Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF explica noua procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu. Iata ce documente si conditii sunt obligatorii!

23-Mar-2016
2874

In contextul publicarii unui nou act normativ care reglementeaza procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu, au fost prezentate de catre autoritatile fiscal mai multe clarificari pe marginea noilor prevederi. 



Va reamintim ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 203/18.03.2016, a fost publicat OPANAF nr. nr. 889/2.03.2016 prin care se stabileste procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu.

Ordinul este dat in aplicarea art. 101 alin. (4) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala si vizeaza in principal urmatoarele aspecte:

 In caz de inactivitate temporara, organul fiscal central poate aproba, la cererea contribuabilului/platitorului, alte termene sau conditii de depunere a declaratiilor fiscale, in functie de necesitatile administrarii obligatiilor fiscale.

 Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, pe perioada supusa acestui regim, contribuabilii trebuie sa indeplineasca cumulative urmatoarele conditii:
- sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
- sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
- sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
- sa figureze in evidenta fiscala cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;
- sa nu aiba in curs de solutionare un decont de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire;
- sa nu faca obliectul unei inspectii fiscale in desfasurare;
- sa nu fie inscrisi in lista inactivilor fiscal, cu exceptia situatiei de la art. 92 (1) d);
- inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului (in cazul persoanelor juridice infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990 si persoanelor fizice autorizate potrivit OUG nr. 44/2008), respectiv la organizatiile profesionale care au eliberat documentele de functionare.

Regimul de declarare derogatoriu se solicita de contribuabili/platitori prin depunerea unei cereri la organul fiscal in a carui evidenta fiscala acestia sunt inregistrati ca platitori de impozite, taxe si contributii, care va fi insotita si de:
- dovada inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului in cazul persoanelor juridice infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
- dovada inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului sau la organizatiile profesionale care au eliberat documentele de functionare in baza carora persoanele respective isi desfasoara activitatea, in cazul contribuabililor/platitorilor persoane fizice autorizate.
Cererea se solutioneaza de organul fiscal in termen de 45 de zile de la data depunerii.
Regimul derogatoriu se aproba pentru perioade mai mari de 12 luni, dar nu mai mult de 3 ani consecutivi;

Pe perioada aplicarii regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii/platitorii nu au obligatia depunerii urmatoarelor declaratii:
- Declaratia 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"
- Declaratia 101 "Declaratie privind impozitul pe profit"
- Declaratia 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor
sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate"
- Declaratia 120 "Decont privind accizele"
- Declaratia 300 "Decont de TVA"
Obligatiile de declarare aferente activitatii desfasurate anterior perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu se mentin.
Pentru fractiunea de an fiscal cuprinsa in afara perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii/ platitorii au obligatia depunerii declaratiilor prevazute mai susu la termenele prevazute de lege.

Baza legala:
- Legea nr.207/2016 privind Codul de procedura fiscala 
- Ordinul Presedintelui ANAF nr. 889/2.03.2016 privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 203/18.03.2016

 Material intocmit de AJFP Bistrita - Ioan Tintean, SEF ADMINISTRATIE

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF explica noua procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu. Iata ce documente si conditii sunt obligatorii!":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noutati FISCALE in 2021. Aflati dintr-o privire tot ce este nou si semnificativ pentru un contabil in acest an
    • Anul trecut ne-a adus, pe langa pandemie, si un val masiv de modificari legislative. A fost, poate, cel mai bogat an post-revolutionar din acest punct de vedere, cu acte normative noi care au vizat cam tot, de la norme sanitare si relatii de munca pana la masuri de protectie sociala, facilitati fiscale si termene de depunere a declaratiilor. Iar implicatiile acestui val de modificari legislative se vad acum, la inceputul anului 2021. Cu ce probleme majore va veti confrunta in acest an? Este...» citeste mai departe aici

  • Beneficii salariale pentru angajati. Aspecte fiscale si contabile
    • 1. Monografie contabila pentru cod CAEN 5630 4 angajati tichete cadou 250 lei de Craciun. 2. Monografie contabila pentru cod CAEN Ag de turism 1 angajat tichet cadou ziua de nastere, tichet cadou ajutor nastere 1000 salariat 6000 brut. 3. Monografie contabila pentru cod caen 4120 tichet cadou 250 lei la salariu 3000 brut. Raspunsul specialistului: 1. Pentru situatia descrisa la pct. 1 din intrebare, precizam ca in cazul tichetelor cadou acordate pe o destinatie prevazuta la art. 76 alin. (4)...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016