Taxa de salubrizare va putea fi modificata pe parcursul anului si NU va mai avea regim fiscal (Proiect)
Ministerul Dezvoltarii a pus in dezbatere publica un nou Proiect de OUG prin care s-au stabilit, printre altele, urmatoarele: taxa de salubrizare nu va mai fi supusa regimului fiscal si va putea fi ajustata sau modificata oricand pe parcursul anului. Cum se calculeaza noile tarife?
Conform Proiectului de OUG, taxa de salubrizare nu este supusa regimului fiscal si poate fi ajustata sau modificata oricand pe parcursul anului. Autoritatile administratiei publice locale au competente exclusive cu privire la elaborarea si aprobarea Regulamentului de instituire si administrare a taxei de salubrizare pentru utilizatorii serviciului de salubrizare.
Tarifele distincte pentru activitatile desfasurate de operatori se aproba in lei/tona, iar taxele distincte pentru utilizatori se calculeaza si se aproba in lei/persoana/luna pentru utilizatorii casnici si, dupa caz, in lei/mc pentru utilizatorii non-casnici.
Autoritatile administratiei publice locale ale unitatilor administrativ-teritoriale/sectoarelor municipiului Bucuresti au competente exclusive in ceea ce priveste organizarea, atribuirea, coordonarea si controlul activitatilor de salubrizare desfasurate in aria teritoriala de competenta a acestora.
Tarifele si taxele de salubrizare pentru utilizatori se calculeaza si se aproba:
a) in lei/persoana/luna, in cazul utilizatorilor casnici, persoane fizice si asociatii de proprietari/locatari;
b) in lei/mc, in cazul utilizatorilor non-casnici, persoane juridice, altele decat asociatiile de proprietari;
c) in alte unitati de masura stabilite de catre autoritatile administratiei publice locale, dupa consultarea publica, in cazul in care la nivelul unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti se implementeaza instrumentul economic plateste pentru cat arunci.
Tarifele platite de utilizatori pentru gestionarea deseurilor voluminoase colectate la solicitarea generatorilor de deseuri, inclusiv saltele si mobila, precum si pentru gestionarea deseurilor din constructii provenite din locuinte se fundamenteaza si se aproba in lei/mc.
In raporturile juridice/contractuale dintre autoritatile administratiei publice locale sau, dupa caz, dintre asociatiile de dezvoltare intercomunitara si operatorii care desfasoara activitati de salubrizare pe fluxul deseurilor municipale se aplica exclusiv tarife fundamentate in lei/tona.
Nivelul tarifelor ofertate/negociate in cadrul procedurilor de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii se fundamenteaza pe elemente de cheltuieli, in baza fiselor de fundamentare pentru stabilirea tarifelor la activitatile specifice serviciului de salubrizare intocmite de catre operatori, in conformitate cu normele metodologice elaborate si aprobate de A.N.R.S.C.. Oferta este considerata inacceptabila de catre autoritatile/entitatile contractante daca tarifele ofertate nu sunt insotite de fisele de fundamentare pe elemente de cheltuieli.
Atentie! Aplicarea de catre operatori a unor tarife neaprobate sau mai mari decat cele stabilite si aprobate este interzisa, iar sumele incasate necuvenit se restituie catre bugetele locale sau catre utilizatorii de la care au fost incasate.
Tarifele/taxele de salubrizare se stabilesc astfel incat:
a) tariful pentru recipientele/containerele cu volumul cel mai mic puse la dispozitie utilizatorului, in acelasi numar de fractii, sa nu fie mai mare decat tariful ofertat/fundamentat pentru colectarea volumului de deseuri generat de utilizator, rezultat din aplicarea frecventei de colectare si a indicelui de generare a deseurilor prevazute in caietul de sarcini, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de volum;
b) tariful pentru ridicarea recipientului/containerului la o frecventa mai mica decat cea prevazuta in caietul de sarcini sa nu fie mai mare decat tariful ofertat/aprobat pentru gestionarea fractiunii de deseuri municipale, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de frecventa; nu este permisa ridicarea deseurilor reziduale biodegradabile la o frecventa mai mica decat cea prevazuta la art. 39 din Normele de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii nr. 119/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) sa acopere costurile capitalului investit in sistemele de cantarire a fractiunilor de deseuri colectate separat, inclusiv costurile cu verificarea metrologica la scadenta a cantarelor, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de greutate;
d) contravaloarea sacilor de colectare preplatiti sa nu fie mai mare decat valoarea rezultata din aplicarea tarifului distinct pentru gestionarea fractiunii de deseuri municipale colectate separat la capacitatea/volumul sacului de colectare, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de saci de colectare personalizati; sacii de colectare preplatiti pot fi achizitionati de la operatori si/sau comercializati prin magazinele de vanzare cu amanuntul a produselor ambalate ori prin alte sisteme implementate de catre autoritatile administratiei publice locale.
Autoritatile administratiei publice locale pot implementa si sisteme de abonamente, bazate pe pachete cu un numar anual de ridicari a containerelor/recipientelor. Diferentele in plus sau in minus ale costurilor aferente se regularizeaza anual, conform prevederilor din regulamentul local.
Sursa: Ministerul Dezvoltarii
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Plafon avans decontare si diurna Legea 70/2015 spune la Art. 5. - Plafoanele-limita prevazute de prezentul capitol nu se aplica de catre persoanele prevazute la art. 1 alin. (1), pentru urmatoarele operatiuni: d)...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Plata in numerar a sprijinului catre participanti: conditii legale si documente
Intrebare: O ONG doreste sa acorde sume cash in euro, aferente unui sprijin individual in cadrul unui proiect cu finantare din fonduri europene, pentru participantii la proiect. Suma totala cumulata cash ar fi de 12.000 euro, individual pe cap de participant ar fi 1.000 euro. Cum trebuie procedat in acest caz?
* Se poate scoate suma integrala din banca si ulterior acorda suma de 1.000 euro prin dispozitie de plata pe cap de participant, sau se poate doar prin decont de cheltuieli?
* Cum trebuie respectate...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Donatie bunuri de catre o ONG
Intrebare: O ONG, cu activitati de sustinere, modernizare, eficientizare si imbunatatirea actului medical, care beneficiaza de sponsorizari, foloseste aceste sume pentru achizitia de bunuri ce intra in categoria obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe. Poate aceasta ONG sa sponsorizeze sau sa doneze aceste bunuri catre Serviciul de Ambulanta din judet si care este forma juridica in acest sens? Care este procedura cea mai indicata prin care se poate realiza acest lucru si este necesar un contract...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Deducerea sponsorizarii
Intrebare: O societate comerciala inregistreaza pierdere la 30.09.2025, dar, datorita cheltuielilor nedeductibile, trebuie sa calculeze si sa inregistreze impozit pe profit. In timpul anului, societatea a efectuat sponsorizari care au fost considerate cheltuieli nedeductibile. In cazul societatilor care inregistreaza pierdere, se poate deduce sponsorizarea in limita legala din impozitul pe profit datorat?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Impadurire terenuri agricole. Inregistare. Amortizare
Intrebare: O fundatie, neplatitoare de TVA, desfasoara si activitate economica, avand ca obiect principal din activitatea economica impadurirea terenurilor agricole. In acest scop, au fost accesate fonduri nerambursabile prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), pentru implementarea unui proiect de impadurire. Contractul de finantare este considerat finalizat la sfarsitul perioadei de mentinere a investitiei, respectiv minimum 20 de ani de la infiintarea plantatiei. Subventia este incasata...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Imobilizare in curs nefinalizata
Intrebare: O societate, platitoare de impozit pe profit, a efectuat cheltuieli pentru ridicarea unei hale pe un teren (in urma cu 3 ani) in valoare de aproximativ 60.000 lei. Aceste cheltuieli au fost contabilizate in contul 231. Constructia nu a mai fost ridicata, iar terenul a fost vandut intre timp. Societatea a ramas cu acea suma in contul 231. Ce pot face acum pentru a inchide acel cont? Mentionez ca acele cheltuieli au fost de tipul: obtinerea unei autorizatii care a expirat, masuratori, turnarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Corectare erori. Neconcordante raportul Z
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu urmatoarea problema: luna aceasta au existat mai multe neconcordante intre raportul Z si incasarile efective. La sfarsit de luna, declaratia A4200 a fost emisa si transmisa la casa de marcat automat. Ca urmare, va rugam sa ne spuneti cum putem interveni pentru modificarea valorii cu numerar a Z-urilor, astfel incat acestea sa fie corecte si in concordanta cu tranzactiile efectuate pe parcursul zilei.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<