Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

SAF-T in 2024: Ce trebuie sa stiti despre semnarea electronica a D406

31-Oct-2024
2523
SAF-T in 2024: Ce trebuie sa stiti despre semnarea electronica a D406

Inca din 1 ianuarie 2022 a fost implementat sistemul SAF-T pentru anumiti contribuabili mari, iar treptat, desi au existat si perioade de gratie, obligatia a intrat in vigoare si pentru firmele mici si mijlocii. Desi nu mai este o noutate, sistemul poate fi dificil de utilizat de anumite persoane, si exista in continuare aspecte mai putin dezbatute, precum semnarea electronica a D406.

Stim deja ca pentru raportarea in SAF-T trebuie transmisa declaratia D406. Obligatia de depunere incepe cu prima zi calendaristica a lunii urmatoare perioadei pentru care obligatia devine activa, pana la data limita de depunere pentru perioada de raportare.

Cine si cum poate depune D406

Depunerea se poate face doar de catre contribuabilul cu obligatie de depunere sau de catre imputernicitul/ reprezentantul legal acestuia (de ex. contabilii autorizati sau firme de servicii specializate) folosind contul si certificatul de semnatura digitala cu care acestia sunt inrolati la A.N.A.F. pentru depunerea documentelor si formularelor fiscale in format electronic.

Inrolarea pentru depunerea declaratiilor in format electronic se face cu formularul de inrolare, asociind identitatii utilizatorului (contribuabil sau imputernicit) certificatul de semnatura digitala calificata care va fi utilizat la incarcarea declaratiilor.

Verificarea si validarea se fac folosind semnatura digitala a deponentului si informatiile de identitate din formular. Formularele si Fisierele Standard de Control fiscale (SAF-T) transmise pentru care nu este validata identitatea deponentului, corespondenta identitatii cu informatiile de inrolare si cu semnatura digitala aplicata pe formular si utilizata pentru identificare la depunere, sunt respinse.

Declaratia Informativa D406 se depune DOAR ONLINE in format electronic, prin intermediul:

  • serviciului public digital Servicii online – Depunere declaratii al A.N.A.F.

sau

  • site-ului www.e-guvernare.ro serviciul Depunere declaratii A.N.A.F.


Pentru a transmite o Declaratie prin Internet, contribuabilul trebuie sa aplice o semnatura electronica obtinuta printr-un certificat digital. Conform O.M.E.F. nr. 858/2008, certificatele digitale se obtin de la furnizorii de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica. Acest certificat digital este denumit in acest ghid certificat digital calificat.

Registrul furnizorilor de servicii de certificare acreditati, este stabilit si publicat de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale pe site-ul www.mcsi.ro.

Daca in cadrul etapei anterioare (validarea Declaratiei Informative D406), nu s-au primit mesaje de eroare, declaratia este pregatita pentru semnarea electronica si transmitere.

SAF-T in 2024: Ce trebuie sa stiti despre semnarea ELECTRONICA a D406

Semnarea electronica a Declaratiei reprezinta un element foarte important pe care trebuie sa-l tratati cu atentie.

Din punctul de vedere tehnic, semnarea electronica reprezinta o modalitate prin care se certifica si se protejeaza confidentialitatea datelor din formularul PDF completat (Declaratia Informativa D406 pentru raportarea SAF-T se depune numai impreuna cu fisierul SAF-T XML atasat); in mod practic, semnarea electronica se realizeaza prin intermediul certificatului digital instalat pe calculatorul dvs.

Pe ecran apare imaginea urmatoare. Daca aveti mai multe certificate digitale, selectati semnatura corespunzatoare cu contribuabilul pentru care se intocmeste declaratia.

Aplicarea semnaturii se realizeaza prin apasarea butonului Sign. Astfel, se genereaza o fereastra de salvare a formularului si denumeste documentul dupa urmatoarea regula:

_Declaratie_SAFT_

ATENTIE!

Daca se intervine asupra formularului dupa momentul semnarii si salvarii, atunci trebuie obligatoriu actionat din nou butonul de Validare si reluat procesul semnarii.

Nu se recomanda modificari repetate asupra unei declaratii semnate, deoarece dimensiunea formularului creste, iar transmiterea va dura mai mult. Formularul odata salvat trebuie transmis intocmai, deoarece orice interventie ulterioara chiar si simpla lui deschidere fara a efectua vreo modificare, conduce la vicierea semnaturii!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016