Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Unii angajati din HORECA nu mai platesc impozit pe venit de 16%

09-Mar-2017
4576

Incepand cu veniturile aferente lunii februarie, salariatii cu contract de munca, incheiat pe o perioada de 12 luni cu societatile care aplica impozitul specific si care desfasoara activitati sezoniere sunt scutite de la plata impozitului pe venit.

Astfel, din februarie 2017, acele societati care aplica impozitul spcific nu mai trebuie sa plateasca impozit pe venit de 16% pentru salariatii pe care-i angajeaza pentru 12 luni.

Sunt necesare insa clarificari in aceasta privinta prin normele Codului fiscal.

Scutirea se va aplica pentru angajatii cu contract individual de munca semnat pentru 12 luni, norma intreaga sau partiala. Schimbarile se aplica doar pentru firmele cu activitati sezoniere corespunzatoare urmatoarelor coduri CAEN:

5510 - "Hoteluri si alte facilitati de cazare similare";
5520 - "Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata";
5530 - "Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere";
5590 - "Alte servicii de cazare";


5610 - "Restaurante";
5621 - "Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente";
5629 - "Alte servicii de alimentatie n.c.a.";
5630 - "Baruri si alte activitati de servire a bauturilor".

Totodata, scutirea de impozit pe venit se aplica doar pentru perioada in care contractele individuale de munca ale salariatilor in cauza se deruleaza efectiv.

Fac exceptie de la plata acestui tip de impozit societatile care nu au in obiectul principal si nici secundar de activitate unul dintre codurile CAEN prezentate mai sus.

Entitatile platitoare de impozit pe profit sunt OBLIGATE la plata impozitului specific, daca la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) aveau inscrisa in actele constitutive, ca activitate principala sau secundara, una dintre activitatile aferente codurilor CAEN prevazute mai sus;
b) nu se afla in lichidare.

TERMENELE DE DECLARARE SI PLATA

Declararea si plata impozitului specific se efectueaza semestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare, suma de plata reprezentand o jumatate din impozitul specific anual: 25 iulie si 25 ianuarie.

Exceptie: contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului declara si platesc impozitul specific pana la data incheierii perioadei impozabile, luand in calcul si impozitul specific declarat si platit in semestrele anterioare.

Contribuabilii care au fost platitori de impozit specific si care anterior au realizat pierdere fiscala recupereaza pierderea din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 7 ani consecutivi, de la data la care au revenit la sistemul de impozitare pe profit.

REGULI GENERALE DE APLICARE A IMPOZITULUI SPECIFIC

Pentru entitatile care aplica impozitul specific, anul fiscal este anul calendaristic (daca un platitor de impozit pe profit si-a modificat anul fiscal in anul 2016 prin depunerea Formularului 014, si de la 01.01.2017 trece la impozit specific, de la 1 ianuarie 2017, trebuie sa revina la anul calendaristic ca an fiscal.)

Contribuabilii care se infiinteaza in cursul anului care au inscrisa in actele constitutive, ca activitate principala sau secundara, una dintre activitatile corespunzatoare codurilor CAEN pentru impozitul specific si care aplica Titlul II din Codul fiscal, platesc impozitul specific, incepand cu anul urmator infiintarii.

TERMENELE DE DECLARARE A MENTIUNILOR

Persoanele juridice platitoare de impozit pe profit comunica organului fiscal aplicarea impozitului specific, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific.
In cazul in care, la data de 31 decembrie inclusiv, cele 2 conditii prevazute in lege nu mai sunt indeplinite (obiect de activitate si sa nu se afle in lichidare), contribuabilii comunica organului fiscal iesirea din acest sistem de impunere, pana la data de 31 martie inclusiv a anului urmator.

Contribuabilii care au mai multe unitati determina impozitul specific anual prin insumarea impozitului specific aferent fiecarei unitati.

Contribuabilii care desfasoara mai multe activitati cu codurile CAEN prevazute in lege, cu exceptia celor care desfasoara activitati prin intermediul unui complex hotelier, determina impozitul specific prin insumarea impozitelor stabilite pentru fiecare activitate desfasurata. Mai multe informatii pe aceasta tema puteti citi si AICI.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici