Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Atentie, incep controalele de la AJOFM! Ce acte se verifica la control si cum se face comunicarea privind locurile de munca vacante!

08-Iun-2017
3266

Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a transmis un comunicat prin care aminteste angajatorilor care sunt obligatiile de indeplinit, atragand totodata atentia cu privire la amenzile pentru nerespectarea acestor indatoriri si care ajung pana la 5.000 lei. 

AJOFM Timisoara a transmis un comunicat in care atrage astfel atentia firmelor cu privire la obligatiile pe care le au, cu precizarea ca societatile din alte judete au indatorirea de a se informa in timp util la agentia de care apartin.

Prin prezenta dorim sa va reamintim prevederile art. 10 alin. (1) si alin. (3) din Legea 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit careia "angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii pentru ocuparea fortei de munca, in a caror raza isi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora. 

"Prin sintagma locuri de munca vacante, potrivit art. 10 alin. (1) si (3) din lege, se intelege locurile de munca devenite disponibile ca urmare a incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, precum si locurile de munca nou-create".

Totodata, "angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca teritoriale, ocuparea locurilor de munca vacante care au fost comunicate potrivit alin. (1), in termen de o zi de la data ocuparii acestora, in conditiile legii. 

Comunicarea de catre angajatori a locurilor de munca vacante, precum si comunicarea de catre angajatori a ocuparii locurilor de munca vacante care au fost comunicate se vor face pe suport hartie sau in format electronic (Anexele nr. 1 A si nr. 1B din HG 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare) la adresa de mail: simona.vacariu@tm.anofm.ro.

Nerespectarea obligatiilor de mai sus constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 la 5.000 lei, conform art. 113 lit. (a) din Legea 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare. 


In plus, un membru al

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Vezi detalii
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Vezi detalii
Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018
Vezi detalii
Grupului Contabililor din Romania a oferit urmatoarele explicatii:

"- comunicarea privind locurile de munca vacante Anexa 1A se depune la agentia in a caror raza isi are firma sediul social, indiferent de adresa de domiciliu a salariatului (comunicarea se depune cand se creeaza un nou loc de munca sau cand postul ramane vacant, obligativitatea de depunere in aceasta situatie fiind de 5 zile. Spre exemplu, daca salariatul pleaca cu demisie, art. 81, se anunta obligatoriu, daca e 55b nu se anunta. La control se verifica numarul de inregistrare);

- cand se face angajare, se depune anexa 1B impreuna cu CI a salariatului, acesta fiind verificat in baza de date, chiar daca salariatul este din alt judet, doar in cazul in care persoana provine din somaj, atunci se solicita repartitie din judetul respectiv

- agentia de somaj emite repartitie pe baza acestor documente

La control se verifica urmatoarele acte pe o perioada de 6 luni:

- comunicarea locurilor de munca vacante cu nr de inregistrare (pentru toate persoanele angajate in ultimele 6 luni - somajul solicita toate datele de la finante privind salariatii)

- statele de plata 

- verifica fiecare salariat de pe statul de plata".

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Atentie, incep controalele de la AJOFM! Ce acte se verifica la control si cum se face comunicarea privind locurile de munca vacante!":
Rating:

Nota: 2.75 din 4 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii