Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Asociatiile de proprietari 2020. Reguli contabile si fiscale

15-Sep-2020
8938

Anul 2020 a adus modificari majore in legislatia privind asociatiile de proprietari, iar Legea nr. 196/2018 modifica substantial reglementarile in domeniu. De asemenea, a intrat in vigoare Ordinul nr. 1.058/2019 privind aprobarea continutului-cadru al statutului asociatiei de proprietari si al regulamentului condominiului.

Daca sunteti administrator sau proprietar, lucrarea Asociatiile de proprietari 2020 este cea mai buna sursa de explicatii, comentarii si solutii legate de:

-drepturile si obligatiile proprietarilor,

-asociatiile de chiriasi,

-organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari (Adunarea generala, Comitetul executiv etc),

-atributiile, obligatiile si raspunderea presedintelui, cenzorului, administratorului etc,

-contractarea si facturarea serviciilor de utilitati publice in condominii si ansambluri rezidentiale,

-veniturile si cheltuielile asociatiilor de proprietari.

Toate informatiile din lucrare sunt in perfecta concordanta cu prevederile Legii nr. 196/2018 si Ordinul nr. 1.058/2019, cu modificarile si completarile ulterioare.

Iata cateva dintre prevederile care va privesc in mod direct:

1) Nu oricine poate fi administrator al unei asociatii de proprietari

Pentru a putea presta aceasta activitate aveti nevoie de un certificat de calificare profesionala si de un atestat eliberat de primar, plus cazierul judiciar care sa dovedeasca faptul ca nu ati suferit nicio condamnare pentru o infractiune economico-financiara. Atentie, incalcarea acestor prevederi mentionate la art. 64 din Legea nr. 196/2018 se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 la 10.000 de lei! De asemenea, termenul pentru obtinerea certificatului de calificare profesionala pentru administratorii care au fost atestati conform Legii nr. 230/2007 a fost prelungit.

2) Ca administrator vi se poate solicita sa incheiati o polita de asigurare de raspundere civila profesionala

Inainte de Legea nr. 196 incheierea unei astfel de polite era facultativa. Acum insa, daca asociatia de proprietari va cere acest lucru, sunteti obligat sa o incheiati, in caz contrar riscati o amenda intre 500 si 3.000 de lei! Retineti, o astfel de polita nu este o conditie pentru a va putea desfasura activitatea de administrator, ci doar o posibila cerinta din partea asociatiei. 

3) Sunteti obligat sa intocmiti un statutul asociatiei de proprietari si regulamentul condominiului

Este vorba despre “statutul asociatiei de proprietari” ce reprezinta ansamblul dispozitiilor, adoptat de cel putin jumatate plus unu din numarul proprietarilor din condominiu, prin care se reglementeaza scopul, structura si modul de organizare si functionare a asociatiei de proprietari si “regulamentul condominiului”, un document care va stabili normele de comportament si buna vecinatate intre proprietari, precum si conditiile de folosire a partilor comune ale cladirii. Detalii in lucrarea “Asociatiile de proprietari 2020”.

4) Trebuie sa folositi pentru incasari si plati un singur cont

Asociatia de proprietari va avea un singur cont si toate sumele de bani gestionate trebuie sa treaca prin acest cont unic. Dvs., administratorul, nu mai puteti plati furnizorii de servicii sau produse pentru diferite lucrari, fie ele de intretinere sau de reparatii, decat prin intermediul acestui cont. Iar orice suma incasata in numerar trebuie transferata in acest cont in termen de 24 de ore. In caz contrar, amenda este intre 5.000 si 10.000 de lei. 

5) Nu schimbati destinatia fondului de reparatii si a fondului de rulment!

Fondul de reparatii este destinat repararii si imbunatatirii proprietatii comune, cel de rulment este destinat asigurarii sumelor necesare pentru platile curente. Utilizarea in alte scopuri a banilor colectati in aceste fonduri se sanctioneaza cu amenda intre 4.000 si 9.000 de lei. 

Lista integrala a obligatiilor dvs. aduse de Legea nr. 196/2018 si Ordinul nr. 1.058/2019, insotite de comentarii si explicatii foarte relevante, o gasiti in lucrarea Asociatiile de proprietari 2020.

Lucrarea Asociatiile de proprietari 2020 conform Legii nr. 196/2018 cu modificarile si completarile ulterioare si Ordinul nr. 1.058/2019 va explica in amanunt modalitatea in baza caruia va desfasurati activitatea.

Lucrarea va arata clar:

-cum sa va obtineti certificarile necesare
-ce trebuie sa stiti despre conducerea contabilitatii asociatilor de proprietari 
-care sunt modelele registrelor si a formularelor de contabilitate
- cum se inregistreaza facturile (cheltuielile si veniturile asociatiilor de proprietari)
-ce trebuie sa stiti atunci cand se schimba administratorul cu privire la documentele contabile
-cum se completeaza statul de salarii lunar si ce obligatii fiscale se declara (ex. D112) 
-ce informatii contine lista de plata a cheltuielilor lunare si situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv
-care sunt termenele legale pentru depunerea declaratiilor la Primarie 
-care este procedura de infintare si temenele de inregistrare in REVISAL 
-care sunt termenele legale pentru plata si depunerea declaratiilor fiscale ce trebuie intocmite in diferite situatii (inregistrare fiscala, modificari ulterioare, declaratii privind salariatii, cenzorii, declararea impozitului pe profit );

Mai mul, cu ajutorul lucrarii Asociatiile de proprietari 2020 puteti deveni administrator profesionist si sa gestionati simultan mai multe imobile! E o activitate in care satisfactiile financiare sunt foarte mari! 

 

Nu mai astepta si comanda acum lucrarea Asociatiile de proprietari 2020!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici