
3. La articolul 2, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 2. - (1) Oficiul acorda dreptul de organizare si functionare, monitorizeaza, supravegheaza si controleaza activitatile din domeniul jocurilor de noroc si activitatile conexe, asa cum sunt reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare."

4. La articolul 3, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„d) exercita controlul tehnic al sistemelor informatice, monitorizarea si supravegherea pentru jocurile de noroc traditionale si la distanta, astfel cum sunt reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare;".

5. La articolul 4, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 4. - (1) Oficiul functioneaza cu un numar maxim de 201 posturi de functionari publici si personal contractual, inclusiv presedintele, vicepresedintele, secretarul general si posturile aferente cabinetului presedintelui."

6. La articolul 8, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 8. - (1) Comitetul este format din 9 membri, din care 2 executivi si 7 neexecutivi numiti prin decizie a prim-ministrului, dupa cum urmeaza:
a) presedintele Oficiului - membru executiv;
b) vicepresedintele Oficiului - membru executiv;
c) membru - membru neexecutiv numit la propunerea presedintelui Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor;
d) membru - membru neexecutiv numit la propunerea ministrului afacerilor interne;
e) membru - membru neexecutiv numit la propunerea presedintelui Consiliului Concurentei;
f) membru - membru neexecutiv numit la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
g) membru - membru neexecutiv numit la propunerea ministrului pentru societatea informationala;
h) membru - membru neexecutiv numit la propunerea sefului Cancelariei Primului-Ministru;
i) membru - membru neexecutiv numit la propunerea Secretariatului General al Guvernului."

Art. IV. - La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, orice dispozitie contrara se abroga.

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
seful Cancelariei Primului-Ministru, Vlad stefan Stoica
Ministrul finantelor publice, Eugen Orlando Teodorovici
Presedintele Oficiului National pentru Jocuri de Noroc, Cristinela Odeta Nestor
Ministrul afacerilor externe, Bogdan Lucian Aurescu

Bucuresti, 7 octombrie 2015.
Nr. 42.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OUG 42/2015 modifica regulile din domeniul jocurilor de noroc":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • E oficial! Majorarea plafonului TVA pentru intreprinderi mici : 300.000 lei
    • Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020. Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale. Articolul 2 Prezenta decizie...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul Fiscal
    • Printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala coreleaza prevederile "Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA", cu modificarile recente ale Codului Fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri si din continutul unor formulare va fi eliminata sintagma "nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica". De asemenea, este necesara stabilirea unei proceduri prin care sa se asigure exercitarea, de catre...» citeste mai departe aici

  • Revine impozitul pe bacsis!
    • O masura controversata, din nou in atentia autoritatilor: impozitul pe bacsis revine, iar dovada consta in faptul ca reprezentanti ai domeniului HORECA au in lucru, impreuna cu Ministerul de Finante, un proiect prin care este prevazuta impozitarea bacsisului cu 16%. Se fiscalizeaza astfel bacsisul pe care il primesc ospatarii si, considera autoritatile, masura va aduce si bani la buget. "Pe notele de plata din restaurante va aparea o rubrica noua: bacsisul pe care un client vrea il lase...» citeste mai departe aici

  • Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA
    • Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA. Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici...» citeste mai departe aici

  • OANAF 2927/2017: Explicatii privind procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA
    • Prin OANAF 2.927/2017 publicat in MOF nr. 813 din 13 octombrie 2017 a aprobata Procedura de transfer a sumelor din contul de TVA. Concret, este vorba de transferul urmatoarelor sume din contul de TVA in contul curent al persoanei impozabile: 1. sume rezultate ca urmare a unor corectii in urma unor erori materiale in procesul de plata, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA; 2. sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de...» citeste mai departe aici

  • Cele mai multe firme din Romania gasesc cu greutate candidati valorosi
    • In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta. Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"