Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF a publicat proiectul de ordin pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 205 si 207

11-Ian-2019
5188

Agenta Nationala de Administrare Fiscala a publicat pe site un proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit" si 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti".

Extras din Ordin

Art.1 - Se aproba modelul, continutul si instructiunile de completare ale urmatoarelor formulare: 
a) 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit", cod 14.13.01.13/l, prevazut in anexa nr.1; 
b) 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n., prevazut in anexa nr.2; 

Art.2 - Formularele prevazute la art.1 se utilizeaza pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018. 

Art.3 - Caracteristicile de editare, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularelor de la art.1 sunt prevazute in anexa nr.3. 

Art.4 - Anexele nr.1-3 fac parte integranta din prezentul ordin. 

Art.5 - Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Art.6 - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile fiscale subordonate acestora, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

In referatul de aprobare se arata:

Ca urmare a modificarii si completarii dispozitiilor titlurilor IV si VI din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal se impune adaptarea corespunzatoare a modelului, continutului si instructiunilor de completare a formularelor 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit" si 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti". 

Modificarile legislative au vizat, in principal, urmatoarele aspecte: 
- modificarea regimului fiscal aplicabil veniturilor din jocuri de noroc la distanta si din festivaluri de poker; 
- impozitarea veniturilor realizate de nerezidenti din jocuri de noroc potrivit titlului IV din Codul fiscal; 
- modificarea termenului de depunere a declaratiilor informative privind veniturile cu regim de retinere la sursa a impozitului. 

Declaratiile informative se depun pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat. Avand in vedere modificarile legislative mentionate, prin prezentul proiect de ordin se propune aprobarea modelului, continutului si instructiunilor de completare a formularelor 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit" si 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti". 

Prin prezentul proiect de act normativ sunt propuse o serie de modificari ale formularelor, dupa cum urmeaza: In cazul formularului 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit”, se propun urmatoarele: 
- eliminarea indicatorului ”venit brut”, avand in vedere ca, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.18/2018, pentru veniturile din jocuri de noroc la distanta si festivaluri de poker, incepand cu data de 23 martie 2018, obligatia privind calculul, retinerea si declararea impozitului, pe fiecare beneficiar de venit, revine organizatorului sau platitorului de venituri; 
- introducerea veniturilor obtinute de nerezidenti la jocurile de noroc practicate in Romania; - includerea unei sectiuni referitoare la veniturile din dividende, in care sunt evidentiate atat veniturile distribuite, cat si veniturile platite. 

In cazul formularului 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti" se propune eliminarea informatiilor referitoare la categoria venituri din jocuri de noroc pentru care, incepand cu data de 23 martie 2018, veniturile obtinute de nerezidenti la jocurile de noroc practicate in Romania se impoziteaza potrivit Titlului IV ”Impozitul pe venit” din Codul fiscal, fiind aplicabile regulile de stabilire si declarare prevazute la acest titlu. 

Astfel, prin abrogarea dispozitiei prevazute la art.223 alin.(1) lit.n) din Codul fiscal, impozitul pe veniturile obtinute din jocurile de noroc practicate in Romania de persoane nerezidente se declara in formularul 205. Formularele 205 si 207 se utilizeaza pentru declararea, pe fiecare beneficiar de venit, a veniturilor cu regim de retinere la sursa a impozitului, realizate incepand cu 1 ianuarie 2018.

Consulta AICI INSTRUCTIUNILE privind completarea formularului 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit", cod 14.13.01.13/I

Consulta AICI INSTRUCTIUNILE privind completarea formularului 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n.

Vezi aici MODELUL pentru DECLARATIA INFORMATIVA privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit Anexa nr.1 205

Vezi aici MODELUL pentru DECLARATIE INFORMATIVA privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti Anexa nr.2 207

Caracteristicile de editare, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularelor 

a) Denumire: "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit" (formularul 205)" 
1. Cod: 14.13.01.13/l 
2. Format: declaratia se depune in format electronic. 
3. Caracteristici de editare: se utilizeaza echipament informatic pentru completare si editare cu ajutorul programului de asistenta. 
4. Se utilizeaza la declararea impozitului retinut la sursa, precum si a castigurilor/pierderilor din investitii, pe beneficiari de venit. 
5. Se intocmeste in doua exemplare; 
6. Circula: in format electronic, prin mijloace electronice de transmitere la distanta; 
7. Se arhiveaza la dosarul fiscal al platitorului de venit/intermediarului. 

b) Denumire: "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti" (formularul 207) 
1. Cod: 14.13.01.13/v.n. 
2. Format: declaratia se depune in format electronic; 
3. Caracteristici de editare: se utilizeaza echipament informatic pentru completare si editare cu ajutorul programului de asistenta. 
4. Se utilizeaza la declararea impozitului retinut la sursa pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti, pe beneficiari de venit. 
5. Se intocmeste in doua exemplare; 
6. Circula: in format electronic, prin mijloace electronice de transmitere la distanta; 
7. Se arhiveaza la dosarul fiscal al platitorului de venit.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici