Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Raport UE: Registrul de transparenta stabileste noi obiective pentru 2013

29-Nov-2012
3697
Raportul anual referitor la Registrul de transparenta comun al reprezentantilor grupurilor de interese, creat de Comisia Europeana si Parlamentul European, primul care a fost intocmit pana in prezent, indica faptul ca platforma functioneaza, iar obiectivele operatiunilor pentru primul an au fost indeplinite. Reflectand hotararea celor doua institutii de a continua succesele inregistrate la inceputul functionarii, acesta stabileste obiective pentru anul urmator si propune aspecte-cheie care sa fie vizate la revizuirea din 2013 a platformei.

Vicepresedintele Comisiei Europene, Maroš Šefčovič, a declarat: "Sunt extrem de mandru de Registrul de transparenta si de lansarea sa de succes. Acesta este unul dintre putinele astfel de sisteme din lume, si are, cu siguranta, cel mai extins domeniu de aplicare. Inevitabil, in primul an, solutionarea problemelor tehnice si asistenta acordata utilizatorilor au necesitat mult timp si energie. Dar sistemul exista, functioneaza si acum trebuie sa beneficiem pe deplin de el. Raportul stabileste modalitati ambitioase pentru acest lucru."

Vicepresedintele Parlamentului European, Rainer Wieland, a declarat: "Apreciez foarte mult toate eforturile depuse pentru crearea Registrului de transparenta comun. Acest registru este un instrument excelent pentru furnizarea de informatii si pentru imbunatatirea transparentei. Poate fi considerat drept un element esential in asigurarea unei increderi sporite in procesele politice si va deveni din ce in ce mai eficient pe masura ce este folosit de cat mai multe persoane. As dori, prin urmare, sa incurajez toate partile implicate in reprezentarea intereselor la nivelul UE sa adere la acest «pact al transparentei»."

Raportul subliniaza ca, in prime 12 luni de functionare a registrului, tranzitia de la cele doua registre anterioare s-a realizat cu succes, neexistand nicio pierdere a numarului de entitati inregistrate, s-a deschis modulul online de cerere de acreditare pe langa PE, au fost elaborate orientari in trei transe succesive, Consiliul a desemnat observatori la Secretariatul Registrului de transparenta comun (JTRS) si a fost stabilita o metodologie pentru controalele de calitate. In plus, a avut loc o consultare publica online pentru a se obtine un feedback mai exhaustiv din partea utilizatorilor. Aproximativ 4 din 5 respondenti inregistrati s-au declarat multumiti de platforma.

Site-ul internet al Registrului de transparenta a primit, in medie, 7 000 de vizitatori unici lunar, iar linia de asistenta telefonica a raspuns, in medie, unui numar de 30 de apeluri telefonice si de 100 de e-mailuri saptamanal. incepand cu luna martie 2012, JTRS a efectuat peste 400 de controale de calitate, aproximativ 15 pe saptamana. De asemenea, acesta a solutionat cinci plangeri, intr-unul din cazuri ajungandu-se la radierea din registru a unei organizatii.


Pentru viitor, raportul recomanda, printre altele: imbunatatirea in continuare a calitatii continutului registrului, aplicarea stricta a normelor, cresterea numarului inregistrarilor prin continuarea eforturilor de informare si comunicare externa, utilizarea activa a sistemului de catre membrii personalului din ambele institutii si de catre parlamentari, prin punerea la dispozitia acestora a unor orientari privind registrul, incurajarea altor organisme, entitati si agentii ale UE in vederea utilizarii acestuia, precum si asigurarea de clarificari si orientari suplimentare destinate celor care se inregistreaza, privind modul in care sa furnizeze informatiile necesare.

Raportul recomanda, de asemenea, sa se aiba in vedere, la revizuirea de anul viitor, mai multe aspecte de politica, printre care si problema caracterului voluntar versus obligatoriu al inregistrarii, posibilitatea unei formule ad hoc, derogative si exceptionale pentru firmele juridice si de consultanta ce doresc sa se inregistreze, dar trebuie sa respecte confidentialitatea informatiilor referitoare la clienti, clarificarea diferentei dintre alerte si plangeri si clarificarea categoriei care cuprinde organizatiile ce reprezinta autoritati locale, regionale si municipale.


Context

La data de 22 octombrie 2012, in Registrul de transparenta figurau 5 431 de entitati inregistrate. Aproape jumatate (48 %) s-au inregistrat la categoria II (reprezentanti interni ai grupurilor de interese si asociatii profesionale sau comerciale) si aproximativ 28 % la categoria III (ONG-uri). La o estimare prudenta, in medie, fiecare entitate inregistrata reprezinta interesele a cinci persoane, aceasta insemnand ca peste 27 000 de reprezentanti ai grupurilor de interese au aderat la Codul de conduita strict al registrului.

Sursa: Comisia Europeana



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016