Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Atentie, incep controalele de la AJOFM! Ce acte se verifica la control si cum se face comunicarea privind locurile de munca vacante!

08-Iun-2017
5846

Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a transmis un comunicat prin care aminteste angajatorilor care sunt obligatiile de indeplinit, atragand totodata atentia cu privire la amenzile pentru nerespectarea acestor indatoriri si care ajung pana la 5.000 lei. 

AJOFM Timisoara a transmis un comunicat in care atrage astfel atentia firmelor cu privire la obligatiile pe care le au, cu precizarea ca societatile din alte judete au indatorirea de a se informa in timp util la agentia de care apartin.

Prin prezenta dorim sa va reamintim prevederile art. 10 alin. (1) si alin. (3) din Legea 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit careia "angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii pentru ocuparea fortei de munca, in a caror raza isi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora. 

"Prin sintagma locuri de munca vacante, potrivit art. 10 alin. (1) si (3) din lege, se intelege locurile de munca devenite disponibile ca urmare a incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, precum si locurile de munca nou-create".

Totodata, "angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca teritoriale, ocuparea locurilor de munca vacante care au fost comunicate potrivit alin. (1), in termen de o zi de la data ocuparii acestora, in conditiile legii. 

Comunicarea de catre angajatori a locurilor de munca vacante, precum si comunicarea de catre angajatori a ocuparii locurilor de munca vacante care au fost comunicate se vor face pe suport hartie sau in format electronic (Anexele nr. 1 A si nr. 1B din HG 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare) la adresa de mail: simona.vacariu@tm.anofm.ro.

Nerespectarea obligatiilor de mai sus constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 la 5.000 lei, conform art. 113 lit. (a) din Legea 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare. 


In plus, un membru al Grupului Contabililor din Romania a oferit urmatoarele explicatii:

"- comunicarea privind locurile de munca vacante Anexa 1A se depune la agentia in a caror raza isi are firma sediul social, indiferent de adresa de domiciliu a salariatului (comunicarea se depune cand se creeaza un nou loc de munca sau cand postul ramane vacant, obligativitatea de depunere in aceasta situatie fiind de 5 zile. Spre exemplu, daca salariatul pleaca cu demisie, art. 81, se anunta obligatoriu, daca e 55b nu se anunta. La control se verifica numarul de inregistrare);

- cand se face angajare, se depune anexa 1B impreuna cu CI a salariatului, acesta fiind verificat in baza de date, chiar daca salariatul este din alt judet, doar in cazul in care persoana provine din somaj, atunci se solicita repartitie din judetul respectiv

- agentia de somaj emite repartitie pe baza acestor documente

La control se verifica urmatoarele acte pe o perioada de 6 luni:

- comunicarea locurilor de munca vacante cu nr de inregistrare (pentru toate persoanele angajate in ultimele 6 luni - somajul solicita toate datele de la finante privind salariatii)

- statele de plata 

- verifica fiecare salariat de pe statul de plata".

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Atentie, incep controalele de la AJOFM! Ce acte se verifica la control si cum se face comunicarea privind locurile de munca vacante!":
Rating:

Nota: 2.75 din 4 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF a publicat o noua versiune a declaratiei 112. Cine are obligatia sa depuna declaratii rectificative pentru lunile ianuarie - martie?
    • Pana in prezent angajatorii care beneficiaza de facilitatile introduse prin OUG 114/2018 nu pot aplica reducerea contributiei asiguratorie de munca. Acest fapt rezulta din dispozitiile art. 91 din OUG 114/2018 conform carora: „Aplicarea prevederilor capitolului I, art. 66, art. 68, art. 69 si art. 81 se realizeaza cu respectarea prevederilor in domeniul ajutorului de stat”. De asemenea, in OANAF 611/2019 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de...» citeste mai departe aici

  • OUG 26/2019: Guvernul mareste lista domeniilor in care pot fi angajati zilieri
    • UPDATE, 22.04.2019 Ordonanta de urgenta nr. 26/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, din 19 aprilie 2019, nr. 309. Ordonanta prevede modificarea Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii. Extras din OUG 26/2019 (...) 4. Dupa articolul 4 se introduce un nou...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale - martie 2019. Sunt castigatoare cele emise in data de 26 martie
    • O noua editie a Loteriei bonurilor fiscale a avut loc duminica, 21 aprilie, in cadrul acesteia fiind extras bonul castigator. Asadar, toti cei care stiu ca au facut cumparaturi mai consistente pe data de 26 martie, si ca pastreaza bonurile fiscale, pot sa verifice daca nu cumva se numara printre norocosi. Valoarea bonurilor declarate este de 346 de lei. Deci bonurile declarate castigatoare in cadrul Loteriei Bonurilor Fiscale pentru luna marte sunt cele in valoare de 346 lei, emise in data...» citeste mai departe aici

  • Amortizare fiscala diferita de amortizarea contabila - Deductibilitate. Completare D 101
    • "O societate comerciala avand activitate de productie bunuri industriale a receptionat in mai 2018 o linie de productie optand pentru amortizare fiscala metoda degresiva si amortizare contabila liniara. Este deductibila cheltuiala reprezentand diferenta dintre amortizarea degresiva calculata pentru trimestrul I/2019 si cea contabila, in conditiile in care societatea a inregistrat pierdere contabila pe trimestrul I/2019?", se intreaba unul dintre cititorii nostri. Raspunsul de specialitate oferit...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de servicii din tari UE/non-UE. Ghid complet despre regimul TVA
    • Cu siguranta va intrebati: Ce tratament fiscal aplicati atunci cand achizitionati servicii din afara Romaniei? Care sunt cele mai frecvente greseli intalnite in practica? Cand trebuie sa completati D390? Cand faceti taxare inversa? Stim de ce aveti nevoie! De un ghid care va ofera explicatii clare ale legislatiei, spete, solutii si comentarii profesioniste! Va propunem lucrarea Achizitii de servicii din afara Romaniei. Implicatii fiscal-contabile ...click aici pentru detalii despre lucrare si...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere fiscala microintreprindere, venituri din dividende
    • "Societatea X a fost platitoare de impozit pe profit in anul 2018, incepand cu 01.01.2019 a trecut la microintreprindere devenind platitoare pe impozit pe venit microintreprindere. La calculul impozitului pe venitul microintreprindere, se are in vedere pierderea fiscala inregistrata de societate in 2018 cand era platitoare de impozit pe profit? Veniturile din dividende incasate de la o alta microintreprindere in 2019 sunt luate in baza de calcul a impozitului pe venit?", se ntreaba unul dintre...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016