Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Rectificativa SAF-T [D406]. Cum se face rectificarea, termen depunere si reglementari cheie

02-Mai-2025
11791
Rectificativa SAF-T [D406]. Cum se face rectificarea, termen depunere si reglementari cheie

Sistemul SAF-T este deja in functiune de ceva timp, iar contribuabilii trebuie sa se conformeze acestei obligativitati, prin depunerea D406. Acestia trebuie sa acorde mare atentie atunci cand completeaza formularul, insa uneori apar greseli, indentificate abia dupa incarcarea D406.

In acest articol vom vedea cum se poate face rectificarea formularului D406 trimis initial, cand se poate depune acesta, dar si cateva reglementari cheie cu privire la acest aspect.

Cum se poate face rectificarea informatiilor cuprinse in formularul D406 SAF-T trimis initial

Rectificarea informatiilor cuprinse in formularul transmis initial cod D406 SAF-T se efectueaza prin depunerea unei/unor noi declaratii ce va/vor fi considerate rectificative.

Constrangerea tehnica de a transmite obligatoriu o sub-sectiune printr-un singur formular D406 este data de necesitatea de a depune atat declaratiile cat si declaratiile rectificative prin acelasi mecanism si cu acelasi formular (fara bife suplimentare etc.) este realizata astfel:

- Prima Declaratie informativa D406 depusa pentru o luna / trimestru de catre contribuabil – este considerata declaratia initiala.

Cum va asigurati ca declaratia dvs. D406 nu va contine erori? Solutia o constituie lucrarea SAF-T pentru contribuabilii mici care va prezinta situatii dificile intalnite frecvent de contribuabili in momentul raportarii SAF-T, insotite de raspunsuri clare, complete, excelent argumentate de specialisti. Detalii AICI»

- O a doua Declaratie informativa D406 depusa pentru o anumita perioada (luna / trimestru) este automat considerata declaratie rectificativa.

Diferenta dintre Declaratia informativa D406 si declaratiile rectificative se face prin TIMP – momentul depunerii – prima declaratie depusa pentru o anumita perioada (luna / trimestru) este cea initiala, iar orice declaratie urmatoare este o declaratie rectificativa.

Mecanismul permite trimiterea, primirea si procesare de mai multe rectificative pentru fiecare sectiune, sau pentru intreaga Declaratie informativa D406.

Ce informatii trebuie incluse intr-o declaratie rectificativa SAF-T

Declaratiile rectificative care se depun pentru corectarea unei erori materiale, omisiuni, etc., trebuie sa cuprinda toate informatiile din declaratia initiala, plus cele asupra carora s-au efectuat corectii.

Erori comune in declaratiile SAF-T

Declaratiile SAF-T nu sunt usor de depus, fiindca trebuie sa fii atent, pe langa termenele limita, la felul in care inregistrezi datele, la codurile de TVA, la structura fisierului sau la transcrierea sumelor din registrele contabile.

In continuare vom vedea care sunt cele mai frecvente erori intalnite in declaratiile SAF-T:

  • date completate incorect sau incomplet;
  • erori la utilizarea codurilor de TVA pentru tranzactiile care implica livrari de bunuri sau prestari de servicii;
  • nerespectarea structurii SAF-T ( aici poate fi vorba de formatarea gresita a fisierului XML);
  • transpunere incorecta a sumelor de TVA;
  • lipsa documentelor justificative pentru anumite tranzactii;
  • coduri de produs sau serviciu utilizate gresit, etc.

Cum va asigurati ca declaratia dvs. D406 nu va contine erori? Solutia o constituie lucrarea SAF-T pentru contribuabilii mici care va prezinta situatii dificile intalnite frecvent de contribuabili in momentul raportarii SAF-T, insotite de raspunsuri clare, complete, excelent argumentate de specialisti. Detalii AICI»

Termen depunere declaratie rectificativa SAF-T

Declaratia rectificativa poate fi transmisa - fara contraventie, pana la data limita a urmatoarei declaratii. Conform articolului 337^1, alin. (3) lit. a) nu se sanctioneaza contraventional persoanele care corecteaza fisierul standard de control fiscal pana la termenul legal de depunere a urmatorului fisier. 

ATENTIE! Depunerea repetitiva a declaratiilor fiscale rectificative este un semnal pentru autoritati ca exista inconsistente in evidenta fiscala a contribuabilului. 

Aceasta poate ridica suspiciuni privind:

  • lipsa unui control intern adecvat asupra obligatiilor fiscale;
  • posibilitatea unor raportari deliberate incorecte, urmate de rectificari ulterioare doar in urma identificarii unor discrepante de catre parteneri sau ANAF;
  • tranzactii raportate eronat in declaratiile informative. 


Prin urmare, depunerea de declaratii rectificative in mod repetat poate fi un criteriu de selectie pentru un viitor control, insa daca ati reglat la zi absolut toate obligatiile fiscale ale societatii nu ar trebui sa fie un motiv de ingrijorare. Ar fi insa de preferat sa nu depuneti rectificative constant, intrucat poate fi un semnal de alarma pentru autoritati.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici