Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Atentie: cele 9 obligatii declarative ale lunii octombrie pe care trebuie sa le depuneti electronic!

25-Oct-2010
2046
Asa cum ati aflat deja de la noi, incepand cu obligatiile declarative aferente lunii octombrie cu termen de declarare 25 noiembrie 2010, declaratiile fiscale vor fi depuse numai electronic de catre contribuabilii mari si mijlocii definiti conform reglementarilor in vigoare, precum si de catre sediile secundare ale acestora.

Astfel, pana la data de 25 noiembrie 2010, se vor transmite prin intermediul Sistemului Electronic National (SEN):

- 100 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat?;
- 101 ?Declaratie privind impozitul pe profit?;
- 102 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale?;
- 710 ?Declaratie rectificativa?;
- 300 ?Decont de taxa pe valoarea adaugata?;
- 301 ?Decont special de taxa pe valoarea adaugata?;
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii

- 120 ?Decont privind accizele?;
- 130 ?Decont privind impozitul la titeiul din productia interna?;
- 390 VIES ?Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri?.

Declaratiile fiscale prevazute mai sus se depun prin accesarea site-ului www.e-guvernare.ro, in conditiile prevazute in HG nr. 1.085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, referitoare la SEN, cu modificarile si completarile ulterioare.

Semnarea declaratiilor fiscale se realizeaza prin utilizarea certificatului emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Lista furnizorilor de certificate digitale calificate acreditati in prezent, se gaseste pe site-ul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale - www.mcsi.ro/Registrul furnizorilor de servicii de certificare, acestia fiind, in ordine alfabetica:

- CERTSIGN, www.certsign.ro;
- DIGI SIGN, www. digisign.ro;
- TRANS SPED, www. transsped.ro.

Pentru garantarea securitatii operatiunilor electronice, titularii certificatelor calificate in calitate de reprezentanti sau imputerniciti pentru semnarea declaratiilor fiscale se vor inregistra conform Instructiunilor de utilizare a serviciului depunere declaratii on-line publicate pe website-ul ANAF, la adresa: www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice/ Inregistrare certificate digitale, conform dispozitiilor cap. III din OMEF nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.

Formularul 150 ?Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat?, prevazut la art. 7 alin. (2) din OMEF nr. 858/2008 va fi insotit de urmatoarele documente:

- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie;
- documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului;
- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Acest document se depune in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

Documentele mentionate mai sus se depun, de titularul certificatului calificat, pentru fiecare contribuabil reprezentat, la oricare unitate fiscala teritoriala din subordinea ANAF.

Pentru documentele prezentate in original si copie, organul fiscal va pastra copia documentelor, dupa verificarea conformitatii cu originalul.

Atentie! Contribuabilii, altii decat cei mentionati mai sus, pot utiliza metoda de depunere a declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Sistemului Electronic National, ca metoda alternativa de declarare.
*
Baza legala: Ordinul presedintelui ANAF nr. 2.520/2010 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta de catre contribuabilii mari si mijlocii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 670/01.10.2010, OPANAF nr. 2.568/2010 pentru modificarea si completarea OPANAF nr. 2.520/2010 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta de catre contribuabilii mari si mijlocii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 704/21.10.2010

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Atentie: cele 9 obligatii declarative ale lunii octombrie pe care trebuie sa le depuneti electronic!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Plata titlurilor executorii datorate profesorilor ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani
    • Plata drepturilor salariale castigate in instanta de catre personalul din invatamant ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani, asa cum se prevede intr-un nou proiect semnat de premierul Mihai Tudose, presedintele Camerei, Liviu Dragnea, ministrul Educatiei, Liviu Pop, si vicepremierul Marcel Ciolacu. Conform Zf.ro, proiectul de Lege privind finantarea unor masuri in domeniul invatamantului prevede ca "incepand cu anul 2018, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Apararii Nationale, se...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"