Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reorganizarea ANAF - avizata negativ de Consiliul Legislativ

12-Feb-2020
3267

Consiliul Legislativ a anuntat, printr-un comunicat de presa, ca a avizat negativ proiectul de ordonanta de urgenta privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative (Avizul Consiliului Legislativ nr. 96/10.02.2020). 

Proiectul de act normativ a fost transmis spre avizare cu adresa Secretariatului General al Guvernului in data de 04.02.2020, fiind primit si inregistrat la Consiliul Legislativ in data de 05.02.2020. 

Conform SindFISC, secretarul General al Guvernului, Antonel Tanase, a declarat recent ca daca in avizul Consiliului Legislativ nu sunt schimbari de fond, se preiau observatiile pe forma si ordonanta este transmisa la Monitorul Oficial. De asemenea, daca sunt observatii de fond, atunci trebuie sa se reintre in sedinta de Guvern.

Dat fiind faptul ca proiectul de OUG a primit aviz negativ din partea Consiliului Legislativ (nu aviz favorabil sau favorabil cu observatii si propuneri), se poate prezuma ca pot exista si observatii/inadvertente de fond pe textul respectivului act normativ. Sindicalistii au mentionat ca acest aviz este unul consultativ. 

In atare conditii, in lipsa continutului motivarii, Sindicatul National Finante Publice - SindFISC, organizatia sindicala ce reprezinta angajatii sistemului institutional al Ministerului Finantelor Publice, considera ca, daca inadvertentele se refera la fond si nu la forma, OUG nu mai poate fi reparata si prevederile ei nu ar mai trebui sa intre in vigoare, intrucat Guvernul interimar nu are dreptul de a adopta ordonante.Inca de la aparitia publica a proiectului de act normativ.

SindFISC a atras atentia ca, in continutul acestuia, exista derapaje de la legislatia ce guverneaza functia publica in concordanta cu prerogativele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, indeosebi cele referitoare la combaterea evaziunii fiscale. 

Amintim ca ANAF a pus in dezbatere in data de 3 februarie 2020, un nou Proiect de Ordonanta de Urgenta privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative. 

Proiectul de Ordonanta de Urgenta prevedea reducerea numarului de vicepresedinti de la 4 la 3, in vederea eficientizarii procesului decizional aferent, desfiintarea functiilor publice specifice de inspector general antifrauda, inspector general adjunct antifrauda, inspector sef antifrauda si inspector antifrauda si transformarea de urgenta a functiilor publice specifice din cadrul DGAF in functii publice generale care sa asigure redistribuirea personalului specializat in mod fluent si fara barierele impuse inerent de “functia specifica.


Pentru mai multe informatii despre Proiectul de Ordonanta cu privire la reorganizarea ANAF, click AICI.

Sursa: Sindicatul National Finante Publice

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016