Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect: Formularele utilizate in activitatea de verificare si control a institutiilor financiare raportoare vor avea un nou model

21-Apr-2023
1545
Proiect: Formularele utilizate in activitatea de verificare si control a institutiilor financiare raportoare vor avea un nou model

ANAF a publicat recent, pe site-ul oficial, un nou Proiect de Ordin pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate in activitatea de verificare si control a institutiilor financiare raportoare de catre personalul Directiei Generale de Informatii Fiscale si structurile de informatii fiscale aflate in coordonarea acesteia.

Prin noul act normativ se vor aproba modelul si continutul formularelor utilizate in activitatea de verificare si control a institutiilor financiare raportoare de catre Directia Generala de Informatii Fiscale si structurile de informatii fiscale aflate in coordonarea acesteia, cu privire la modul de respectare a procedurilor de raportare si de diligenta fiscala, prevazute in anexele nr. 1a – 7a, dupa cum urmeaza:

a) Ordin de serviciu - anexa nr. 1.a;

b) Invitatie la sediu - anexa nr. 2.a;

c) Cerere de furnizare a informatiilor/documentelor - anexa nr. 3.a;

d) Nota explicativa - anexa nr. 4.a;

e) Instiintare - anexa nr. 5.a.

f) Proces-verbal - anexa nr. 6.a;

g) Declaratie - anexa nr.7.a.

Pentru a vedea TOATE documentele, click AICI»

Conform referatului de aprobare, in conformitate cu prevederile Directivei 2014/107/UE privind cooperarea administrativa in domeniul fiscal, transpusa in Codul de Procedura Fiscala, la art. 291, alin. (4) si anexele 1 si 2, cu Legea 70/2016 pentru ratificarea Acordului multilateral al autoritatilor competente pentru schimb automat de informatii privind conturi financiare (Standardul Comun de Raportare - SCR), precum si cu Legea 233/2015 privind ratificarea Acordului dintre Romania si Statele Unite ale Americii pentru imbunatatirea conformarii fiscale internationale si pentru implementarea FATCA, institutiile financiare raportoare (IFR) din Romania au obligatia de a colecta si raporta anual catre A.N.A.F. informatii privind conturile financiare ale contribuabililor nerezidenti in scopul realizarii schimbului de informatii in temeiul instrumentelor juridice de drept international la care Romania este parte.

Prin Ordonanta de urgenta nr. 102/2022 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.654 din data de 30.06.2022, au fost aduse modificari si completari Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, art.62 alin. (5) instituind obligatia A.N.A.F. de a elabora proceduri administrative pentru verificarea respectarii de catre institutiile financiare raportoare a procedurilor de raportare si diligenta fiscala precum si pentru a monitoriza institutiile financiare raportoare in cazul raportarii de conturi nedocumentate.

Ulterior, Ordonanta de urgenta nr. 16/2023 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.86 din data de 31.01.2023, a adus modificari si completari Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, inclusiv in ce priveste prevederile art.62 alin. (5) in temeiul carora se emite ordinul mentionat, dupa cum urmeaza:

- art.62 alin. (5): ”in vederea verificarii respectarii de catre institutiile financiare raportoare a procedurilor de raportare si de diligenta fiscala prevazute in anexele nr. 1 si 2 si a procedurilor de conformare prevazute in anexa nr. 1 la Acordul FATCA, precum si pentru a monitoriza institutiile financiare raportoare in cazul in care sunt raportate conturi nedocumentate, Agentia Nationala de Administrare Fiscala poate efectua verificari si controale in acest sens. Procedurile administrative si de punere in aplicare a prezentului alineat se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F.”


Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici