Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG 42/2015 modifica regulile din domeniul jocurilor de noroc

16-Oct-2015
2378

Regasiti mai jos Ordonanta de urgenta nr. 42/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul jocurilor de noroc a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 747 din 14 octombrie 2015.


Recomandarea Comisiei din 14 iulie 2014 privind principiile pentru protectia consumatorilor si a utilizatorilor de servicii de jocuri de noroc online si pentru impiedicarea accesului minorilor la jocurile de noroc online, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 214 din 19 iulie 2014, precum si comunicarea Comisiei catre Parlamentul European, Consiliul Comitetului Economic si Social si Comitetul Regiunilor privitor la un cadru corespunzator pentru jocurile de noroc online in piata interna [COM (2012) 596 final], document confirmat ca si pozitie viitoare de catre Harrie Temmink din cadrul DG Grow Directia Generala Piata Interna, Industrie, Antreprenoriat si IMM-uri in data de 23 septembrie 2015, propun statelor membre „crearea de autoritati independente" de reglementare in domeniul jocurilor de noroc, inclusiv a jocurilor loteristice.

Avand in vedere recomandarea Comisiei Europene, prezentul act normativ aliniaza Romania la aceste recomandari in domeniul jocurilor de noroc in vederea coordonarii unitare si concurentiale a tuturor jocurilor de noroc din Romania.

Prevederile Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind serviciile in cadrul pietei interne excepteaza jocurile de noroc de la aceste servicii, statele avand posibilitatea gestionarii monopolului instituit pentru jocurile de noroc in asa fel incat sa se asigure buna functionare a domeniului si indeplinirea tuturor obiectivelor propuse.

Avand in vedere faptul ca Compania Nationala„Loteria Romana" - S.A. desfasoara activitate de interes public national in domeniul jocurilor de noroc, cu scopul realizarii cadrului organizat pentru satisfacerea cererii naturale de joc in randul populatiei si crearea fondurilor necesare finantarii obiectivelor de interes public national, dar in acelasi timp serveste interesele consacrate prin exclusivitatea in domeniul jocurilor loteristice,
totodata, avand in vedere necesitatea instituirii unor masuri legislative privind o mai buna functionare a Companiei Nationale „Loteria Romana" - S.A. si alinierea la cerintele actuale ale pietei nationale si europene de jocuri de noroc, precum si o gestionare eficienta a exclusivitatii detinute de aceasta, cu luarea in considerare a scaderii constante si semnificative a cifrei de afaceri, se impune adoptarea in regim de urgenta a unor masuri cu caracter temporar, retinandu-se ca in lipsa adoptarii reglementarilor propuse pot aparea dificultati deosebite in functionarea pe viitor a companiei.


Tinand cont de situatiile specifice expuse mai sus, care vizeaza domeniul de activitate al jocurilor de noroc, se impune imbunatatirea cadrului normativ prin promovarea prezentei ordonante de urgenta. in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 439 din 26 iunie 2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:

„(1^1) Administrarea monopolului de stat prevazut la alin. (1) se face de catre Oficiul National pentru Jocuri de Noroc."
2. La articolul 1, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:

„(2^1) Statul acorda licenta de organizare a jocurilor de noroc in mod exclusiv Companiei Nationale «Loteria Romana» - S.A. pentru jocurile loto traditionale si la distanta, noroc, noroc plus si super noroc, expres si lozuri."
3. La articolul 17, dupa alineatul (9) se introduce un nou alineat, alineatul (9^1), cu urmatorul cuprins:
„(91) Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. poate suspenda activitatea organizatorilor de jocuri de noroc, la propunerea motivata a directiilor de specialitate ale O.N.J.N., in alte conditii decat cele prevazute la alineatele anterioare, pana la clarificarea situatiei."

Art. II. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 159/1999 privind infiintarea Companiei Nationale „Loteria Romana" - S.A., publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 515 din 25 octombrie 1999, aprobata cu modificari prin Legea nr. 288/2001, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:
„(21) Activitatea Loteriei Romane se desfasoara in conformitate cu prevederile Statutului, precum si ale regulamentelor de joc aprobate de catre Oficiul National pentru Jocuri de Noroc si publicate pe site-ul companiei."


2. La articolul 5, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(3) Drepturile si obligatiile decurgand din calitatea de actionar unic al statului roman se exercita de catre Oficiul National pentru Jocuri de Noroc, pentru o perioada tranzitorie de maximum 4 ani."

3. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 6. - Loteria Romana are ca obiect principal de activitate organizarea, administrarea si exploatarea jocurilor de noroc loto traditionale si la distanta, noroc, noroc plus si super noroc, expres si lozuri, elaborarea regulamentelor de joc, executarea de produse loteristice, tiparituri si lucrari poligrafice, precum si alte activitati stabilite prin statut."

3. La articolul 8, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:

„(11) Presedintele consiliului de administratie prezinta semestrial sau ori de cate ori se solicita de catre presedintele Oficiului National pentru Jocuri de Noroc situatia economico-financiara a Loteriei Romane, stadiul realizarii obiectivelor si criteriilor de performanta, precum si alte documentatii solicitate, care vor fi vizate si certificate de cenzori, dupa caz."

