
Raportul Special
realizat de specialisti
Succesul unei companii este definita si prin valoarea angajatilor sai, atat din punct de vedere profesional, cat si din punct de vedere uman. Pentru construirea unei echipe solide care sa asigure performanta pe termen lung este nevoie de timp si rabdare. In contextul unei piete a muncii mai dinamice ca oricand, atragerea si loializarea angajatilor reprezinta adevarate provocari. In acest articol sunt prezentate patru dintre atuurile de care vor dispune companiile viitorului pentru a-si forma echipe sustenabile.
In noua normalitate, sistemul de lucru remote a crescut in popularitate. Cu toate acestea, birourile nu vor disparea. Multi dintre angajati recunosc faptul ca telemunca aduce dezavantaje, din cauza elementelor perturbatoare de acasa. De asemenea, nivelul de anxietate este mai mare, deoarece ajung sa amestece spatiul personal cu cel profesional.
Tot mai multe spatii de lucru sunt regandite pentru a combate temerile legate de riscurile sanitare. Un exemplu in acest sens este certificarea IMMUNE Building Standard™, dezvoltata pe baza sistemului Healthy by Design® de c?tre antreprenorul Liviu Tudor. Aceasta propune o retea extinsa de tehnologii si dispozitive, echipamente specializate, personal dedicat si facilitati noi, care ofera instrumentele necesare pentru a monitoriza si ajusta starea de sanatate a spatiilor de lucru. Misiunea IMMUNE™ este de a asigura revenirea angajatilor la birouri intr-un mediu in care sanatatea le este protejata atat in prezent, cat si in perioada post-pandemica. Este doar una dintre strategiile pentru motivarea angajatilor cu beneficii non-financiare.
Succesul unei echipe va fi asigurat in viitorul apropiat si de flexibilitatea muncii si de optiunile multiple de lucru. Sistemul hibrid – partial de acasa, partial de la birou – este preferat de tot mai multi dintre angajati si angajatori. Acesta combina foarte bine libertatea mai mare oferita de munca remote cu productivitatea sporita din zilele in care oamenii interactioneaza direct. Tot mai multe companii sunt preocupate si de alte solutii, precum inchirierea unor birouri-satelit care sa le asigure angajatilor distante mai scurte intre serviciu si casa.
Relationarea directa dintre oameni nu va putea fi inlocuita niciodata complet de comunicarea online. Prin urmare, marea provocare a companiilor va fi sa le asigure angajatilor spatii de lucru nu doar mai sanatoase, dar si cat mai prietenoase. Biroul viitorului va avea spatii de lucru, dar si de coworking mai aerisite, mobilate cu scaune si fotolii confortabile, mai multe zone de relaxare, dar si cabine telefonice sau sali de sedinte de dimensiuni reduse. Toate aceste elemente vor contribui la starea de bine a angajatilor, care se vor putea dezvolta mai repede intr-un mediu sigur si, in acelasi timp, placut.
Conceptul de „people centricity”, in care nevoile fizice si emotionale ale angajatilor sunt puse pe primul loc, va fi aplicat tot mai des in companiile viitorului. Angajatorii vor deveni mai preocupati de dorintele angajatilor si de ceea ce ii inspira si motiveaza sa isi faca treaba cat mai bine. Aceasta abordare presupune o schimbare de mentalitate – si chiar de proceduri – atunci cand vine vorba de luarea deciziilor. Pentru ca o companie sa fie centrata pe oameni este nevoie de o preocupare permanenta a modului in care se simt acestia in fiecare punct al calatoriei lor, inca de la intrarea in echipa.
TVA 2025 Noile cote si efectele in practica
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Cartea Verde a Contabilitatii
Acestea sunt patru atuuri prin care companiile viitorului vor putea atrage angajati valorosi. Este nevoie atat de spatii de lucru sanatoase, de flexibilitate, cat si de o preocupare permanenta pentru starea de bine a oamenilor, pentru ca acestia sa fie fericiti si sa dea randament.
Sursa foto: Shutterstock
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
4 puncte-cheie care fac diferenta intre un simplu job si o cariera de succesLucrul de acasa sau munca la birou - de ce avem nevoie sa facem parte dintr-o echipaBirourile viitorului si impactul asupra dezvoltarii profesionale si umane a angajatilorCum optimizezi spatiile de lucru ca sa fie sigure pentru angajati si prietenoase cu mediul inconjuratorSistemul de munca hibrid si birourile viitorului - cum sa ai un business sustenabil pe termen lungSfaturi de la experti
Asociere in participatie ONG si SRL
Intrebare: Din ce am inteles, daca va exista o asociere in participatie intre ONG si SRL, ONG va putea sa inregistreze pe cheltuiala, pe baza Decontului pentru operatiuni in participatie, sumele virate SRL-ului pentru sustinerea realizarii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Inchiriere bunuri pe teritoriul Romaniei. Furnizor UE
Intrebare: Tinand cont de faptul ca serviciul de inchiriere este prestat pe teritoriul Romaniei, exista obligatia de a depune declaratia 017 pentru inregistrarea contractelor de servicii prestate de nerezidenti pe teritoriul Romaniei?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Impozit pe profit. EXEMPLU util de calul pentru profitul aferent trim. III 2025
Partidele politice sunt obligate sa transmita SAF-T? Ce spun specialistii
Bon fiscal. Cum sa procedati daca NU ati emis la timp bonul fiscal la incasarile cu cardul
Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o zi
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA