Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Operatiunea Integrum: Amenzi de peste 1,6 milioane de euro in numai o saptamana

26-Mar-2019
4743

UPDATE 26.03.2019

Operatiunea “Integrum”, in cadrul careia se urmareste destructurarea lanturilor tranzactionale organizate in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale si reducerea evaziunii fiscale, a continuat si saptamana aceasta, totalul sanctiunilor aplicate ridicandu-se la peste 7,6 milioane de euro. In total, numai in perioada 17-24 martie au fost aplicate sanctiune de aproximativ 6 milioane de euro.

Numai saptamana trecuta inspectorii DGAF din cadrul ANAF au verificat 175 de firme. In cadrul operatiunii au fost identificate abateri minore, pentru care au fost aplicate cinci avertismente, insa au fost sesizate si alte contraventii, care nu intra sub incidenta Legii prevenirii, pentru care au fost dispuse 313 de sanctiuni cu amenda contraventionala, in cuantum total de 4,52 milioane lei.

De asemenea, au fost dispuse confiscari de numerar, venituri si marfuri fara acte justificative, in valoare totala de 23,46 milioane lei.

 

UPDATE 19.03.2019

Inspectorii antifrauda au dat amenzi de peste 1,6 milioane de euro, in cadrul operatiunii "Integrum".

Numai in prima saptamana a operatiunii ”Integrum”, inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF au dispus 107 amenzi in cuantum total de 1.504.500 lei si confiscari de numerar, venituri si marfuri fara acte justificative in valoare totala de 6.344.272 lei. Inspectorii antifrauda anunta ca in totalul marfurilor confiscate, 88% reprezinta articole de imbracaminte si incaltaminte.

"Pana in prezent, inspectorii antifrauda fiscala au verificat 160 de firme ?i au sigilat 1.144 de depozite din complexul comercial Dragonul Rosu. Operatiunea ”Integrum”, aflata in desfasurare, a fost declansata deoarece inspectorii DGAF au identificat lanturi tranzactionale frauduloase de aprovizionare cu bunuri si marfuri, fara documente justificative, care se depoziteaza in spatiile din Dragonul Rosu", se arata intr-un comunicat remis de Directia Generala Antifrauda Fiscala.

Reamintim faptul ca si clientii centrelor angro sunt monitorizati de inspectorii antifrauda. Acestia sunt sfatuiti sa se asigure ca primesc toate actele prevazute de lege (facturi, chitante, documente de insotire etc) pentru toate marfurile cumparate.

Articol initial

Inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au demarat luni, 11 martie 2019, o noua operatiune,”Integrum”. Numai intr-o singura zi, cei 150 de inspectori ai DGAF au sigilat 1.038 de spatii de depozitare marfa din complexul comercial Dragonul Rosu. 

“Actiunea a fost declansata in urma monitorizarii continue efectuate in ultimii ani si a rezultatelor analizei de risc fiscal. Inspectorii antifrauda au identificat lanturi tranzactionale frauduloase de aprovizionare cu bunuri si marfuri, fara documente justificative, care se depoziteaza in spatiile din Dragonul Rosu”, se arata intr-un comunicat remis de DGAF.

Reprezentantii Directiei Antifrauda promit ca rezultatele operatiunii ”Integrum”, aflata in desfasurare, vor fi actualizate constant si vor fi publicate in cel mai scurt timp posibil.

Unul dintre obicetivele declarate ale Ministerului Finantelor Publice si ale Agentiei Nationale de Administratie Fiscala este acela de a destructura lanturile tranzactionale organizate in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale, precum si reducerea evaziunii fiscale, scopul fiind acela de a indeplini obiectivul strategic de crestere a gradului de conformare voluntara la declarare si plata.

DGAF atrage atentia asupra faptului ca vizati nu sunt doar cei care comercializeaza marfa in depozitele ango, ci si clientii acestor centre angro. Acestia din urma sunt atentionati de reprezentantii DGAF sa se asigure ca primesc toate actele prevazute de lege (facturi, chitante, documente de insotire etc.) pentru toate marfurile cumparate. 

Potrivit sursei citate, monitorizarea si controlul antifrauda vizeaza inclusiv traseul ulterior al bunurilor provenite din aceste centre comerciale, fiind verificate toate etapele ciclului de comercializare, pana la vanzarea catre consumatorul final.

Citeste si:

Operatiunea Tomis: ANAF a aplicat deja sanctiuni de peste 1,6 milioane de lei in prima luna de la declansare

ANAF, in actiune! Inspectorii au demarat zeci de controale la contribuabilii cu risc fiscal, in cadrul operatiunii Iceberg

Sursa: DGAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016