4. La articolul 8, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
„(4) Castigurile neridicate de participantii la jocurile de noroc organizate de Loteria Romana, conform regulamentelor de joc aprobate, se constituie in venituri ale Loteriei Romane."

5. In anexa, la articolul 7, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(4) Reprezentantii statului in adunarea generala a actionarilor se numesc prin ordin al presedintelui Oficiului National pentru Jocuri de Noroc."

Art. III. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20/2013 privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National pentru Jocuri de Noroc si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 187 din 3 aprilie 2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2013, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
„(11) Oficiul isi desfasoara activitatea in coordonarea prim-ministrului prin Cancelaria Primului-Ministru."

2. La articolul 1, dupa alineatul (6) se introduc doua noi alineate, alineatele (6^1) si (6^2), cu urmatorul cuprins:
„(61) in cadrul Oficiului functioneaza un secretar general, inalt functionar public numit in conditiile legii.
(62) Secretarul general al Oficiului indeplineste atributiile si responsabilitatile prevazute in art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele incredintate de presedintele Oficiului."
3. La articolul 2, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 2. - (1) Oficiul acorda dreptul de organizare si functionare, monitorizeaza, supravegheaza si controleaza activitatile din domeniul jocurilor de noroc si activitatile conexe, asa cum sunt reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare."

4. La articolul 3, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„d) exercita controlul tehnic al sistemelor informatice, monitorizarea si supravegherea pentru jocurile de noroc traditionale si la distanta, astfel cum sunt reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare;".

5. La articolul 4, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 4. - (1) Oficiul functioneaza cu un numar maxim de 201 posturi de functionari publici si personal contractual, inclusiv presedintele, vicepresedintele, secretarul general si posturile aferente cabinetului presedintelui."

6. La articolul 8, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 8. - (1) Comitetul este format din 9 membri, din care 2 executivi si 7 neexecutivi numiti prin decizie a prim-ministrului, dupa cum urmeaza:
a) presedintele Oficiului - membru executiv;
b) vicepresedintele Oficiului - membru executiv;
c) membru - membru neexecutiv numit la propunerea presedintelui Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor;
d) membru - membru neexecutiv numit la propunerea ministrului afacerilor interne;
e) membru - membru neexecutiv numit la propunerea presedintelui Consiliului Concurentei;
f) membru - membru neexecutiv numit la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
g) membru - membru neexecutiv numit la propunerea ministrului pentru societatea informationala;
h) membru - membru neexecutiv numit la propunerea sefului Cancelariei Primului-Ministru;
i) membru - membru neexecutiv numit la propunerea Secretariatului General al Guvernului."

Art. IV. - La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, orice dispozitie contrara se abroga.

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
seful Cancelariei Primului-Ministru, Vlad stefan Stoica
Ministrul finantelor publice, Eugen Orlando Teodorovici
Presedintele Oficiului National pentru Jocuri de Noroc, Cristinela Odeta Nestor
Ministrul afacerilor externe, Bogdan Lucian Aurescu

Bucuresti, 7 octombrie 2015.
Nr. 42.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Scoatere din evidenta clienti neincasati. MONOGRAFIE si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor neincasate se realizeaza atunci cand anumite sume datorate de clienti nu mai pot fi recuperate, fie din cauza falimentului acestora, fie din motive juridice sau economice. In aceste situatii, firmele trebuie sa le elimine din contabilitate, respectand reglementarile contabile si fiscale in vigoare. In acest articol vom analiza principalele reglementari legislative cu privire la procesul de scoatere din evidenta a clientilor neincasati si vom prezenta...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Contract de administrare/mandat si reglementari cheie pentru antreprenori

    • Contractul de admninistrare sau mandat se foloseste ca instrument juridic pentru delegarea puterii de reprezentare si luare a deciziilor in cadrul unei organizatii sau societati comerciale. Acesta este utilizat preponderent pentru numirea administratorilor, directorilor, membrilor consiliului de administratie sau altor persoane care asigura conducerea unei entitati juridice, conferindu-le dreptul de a actiona in numele mandantului (societate, actionar etc.). In acest articol, vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Registrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?

    • Atunci cand ti-ai infiintat un PFA sau un II, sau daca detii deja unul, trebuie sa fii la curent cu documentele pe care trebuie sa le intocmesti, pentru a te asigura ca respecti legea si ca nu vei fi sanctionat de autoritati. In acest context, un contribuabil se intreaba daca PFA-urile si II-urile au obligatia de a tine Registrul de casa. Vom vedea in continuarea articolului daca exista sau nu aceasta responsabilitate, dar si restul documentelor care trebuie intocmite de aceste entitati.» citeste mai departe aici

  • ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025

    • OUG 10/2025 a fost publicat recent in Monitorul Oficial. Acesta aduce mai mult schimbari in privinta regulilor nationale pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor. Vizati de modificari sunt furnizorii de criptoactive in Romania.» citeste mai departe aici

  • Impozit micro. 4 exemple de calcul UTILE pentru anul 2025

    • Impozitul pe veniturile micro a fost modificat de mai multe ori in ultimii ani, de aceea calcularea lui sau aplicarea acestui regim fiscal nu sunt intotdeauna usoare pentru contribuabili. In acest articol vom vedea cand se aplica acest tip de impozit, ce cota de impozitare trebuie sa plateasca firmele, dar si 4 exemple utile de calcul pentru anul 2025.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016