Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Putem pretipari stampila firmei pe avize?

21-Mai-2012
4867
In cele ce urmeaza vom analiza in ce masura se poate pretipari stampila firmei pe avize, respectiv numai pe exemplarul care se trimite catre client.



Raspuns:

Conform prevederilor de la pct. 17 din Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile publicate in M.O 870 din 23.12.2008 (OMFP 3512/2008), aveti obligatia asigurarii unui regim intern de numerotare a formularelor financiar contabile, astfel:

- persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente;

- fiecare formular va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secvential(a), stabilit(a) de societate. in alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;
- persoanele prevazute la art. 1 din Legea 82/1991 , republicata, vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, dupa caz, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document.

Continutul minimal al facturii este cel prevazut la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal iar alocarea numerelor trebuie facuta prin decizie scrisa, aprobata de conducerea societatii cu respectarea prevederilor din OMFP 2226/2006 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii 82/1991, republicata.

Astfel, persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii societatii respective, trebuie sa desemneze, prin decizie interna scrisa, persoana sau, dupa caz, persoanele cu atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente facturilor emise de persoana impozabila..
Anual, se stabileste numarul de la care se va emite prima factura.

De asemenea, persoanele prevazute la art.1 din Legea contabilitatii 82/1991, republicata trebuie sa emita proceduri (scrise) proprii de stabilire si/sau alocare a numerelor, in care vor mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul de la care se emite prima factura. Formulare anulate se vor consemna in fisa documentelor cu regim special.

La art. 155 alin. (6) din Codul fiscal se precizeaza ca semnarea si stampilarea facturilor nu este obligatorie. Avand in vedere cele mentionate mai sus, recomandam intocmirea unor proceduri interne proprii, pentru gestionarea avizelor de insotiere a marfurilor si a facturilor / numerotare/ evidenta/ formulare anulate/ semnaturi / aplicarea stampilei pretiparite/cazuri in care se folosesc facturile pretiparite, daca este cazul etc.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016