Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Auditul financiar se modifica. Reguli noi la inregistrarea auditorilor financiari

08-Nov-2016
3239

Ministerul de Finante a publicat recent proiectul de Lege privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si de modificare a unor acte normative.

Va reamintim ca in cuprinsul proiectului, la art. 15, sunt redate urmatoarele modificari privind inregistrarea auditorilor financiari:

In Registrul public electronic se mentioneaza cel putin urmatoarele informatii privind auditorii financiari:

a) numele, adresa si numarul individual de inregistrare; b) numele, adresa, adresa paginii de internet, daca este cazul, si numarul de inregistrare a firmelor de audit la care este angajat auditorul financiar sau cu care este asociat ca partener sau in vreun alt mod, daca este cazul;

c) informatii cu privire la toate celelalte inregistrari ca auditor financiar la autoritatile competente ale altor state membre si/sau ale altor tari terte, inclusiv numele autoritatii(lor) de inregistrare si, daca este cazul, numarul (numerele) de inregistrare la acestea.

 (2) Auditorii din tari terte, inregistrati in conformitate cu art. 67 sunt indicati in mod clar in Registrul public ca auditori din tari terte, intr-o sectiune distincta, si nu ca auditori financiari.

Conform art. 16, referitor la inregistrarea firmelor de audit, retinem:

(1) Pentru fiecare firma de audit, Registrul public electronic contine cel putin urmatoarele informatii:

a) denumirea, adresa si numarul individual de inregistrare;

b) forma juridica; c) informatii de contact, persoana principala de contact si, acolo unde este cazul, adresa paginii de internet;

d) adresa fiecarui birou deschis in Romania;

e) numele si numarul de inregistrare ale tuturor auditorilor financiari angajati, asociati ca parteneri sau in alt mod cu firma de audit;

f) numele si adresele profesionale ale tuturor actionarilor sau asociatilor;

g) numele si adresele profesionale ale tuturor membrilor organului administrativ sau de conducere;

h) daca este cazul, apartenenta la o retea si o lista cu denumirea si adresele firmelor membre si afiliate sau o indicare a locului unde aceste informatii sunt disponibile public;

i) informatii cu privire la toate celelalte inregistrari ca firma de audit la autoritatile competente ale altor state membre si ca entitate de audit pe langa tari terte, inclusiv denumirea si adresa autoritatii(lor) de inregistrare si, dupa caz, numarul (numerele) de inregistrare;

 j) daca firma de audit este inregistrata in temeiul art. 4 alin. (3), dupa caz.

(2) Entitatile de audit din tari terte, inregistrate in conformitate cu art. 67, sunt indicate in mod clar in Registrul public ca atare, intr-o sectiune distincta, si nu ca firme de audit.

(3)ASPAAS elaboreaza reglementari in aplicarea prevederilor art. 15 si art. 16.


CECCAR Bihor a lansat o initiativa prin care roaga profesionistii contabili sa isi exprime opinia cu privire la acest proiect la adresa ceccarbh@ceccarbh.ro.

Noi va asteptam opiniile pe adresa contabilul@rs.ro. Cele mai bune texte vor fi publicate pe blogcontabil.ro.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari

    • Anul 2025 a fost si este un an al reconfigurarilor semnificative pe piata muncii din Romania. Pe langa tendintele globale accelerate de digitalizare si adoptarea pe scara larga a inteligentei artificiale, mediul de afaceri local se confrunta cu o serie de provocari legislative care schimba fundamental modul in care companiile isi planifica bugetele de personal si strategiile de retentie a angajatilor. De la ajustari ale salariului minim, la reglementari noi privind munca la distanta si pana la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016