Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Taxa de salubrizare va putea fi modificata pe parcursul anului si NU va mai avea regim fiscal (Proiect)

23-Aug-2022
3447
Taxa de salubrizare va putea fi modificata pe parcursul anului si NU va mai avea regim fiscal (Proiect)
Ministerul Dezvoltarii a pus in dezbatere publica un nou Proiect de OUG prin care s-au stabilit, printre altele, urmatoarele: taxa de salubrizare nu va mai fi supusa regimului fiscal si va putea fi ajustata sau modificata oricand pe parcursul anului. Cum se calculeaza noile tarife?
 
Conform Proiectului de OUG, taxa de salubrizare nu este supusa regimului fiscal si poate fi ajustata sau modificata oricand pe parcursul anului. Autoritatile administratiei publice locale au competente exclusive cu privire la elaborarea si aprobarea Regulamentului de instituire si administrare a taxei de salubrizare pentru utilizatorii serviciului de salubrizare.
 
Tarifele distincte pentru activitatile desfasurate de operatori se aproba in lei/tona, iar taxele distincte pentru utilizatori se calculeaza si se aproba in lei/persoana/luna pentru utilizatorii casnici si, dupa caz, in lei/mc pentru utilizatorii non-casnici.
 
Autoritatile administratiei publice locale ale unitatilor administrativ-teritoriale/sectoarelor municipiului Bucuresti au competente exclusive in ceea ce priveste organizarea, atribuirea, coordonarea si controlul activitatilor de salubrizare desfasurate in aria teritoriala de competenta a acestora.
 
Tarifele si taxele de salubrizare pentru utilizatori se calculeaza si se aproba:
 a) in lei/persoana/luna, in cazul utilizatorilor casnici, persoane fizice si asociatii de proprietari/locatari;
 b) in lei/mc, in cazul utilizatorilor non-casnici, persoane juridice, altele decat asociatiile de proprietari;
 c) in alte unitati de masura stabilite de catre autoritatile administratiei publice locale, dupa consultarea publica, in cazul in care la nivelul unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti se implementeaza instrumentul economic plateste pentru cat arunci.
 
Tarifele platite de utilizatori pentru gestionarea deseurilor voluminoase colectate la solicitarea generatorilor de deseuri, inclusiv saltele si mobila, precum si pentru gestionarea deseurilor din constructii provenite din locuinte se fundamenteaza si se aproba in lei/mc.
 
In raporturile juridice/contractuale dintre autoritatile administratiei publice locale sau, dupa caz, dintre asociatiile de dezvoltare intercomunitara si operatorii care desfasoara activitati de salubrizare pe fluxul deseurilor municipale se aplica exclusiv tarife fundamentate in lei/tona.
 
Nivelul tarifelor ofertate/negociate in cadrul procedurilor de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii se fundamenteaza pe elemente de cheltuieli, in baza fiselor de fundamentare pentru stabilirea tarifelor la activitatile specifice serviciului de salubrizare intocmite de catre operatori, in conformitate cu normele metodologice elaborate si aprobate de A.N.R.S.C.. Oferta este considerata inacceptabila de catre autoritatile/entitatile contractante daca tarifele ofertate nu sunt insotite de fisele de fundamentare pe elemente de cheltuieli.
 
Atentie! Aplicarea de catre operatori a unor tarife neaprobate sau mai mari decat cele stabilite si aprobate este interzisa, iar sumele incasate necuvenit se restituie catre bugetele locale sau catre utilizatorii de la care au fost incasate.
 
Tarifele/taxele de salubrizare se stabilesc astfel incat:
a) tariful pentru recipientele/containerele cu volumul cel mai mic puse la dispozitie utilizatorului, in acelasi numar de fractii, sa nu fie mai mare decat tariful ofertat/fundamentat pentru colectarea volumului de deseuri generat de utilizator, rezultat din aplicarea frecventei de colectare si a indicelui de generare a deseurilor prevazute in caietul de sarcini, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de volum;
 
b) tariful pentru ridicarea recipientului/containerului la o frecventa mai mica decat cea prevazuta in caietul de sarcini sa nu fie mai mare decat tariful ofertat/aprobat pentru gestionarea fractiunii de deseuri municipale, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de frecventa; nu este permisa ridicarea deseurilor reziduale biodegradabile la o frecventa mai mica decat cea prevazuta la art. 39 din Normele de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii nr. 119/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;
 
c) sa acopere costurile capitalului investit in sistemele de cantarire a fractiunilor de deseuri colectate separat, inclusiv costurile cu verificarea metrologica la scadenta a cantarelor, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de greutate;
 
d) contravaloarea sacilor de colectare preplatiti sa nu fie mai mare decat valoarea rezultata din aplicarea tarifului distinct pentru gestionarea fractiunii de deseuri municipale colectate separat la capacitatea/volumul sacului de colectare, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de saci de colectare personalizati; sacii de colectare preplatiti pot fi achizitionati de la operatori si/sau comercializati prin magazinele de vanzare cu amanuntul a produselor ambalate ori prin alte sisteme implementate de catre autoritatile administratiei publice locale.
 
Autoritatile administratiei publice locale pot implementa si sisteme de abonamente, bazate pe pachete cu un numar anual de ridicari a containerelor/recipientelor. Diferentele in plus sau in minus ale costurilor aferente se regularizeaza anual, conform prevederilor din regulamentul local.
 
Pentru a vedea intregul Proiect de OUG click AICI>>
 
Sursa: Ministerul Dezvoltarii

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016