Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect OUG: Cum va solutiona Min. Justitiei problemele platformei online ONRC

06-Sep-2024
654
Proiect OUG: Cum va solutiona Min. Justitiei problemele platformei online ONRC

Noua platforma online ONRC da multe batai de cap contribuabililor, avocatilor si juristilor care se ocupa in mod direct de infiintarea firmelor, inregistrarea sediilor noi, depunerea documentelor la Registrul Comertului, etc.

Aceasta platforma functioneaza greoi, mai ales daca ai nevoie de mai multe inregistrari, sau in anumite cazuri se blocheaza, etc. In acest context, Min. Justitiei a pus in dezbatere publica un nou Proiect de OUG prin care vine cu cateva solutii.

Este vorba despre Proiectul de Ordonanta de urgenta a Guvernului pentru stabilirea unor masuri in domeniul inregistrarii in registrul comertului si pentru modificarea Legii nr. 265/2022 privind registrul comertului si pentru modificarea si completarea altor acte normative cu incidenta asupra inregistrarii in registrul comertului, cu modificarile si completarile ulterioar.

Conform actului normativ, personalul de specialitate juridica – consilieri juridici din cadrul Oficiului National al Registrului comertului si oficiilor registrului comertului poate fi reincadrat, la cerere, in functia specifica de registrator de registrul comertului, prevazuta de art. 28 din Legea nr. 265/2022 privind registrul comertului si pentru modificarea si completarea altor acte normative cu incidenta asupra inregistrarii in registrul comertului, cu modificarile si completarile ulterioare.

Cererea de reincadrare poate fi formulata in termen de 15 zile lucratoare de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

In situatia in care numarul de posturi de registrator vacante este mai mic decat numarul persoanelor care formuleaza cerere de reincadrare, potrivit alin.(1) si (2), selectia persoanelor in vederea reincadrarii se face in baza unor criterii stabilite printr-o procedura interna, prin decizie a directorului general al Oficiului National al Registrului Comertului, cu respectarea conditiilor de ocupare a postului de registrator prevazute in anexa nr. 2 la Legea nr.265/2022, cu modificarile si completarile ulterioare.

Pe o perioada de 1 an de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta a Guvernului, personalul care exercita functii de conducere de specialitate juridica din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului si oficiilor registrului comertului poate fi desemnat, pentru motive temeinic justificate, cu acordul exprimat in prealabil, sa exercite controlul de legalitate prealabil inregistrarii in registrul comertului, prevederile art. 28 alin.(2)-(4) si ale 30-32 din Legea nr.265/2022, cu modificarile si completarile ulterioare, fiind aplicabile in mod corespunzator.

De asemnarea, se face prin decizie a directorului general al Oficiului National al Registrului Comertului, in care se indica perioada desemnarii si motivele pentru care aceasta este necesara.

Personalul cu functie de conducere de specialitate juridica, in realizarea atributiilor prevazute mai sus, are calitatea de registrator in raport cu toate actele pe care le efectueaza sau emite in cadrul procedurii.

Alineatul (4) al articolului 110 din Legea nr. 265/2022, cu modificarile si completarile ulterioare se abroga. 

Redam continutul art.4 - (4) Atat la inmatriculare, cat si la fiecare inregistrare a modificarilor actului constitutiv, solicitantilor, odata cu eliberarea documentelor prevazute la alin. (1) si (2), pentru a lua cunostinta de datele inregistrate in registrul comertului, li se furnizeaza informatii punctuale la zi din registrul comertului privind profesionistul care a facut obiectul inregistrarii in registrul comertului.

Alin (1)-La inmatriculare/inregistrare se editeaza certificatul de inregistrare, continand numarul de ordine din registrul comertului, codul unic de inregistrare fiscala, EUID, insotit de incheierea pronuntata de registrator, de certificatele constatatoare emise ca urmare a inregistrarii datelor din declaratia-tip pe propria raspundere privind autorizarea functionarii sau desfasurarii activitatii, precum si, dupa caz, de alte acte prevazute de prezenta lege. 

Alin (2) - La inscrierea de mentiuni se elibereaza certificatul de inregistrare mentiuni, insotit de incheierea pronuntata de registrator, precum si, dupa caz, de certificatele constatatoare emise ca urmare a inregistrarii datelor din declaratia-tip pe propria raspundere privind autorizarea functionarii si de alte acte prevazute de prezenta lege. 


Sursa: Min. Justitiei

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici