Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

S-a aprobat Procedura de atestare si certificare a intreprinderilor sociale si a celor de insertie

12-Aug-2016
2757

Guvernul a reglementat procedura de atestare si certificare a intreprinderilor sociale, respectiv a intreprinderilor sociale de insertie, de catre agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca, printr-o hotarare adoptata recent, necesara punerii in aplicare a Legii nr. 219/2015 privind economia sociala.

Documentul detaliaza conditiile in care o intreprindere sociala de insertie obtine certificarea, adica i se acorda marca sociala, obligatiile intreprinderilor sociale de insertie, suspendarea si retragerea marcii sociale.

Totodata, sunt definite categoriile de persoane care apartin grupurilor vulnerabile care se pot incadra in intreprinderile sociale de insertie (persoanele care se afla in sistemul de protectie a copilului sau provin din acest sistem, persoanele din familiile beneficiare de alocatiiIe pentru sustinerea familiei, persoanele din familiile beneficiare de ajutor social, etc.) si documentele justificative pe care acestea trebuie sa le prezinte pentru a-si dovedi apartenenta la grup.

De asemenea, este definit planul judetean de insertie socio-profesionala - documentul de planificare elaborat de agentiile de ocupare, pe o perioada de 3 ani, prin consultarea intreprinderilor sociale de insertie certificate si a serviciilor publice de asistenta sociala de la nivel local si judetean - si elementele pe care acesta trebuie sa le contina.

Concret, Hotararea stabileste actele pe care trebuie sa le depuna sau sa le transmita prin posta, la agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a municipiului Bucuresti, persoanele juridice care solicita atestatul de intreprindere sociala, termenul in care cererile trebuie sa fie solutionate, continutul notei de constatare pe care compartimentul pentru economie sociala din cadrul agentiilor de ocupare trebuie sa o intocmeasca, referitor la indeplinirea sau neindeplinirea criteriilor legale pentru atestare, precum si propunerea pentru acordarea sau respingerea acorsarii atestatului.

Hotararea reglementeaza, de asemenea, modalitatea de obtinere a prelungirii atestatului, conditiile de suspendare si retragere a atestatului de intreprindere sociala, precum si obligatiile intreprinderilor sociale atestate. Astfel, pe langa prevederile specifice cuprinse in Legea 219/2015, intreprinderile sociale au obligatia de a permite accesul personalului cu atributii de control al agentiilor de ocupare, precum si al altor institutii si organe de control si de a prezenta, la solicitarea acestora, toate informatiile, datele si documentele necesare in vederea exercitarii controlului.

Noile reglementari vor contribui la:

- cresterea calitativa si cantitativa a ocuparii, prin crearea de locuri de munca pe termen lung in cadrul intreprinderilor sociale de insertie si a intreprinderilor sociale;


- dezvoltarea de intreprinderi sociale de insertie care asigura masuri de acompaniere a persoanelor din grupurile vulnerabile pe termen scurt sau mediu, pentru integrare treptata pe piata muncii in economia reala;
- dezvoltarea si promovarea eficienta a unor tipuri de servicii sociale si produse pe care le pot furniza intreprinderile sociale de insertie, usor de recunoscut, datorita marcii sociale;
- sustinerea si dezvoltarea antreprenoriatului social, prin proceduri simple de atestare a intreprinderilor sociale;
- incurajarea cresterii numarului persoanelor care sunt nu numai consumatori, ci si producatori de bunuri sau furnizori de servicii, cu un impact social puternic, contribuind astfel la cresterea produsului intern brut si la reducerea saraciei;
- cresterea capacitatii de identificare a unor oportunitati noi de finantare din fonduri europene si publice, dedicate sectorului economiei sociale, pentru cei care angajeaza persoane apartinand grupurilor vulnerabile.

 

Informatii suplimentare:

Legea nr. 219/2015 privind economia sociala defineste economia sociala ca ansamblul activitatilor organizate independent de sectorul public, al caror scop este sa serveasca interesul general, interesele unei colectivitati sau interesele personale nepatrimoniale, prin cresterea gardului de ocupare a persoanelor apartinand grupului vulnerabil sau producerea si furnizarea de bunuri, prestarea de servicii sau executia de lucrari.

Aceasta lege are ca obiect reglementarea domeniului economiei sociale, stabilirea masurilor de promovare si sprijinire a economiei sociale, precum si reglementarea conditiilor si a criteriilor de atestare, de catre autoritatile publice, a intreprinderilor sociale si a intreprinderilor sociale de insertie.

Intreprinderile sociale acceptate prin lege pot fi societatile cooperative de gradul I, cooperativele de credit, asociatiile si fundatiile, casele de ajutor reciproc ale salariatilor, casele de ajutor reciproc ale pensionarilor, societatile agricole, orice alte categorii de persoane juridice care respecta, conform actelor legale de infiintare si organizare, cumulativ, definitia si principiile economiei sociale prevazute in aceasta lege.

Sursa: Gov.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici