Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect: Finantele propun modificarea modelului autorizatiei de distribuire a aparatelor de marcat

12-Apr-2023
1503
Proiect: Finantele propun modificarea modelului autorizatiei de distribuire a aparatelor de marcat

Finantele au pus recent in dezbatere publica un nou Proiect Ordin pentru modificarea Anexei la Ordinul ministrului finantelor publice nr.158/2015 privind aprobarea modelului autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale.

Asa cum se mentioneaza in Referatul de aprobare,

1. Potrivit prevederilor art. 5 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, „Comercializarea, service-ul si utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale pe teritoriul Romaniei sunt permise numai dupa obtinerea autorizatiei de distributie emise de Comisie”.

In aplicarea dispozitiilor art. II alin. (9) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, potrivit carora modelul autorizatiei sus-mentionate se aproba prin ordin al ministrului finantelor, a fost emis Ordinul ministrului finantelor publice nr. 158/2015 privind aprobarea modelului autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale (Ordinul nr. 158/2015), conform caruia, autorizatia de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale se semneaza de presedintele Comisiei si se stampileaza.

2. Conform art. V alin. (22)2 din Ordonanta Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, persoanele juridice de drept public nu au obligatia de a aplica stampila pe documente sau orice alte inscrisuri emise in relatia dintre acestea si persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, entitatile fara personalitate juridica.

Totodata, potrivit art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale sunt obligate sa foloseasca cu precadere mijloacele electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, acolo unde beneficiarul are si este de acord sa furnizeze o adresa de posta electronica.

De asemenea, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea inscrisurilor in forma electronica la nivelul autoritatilor si institutiilor publice, prevede, la art. 3 alineatele (1) si (2), faptul ca actele emise in format electronic de autoritatile si institutiile publice vor fi semnate cu semnatura electronica calificata si sunt asimilate inscrisurilor autentice.

3. Avand in vedere:

  • obiectivele generale in domeniul administratiei publice, statuate prin Hotararea Parlamentului nr. 42/2021 privind acordarea increderii Guvernului, respectiv debirocratizarea, simplificarea administrativa si informatizarea serviciilor, precum si prioritizarea masurilor de debirocratizare, care pot fi corelate direct cu masurile de digitalizare,
  • necesitatea reducerii cheltuielilor generate de emiterea pe suport hartie a autorizatiilor de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale,
  • Adresa nr. 826502/13.12.2022, prin proiectul de ordin se propune emiterea si in format electronic a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale, sens in care este necesara:

- eliminarea cerintei aplicarii stampilei pe autorizatie, aceasta putand fi semnata si cu semnatura electronica calificata

- inlocuirea sintagmei „societate comerciala” cu termenul „societate”, in conformitate cu prevederile art. 794 din Legea nr. 76/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila.

Avand in vedere cele de mai sus, s-a intocmit prezentul proiect de Ordin pentru modificarea Anexei la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 158/2015 privind aprobarea modelului autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale pe care il supunem spre aprobare.

Extra din Proiectul de Ordin:

ORDIN pentru modificarea Anexei la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 158/2015 privind aprobarea modelului autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale

in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea ?i functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul finantelor emite urmatorul ordin:

ART. I
Anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 158/2015 privind aprobarea modelului autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 123 din 17 februarie 2015, se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. II
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

AUTORIZATIE de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale

Nr. ..... din data de ..............

in conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se autorizeaza distributia aparatului de marcat electronic fiscal tip ......., model ........., denumire comerciala ........., configuratie ............, tipul hartiei ........., destinatie .............., pentru care s-a obtinut Avizul tehnic nr. ........ din data de ...............

de catre

Societatea ..................................................., cu sediul social la adresa .................................................., cod unic de inregistrare ................, telefon/fax .......................

Comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale se va face prin urmatoarea retea de distributie:

1. Societatea ................., localitatea ..........., judetul .............., cod unic de inregistrare ................, zona de distributie ..................;

2. Societatea................., localitatea ................., judetul ............, cod unic de inregistrare ................., zona de distributie .....................;

3. .......................................................................

Service-ul pentru aparatele de marcat electronice fiscale distribuite utilizatorilor va fi asigurat prin urmatoarele unitati:

1. Societatea ................., localitatea ................., judetul ........................., cod unic de inregistrare ................., zona de service .........................;

2. Societatea ................., localitatea ................., judetul ........................., cod unic de inregistrare ................., zona de service .........................;

3. ....................................................................... Valabil pana la data de ..................

Presedinte, ................................... (semnatura )

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016