Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de solutionare a contestatiilor a fost modificata. Noutati aduse de Ordinul 1788/2022

12-Aug-2022
2248
Procedura de solutionare a contestatiilor a fost modificata. Noutati aduse de Ordinul 1788/2022

Procedura de solutionare a contestatiilor a fost modificata prin Ordinul 1788/2022. Sunt aduse noutati pentru contestatiile din domeniul accizelor, depuse impotriva unor decizii.

Conform actului normativ, este vorba despre urmatoarele decizii:

-Decizia de respingere a cererii de autorizare ca antreprozit fiscal;
-Decizia de suspendare a autorizatiei de antrepozit fiscal;
-Decizia de respingere a cererii de autorizare ca destinatar inregistrat;
-Decizia de revocare a autorizatiei de destinatar inregistrat;
-Decizia de respingere a cererii de autorizare de importator inregistrat;
-Decizia de revocare a autorizatiei de importator inregistrat.

Principalele modificari aduse Procedurii de solutionare a contestatiilor:

Este propusa o noua definitie pentru autoritatea emitenta:
Autoritatea emitenta este structura emitenta a deciziei contestate, prevazuta la art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv autoritatea vamala teritoriala competenta pentru autorizare, astfel cum este aceasta definita la art. 1 lit. d) din anexa la Ordinul ministrului finantelor nr. 1.329/2022 privind procedura si conditiile in care se realizeaza autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor inregistrati, a expeditorilor inregistrati si a importatorilor autorizati;

Este propusa o noua definitie pentru directia de specialitate:
Directia de specialitate este directia cu atributii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor.

Contestatia se depune la sediul autoritatii emitente, in termenul prevazut la art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv in termen de 30 de zile de la data comunicarii actului, sub sanctiunea decaderii.

Autoritatea emitenta, la primirea acesteia, va intocmi dosarul contestatiei, precum si o nota in care va prezenta informatii privind cauza supusa analizei si punctul sau de vedere referitor la acea cauza si le va transmite, in termen de 7 zile de la primirea contestatiei, directiei de specialitate in vederea solutionarii.

Dosarul contestatiei va cuprinde: contestatia, in original, ce trebuie sa poarte semnatura persoanei indreptatite, imputernicire avocatiala/procura/mandat, in original sau in copie legalizata, dupa caz, actul prin care se desemneaza administratorul special/ administratorul judiciar/lichidatorul, decizia atacata si documentele care au stat la baza emiterii acesteia, in copie, inclusiv referatul/nota intocmit(a) de structura competenta din cadrul autoritatii emitente prin care s-a propus luarea masurii din decizia atacata, dovada comunicarii deciziei si orice alte documente care au legatura cu cauza supusa solutionarii existente la nivelul autoritatii emitente si/sau depuse de contestator.
In cazul in care contestatia este depusa direct la directia de specialitate, aceasta o va transmite autoritatii emitente, in vederea constituirii dosarului contestatiei, a verificarii conditiilor procedurale, precum si a intocmirii notei cu punctul de vedere privind cauza supusa analizei. Asupra acestui fapt va fi informat si contestatorul.

Pentru lamurirea cauzelor, directia de specialitate poate solicita puncte de vedere altor directii de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Autoritatii Vamale Romane sau altor institutii competente sa se pronunte in cauzele respective, care vor raspunde cu celeritate, astfel incat sa nu se inregistreze intarzieri in solutionarea contestatiei.

Directia de specialitate va tine evidenta deciziilor intr-un registru, din care sa rezulte numarul atribuit deciziei de solutionare, numarul de inregistrare al contestatiei la Ministerul Finantelor la directia de specialitate, identitatea contestatorului, precum si solutia adoptata.

Decizia de solutionare a contestatiei se transmite autoritatii emitente.

Autoritatea emitenta va comunica contestatorului decizia de solutionare a contestatiei prin modalitatile de comunicare a actului administrativ prevazute de art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul de procedura fiscala).

Dupa comunicarea deciziilor de solutionare a contestatiilor catre operatorii economici contestatori, autoritatea emitenta va actualiza baza de date NSEA Autorizari.

Ordinul 1788/2022 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3.004/2017 privind aprobarea Procedurii de solutionare a contestatiilor prevazute la art. 366 alin. (2), art. 369 alin. (5), art. 374 alin. (2), art. 377 alin. (4), art. 382 alin. (2), art. 385 alin. (4), art. 390 alin. (2) si art. 393 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Monografie dividende interimare. La ce sa fie atenti cei care distribuire dividende in trim. III 2025

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un aspect esential al relatiei dintre societate si asociati, fiind modul prin care profitul ajunge efectiv la investitori. Totusi, acordarea dividendelor, mai ales în cursul exercitiului financiar sub forma de dividende interimare, impune respectarea unor conditii contabile si legale stricte. Nerespectarea acestor reguli poate atrage riscuri fiscale sau sanctiuni. In acest context, este important ca firmele sa cunoasca exact pasii procedurali si...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?

    • In practica, pot aparea diferente intre impozitul pe profit calculat si cel declarat trimestrial, iar contribuabilii se intreaba cum trebuie tratate aceste situatii. Este important de stiut daca se pot face ajustari contabile sau daca trebuie declarate sume modificate in D100 sau in D101. Clarificarea acestor aspecte ajuta la evitarea erorilor fiscale. Avem acest caz concret. La 30 iunie impozitul pe profit contabilizat si declarat prin D100 a fost de 8552 lei. La 30 sept impozitul cumulat din...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare

    • In contextul actual al reglementarilor financiare, tranzactiile in numerar pot ridica riscuri si obligatii suplimentare pentru firme. Chiar daca numerarul este inca folosit in activitatea comerciala, legislatia impune limite stricte si conditii clare pentru a preveni fraudele, evaziunea fiscala si spalarea banilor. Astfel, orice firma care efectueaza incasari sau plati in numerar trebuie sa fie informata cu privire la plafonul legal, la interdictia fragmentarii sumelor si la eventualele...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016