Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Asiguratii CNAS pot obtine informatii referitoare la serviciile de care au beneficiat in anul precedent prin completarea unei cereri tip

19-Aug-2020
1676

Casa Nationala de Asigurari de Sanatate transmite, printr-un comunicat de presa, ca asiguratii pot obtine informatii referitoare la serviciile de care au beneficiat in sistemul public de sanatate.

Conform Ordinului comun al Ministerului Sanatatii si CNAS nr.1416/820/2020, privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea Legii nr. 165/2019 pentru completarea art. 234 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, incepand cu data de 10 august 2020, persoanele care detin calitatea de asigurat au dreptul de a fi informate, la cerere, de catre casele de asigurari de sanatate, cu privire la serviciile medicale, medicamentele si dispozitivele medicale decontate din bugetul Fondului National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate (FNUASS) de care au beneficiat in anul precedent.

Pentru obtinerea acestor informatii, persoana asigurata va transmite o cerere tip, care poate fi solicitata la casa de asigurari sau poate fi descarcata de pe site-ul casei de asigurari de sanatate in evidenta careia se afla asiguratul, din sectiunea “Informatii pentru asigurati”, subsectiunea „Cetateni asigurati”.

Cererea, completata si semnata de catre persoana asigurata sau, dupa caz, reprezentantul legal al acesteia, se depune la sediul casei de asigurari de sanatate sau se transmite prin e-mail cu semnatura electronica calificata si este insotita, dupa caz, de copia actului de imputernicire.

In cazul in care asiguratul depune cererea la sediul casei de asigurari de sanatate, se verifica identitatea solicitantului. In situatia in care solicitantul opteaza pentru transmiterea solicitarii prin intermediul postei electronice, acesta va completa in cerere o parola din 8 caractere, necesara accesarii raspunsului.

 In termen de 45 de zile de la data inregistrarii cererii la casa de asigurari de sanatate, asiguratul va primi o lista cu serviciile medicale, ingrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare si dispozitivele medicale, tehnologiile si dispozitivele asistive prevazute in pachetul de baza, precum si serviciile medicale, medicamentele, materialele sanitare specifice, dispozitivele medicale si altele asemenea acordate in cadrul programelor nationale de sanatate curative decontate din bugetul FNUASS, intocmita in ordine cronologica, cu precizarea furnizorului care le-a efectuat/eliberat, a datei efectuarii/eliberarii, precum si a contravalorii acestora. Informatiile furnizate vor fi extrase din Platforma informatica din asigurarile de sanatate.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016