Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Boc: Guvernul are pregatit un pachet alternativ cu masuri care sunt discutate in prezent cu FMI

25-Iun-2010
3028

Guvernul are pregatit un pachet alternativ cu masuri de reducere a deficitului bugetar pe care il discuta cu FMI, Comiosia Europeana si Banca Mondiala, a declarat vineri premierul Emil Boc, evitand sa precizeze daca acest pachet include si majorarea TVA si a cotei unice de impozitare.

Ministrii si parlamentari PDL s-au intalnit la Guvern unde au discutat masurile alternative care pot fi aplicate pentru mentinerea deficitului bugetar in limita tintei de 6,8% din PIB convenita cu FMI, dupa ce legile de reducere a cheltuielilor bugetare au fost respinse de Curtea Constitutionala.

Şedinta a fost precedata de o intalnire la Palatul Victoria a liderilor PDL.

Surse guvernamentale au declarat anterior agentiei MEDIAFAX ca Guvernul ia in calcul un nou plan de masuri pentru mentinerea deficitului bugetar, orientat in principal pe majorari de taxe si impozite, inclusiv a TVA si cotei unice de impozitare.

Planul de actiuni ar putea fi discutat intr-o sedinta speciala de guvern care sa fie programata vineri sau in zilele urmatoare, aratau sursele.

"Planul B al Guvernului, in cazul respingerii de catre Curtea Constitutionala a legilor asumate, este orientat in principal pe cresteri de taxe si impozite, inclusiv a cotei unice si a TVA. Au fost efectuate simulari privind o crestere diferentiata a impozitelor, dar rezultatul a indicat ca banii colectati sunt insuficienti", au aratat sursele participante la discutia de vineri a liderilor PDL cu premierul Emil Boc.

Guvernul vrea sa adopte o OUG de crestere a taxelor, care sa compenseze cheltuielile de 1% din PIB, ramase in vigoare prin nereducerea pensiilor cu 15% si sa ceara Parlamentului modificarea rapida a legilor pe care s-a pronuntat Curtea Constitutionala.

O majorare a TVA-ului de la 19 la 24% ar acoperi aproximativ in totalitate cheltuielile generate de eliminarea masurii privind reducerea cu 15% a pensiilor, de 1,2 miliarde euro, dar ar genera si costuri suplimentare pentru firme, inclusiv administrative si informatice, au afirmat sursele.

Executivul are in vedere si o majorare a cotei unice de pana la 20%-22%, dar efectul este mai greu de cuantificat. Cresterea celor doua taxe la aceste valori a fost una dintre variantele vehiculate in luna mai in timpul negocierilor cu delegatia FMI.

O varianta care ar putea fi propusa board-ului FMI presupune si disponibilizarea rapida a unui numar semnificativ de bugetari, pentru care platile compensatorii sa fie limitate la trei salarii, dar pe o perioada de 12 luni.

Şi in acest caz, exista o problema pe partea cheltuielilor de la fondul de somaj, au mai afirmat sursele.

Potrivit unor surse judiciare, judecatorii Curtii Constitutionale au decis ca prevederile privind pensiile magistratilor sunt neconstitutionale, in timp ce in cazul altor categorii prevederile legale sunt interpretabile, insa nu se impune reglementarea lor in Parlament.

Conform Constitutiei, prevederile declarate neconstitutionale trebuie puse in acord cu decizia Curtii in termen de 45 de zile.

Sursa Mediafax 25/06/2010

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016