
Raportul Special
realizat de specialisti
Camera Deputatilor a adoptat recent un proiect legislativ prin care va fi modificata Legea contabilitatii 82/1991. Firmele nu mai sunt obligate sa arhiveze documentele financiar-contabile timp de 10 ani, asa cum se intampla pana acum. Perioada va fi redusa la doar 5 ani.
Conform actului normativ, persoanele care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 5 ani calculati de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite.
Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva timp de 5 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite.
Extras din Proiect:
1. La articolul 23, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(1) Persoanele prevazute la art. 1 care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 5 ani calculati de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite.”
2. La articolul 25, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(1) Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 5 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite.”
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
1. La articolul 3 alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
”(4) Memoria fiscala este un dispozitiv unic inscriptibil din modulul fiscal, care trebuie sa permita obligatoriu acumulari progresive ale datelor, fara ca acestea sa poata fi modificate sau sterse, precum si conservarea in timp a acestora pe o perioada de 5 ani.”
2. La articolul 4, alineatele (8) si (9) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
”(8) Registrul special prevazut la art. 1 alin. (8) si raportul fiscal de inchidere zilnica sunt documente avute in vedere de catre organele fiscale cu ocazia verificarii veniturilor care stau la baza determinarii impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat. Registrul special prevazut la art. 1 alin. (8), precum si raportul fiscal de inchidere zilnica se arhiveaza si se pastreaza pe o perioada de 5 ani. Obligatia privind arhivarea si pastrarea raportului fiscal de inchidere zilnica pe o perioada de 5 ani nu se aplica operatorilor economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale care potrivit dispozitiilor art. 3 alin. (2*) nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare.
(9) Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 5 ani.”
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Situatii financiare anuale. Ce trebuie sa stii despre corectarea lor [PROCEDURA] si studiu de caz practicRepartizare profit ani anteriori. DividendeIntarzieri la plata. Obligatii contractualeStudiu de caz: Ordinele de compensare care nu sunt pe formulare tipizateContribuabilii au obligatia de a depune 3 declaratii fiscale pana pe data de 30 aprilie 2021Ultimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii pentru anul 2025! Solutii pentru TOATE probleme fiscale cu care va confruntatiDeclaratia pentru trezorerie. Au si ONG-urile obligatia de a o depune?Consecinte pentru firmele care NU respecta obligatia de auditare a situatiilor financiare anualeArhivare documente: care este procedura si cat se pastreaza documentele in arhivaDistribuire dividende. Repartizarea profitului trim. IV din 2022 poate fi efectuata in anul 2023?Articole similare
Bonuri fiscale fara cod unic de inregistrare (CUI). Sunt sau nu deductibile?Este OFICIAL! A fost prelungit termenul de depunere pentru Raportarile Contabile la 30 iunie 2020 (Ordinul 2206/2020)Situatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilorRaportarile contabile la 30 iunie 2023 pot fi depuse de operatorii economici pana pe 16 august 2023 ( Proiect de Ordin MFP)Declaratia pentru trezorerie. Au si ONG-urile obligatia de a o depune?Ultimele articole
Declaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAFLEGEA CONTABILITATII 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importanteSituatii financiare pentru 2024. Modificari importante aduse prin Ordinul 107/2025Schimbari noi la LEGEA CONTABILITATII 82/1991! Ce propuneri aduc FinanteleLEGEA CONTABILITATII. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025Sfaturi de la experti
Suspendare activitate sala de fitness. Returnare bani abonamente
Intrebare: O sala de sport a trebuit sa isi suspende brusc activitatea. O parte dintre clientii care au abonamente in vigoare doresc sa primeasca banii pe abonament inapoi. Sala a inceput imediat sa ramburseze banii, proportional cu perioada...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Achizitie si inchiriere utilaj non-UE
Intrebare: O societate platitoare de TVA si impozit pe profit din Romania, cu activitate de dezvoltare software, doreste sa achizitioneze din UK un aparat pentru cosmetica, care nu are legatura cu activitatea curenta, si pe care sa-l...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA