Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF explica noua procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu. Iata ce documente si conditii sunt obligatorii!

23-Mar-2016
1989

In contextul publicarii unui nou act normativ care reglementeaza procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu, au fost prezentate de catre autoritatile fiscal mai multe clarificari pe marginea noilor prevederi. 



Va reamintim ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 203/18.03.2016, a fost publicat OPANAF nr. nr. 889/2.03.2016 prin care se stabileste procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu.

Ordinul este dat in aplicarea art. 101 alin. (4) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala si vizeaza in principal urmatoarele aspecte:

 In caz de inactivitate temporara, organul fiscal central poate aproba, la cererea contribuabilului/platitorului, alte termene sau conditii de depunere a declaratiilor fiscale, in functie de necesitatile administrarii obligatiilor fiscale.

 Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, pe perioada supusa acestui regim, contribuabilii trebuie sa indeplineasca cumulative urmatoarele conditii:
- sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
- sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
- sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
- sa figureze in evidenta fiscala cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;
- sa nu aiba in curs de solutionare un decont de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire;
- sa nu faca obliectul unei inspectii fiscale in desfasurare;
- sa nu fie inscrisi in lista inactivilor fiscal, cu exceptia situatiei de la art. 92 (1) d);
- inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului (in cazul persoanelor juridice infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990 si persoanelor fizice autorizate potrivit OUG nr. 44/2008), respectiv la organizatiile profesionale care au eliberat documentele de functionare.

Regimul de declarare derogatoriu se solicita de contribuabili/platitori prin depunerea unei cereri la organul fiscal in a carui evidenta fiscala acestia sunt inregistrati ca platitori de impozite, taxe si contributii, care va fi insotita si de:
- dovada inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului in cazul persoanelor juridice infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
- dovada inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului sau la organizatiile profesionale care au eliberat documentele de functionare in baza carora persoanele respective isi desfasoara activitatea, in cazul contribuabililor/platitorilor persoane fizice autorizate.
Cererea se solutioneaza de organul fiscal in termen de 45 de zile de la data depunerii.
Regimul derogatoriu se aproba pentru perioade mai mari de 12 luni, dar nu mai mult de 3 ani consecutivi;

Pe perioada aplicarii regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii/platitorii nu au obligatia depunerii urmatoarelor declaratii:
- Declaratia 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"
- Declaratia 101 "Declaratie privind impozitul pe profit"
- Declaratia 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor
sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate"
- Declaratia 120 "Decont privind accizele"
- Declaratia 300 "Decont de TVA"
Obligatiile de declarare aferente activitatii desfasurate anterior perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu se mentin.
Pentru fractiunea de an fiscal cuprinsa in afara perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii/ platitorii au obligatia depunerii declaratiilor prevazute mai susu la termenele prevazute de lege.

Baza legala:
- Legea nr.207/2016 privind Codul de procedura fiscala 
- Ordinul Presedintelui ANAF nr. 889/2.03.2016 privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 203/18.03.2016

 Material intocmit de AJFP Bistrita - Ioan Tintean, SEF ADMINISTRATIE

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF explica noua procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu. Iata ce documente si conditii sunt obligatorii!":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Clienti incerti. Tratament fiscal si contabil
    • "In anul 2012 o societate a emis facturi de prestari servicii. Facturile nu au fost incasate pana la finele anului 2012, cand societatea debitoare a intrat in insolventa. S-a facut cerere de inscriere la masa credala, dar sumele respective nu au fost incasate pana astazi. S-a solicitat la Registrul Comertului o fisa de informatii din care reiese ca societatea debitoare a fost radiata in iunie 2018. Nu s-au constituit provizioane pentru sumele respective, TVA s-a colectat, iar aceste...» citeste mai departe aici

  • Oficial: Legea 132 privind activitatile cu caracter ocazional desfasurate de zilieri a fost publicata. Regimul fiscal aplicabil veniturilor zilierilor
    • In Monitorul Oficial nr. 575 din 15 iulie 2019 a fost publicata Legea nr. 132 din 11 iulie 2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. In acest context, Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov (DGRFP) a venit cu lamuriri privind regimul fiscal aplicabil veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. Asadar, in contextul legii amintite mai sus: ZILIER este o...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intra Romania in colaps din cauza celor peste 9.000 de pensii speciale
    • Romania este in siguranta, cel putin dintr-un anumit punct de vedere. Nu va intra in colaps nici din cauza celor 9.312 pensii de serviciu (care nu sunt pe baza de contributivitate), nici din toata valoarea celor 5 milioane de pensii, ofera asigurari ministrul Muncii, Marius Budai. "Din cele 9.312 pensii de serviciu, undeva la 5.306 sunt la peste 10.000 de lei, iar restul de 4.000 sunt sub 10.000 de lei. Si o parte din aceste pensii sunt pe baza de contributivitate, completarea vine de la bugetul...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Agriculturii: Asteptam mai multi bani pentru investitii, la rectificarea bugetara!
    • Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Petre Daea, a declarat, marti – in cadrul unei conferinte de presa, ca i se pare normal ca, la rectificarea bugetara, sa primeasca mai multi bani pentru investitii, dat fiind ca sunt deja lucrari foarte avansate in acest sector, care au nevoie de finantare. „Reglajele sunt firesti, asteptam mai multi bani pentru investitii. Avem lucrari avansate, unele cu un an de zile inainte de plan si trebuie sa aduc bani”, a precizat seful de la...» citeste mai departe aici

  • Salarii stabilite in baza unor hotarari judecatoresti. Tratament fiscal
    • Avem urmatorul caz: Un salariat concediat de companie a castigat in instanta procesul cu rezolutia urmatoare: "Dispune anularea in integralitate a deciziei de sanctionare emisa de parat. Repune partile in situatia anterioara concedierii, in sensul reintegrarii salariatului pe functia si postul detinute anterior emiterii deciziei. Obliga parata sa-i plateasca reclamantului o despagubire egala cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016