Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce conditii trebuie sa indeplineasca persoanele fizice si juridice daca vor sa beneficieze de amanarea platii ratelor

01-Iul-2022
1875
Ce conditii trebuie sa indeplineasca persoanele fizice si juridice daca vor sa beneficieze de amanarea platii ratelor

Miercuri a fost adoptata de Guvern Ordonanta de Urgenta care prevede amanarea ratelor pentru o perioada de pana la 9 luni. Debitorii care se afla in imposibilitatea platii pot beneficia, la cerere, de aceasta facilitate. Ce conditii trebuie sa indeplineasca persoanele fizice si juridice?

Persoanele fizice si juridice care vor sa beneficieze de amanarea platii ratelor trebuie sa creditorilor o solicitare in acest sens, in format letric sau prin mijloace electronice de comunicare, la datele de contact stipulate in contractul de credit sau printr-un alt canal de comunicare la distanta oferit de creditor, cel mai tarziu in termen de 30 de zile calendaristice de la data la care devin aplicabile prevederile prezentei ordonante de urgenta conform art. 7. Solicitarea trebuie insotita de declaratiile pe proprie raspundere.

Debitorii pot beneficia o singura data de suspendarea obligatiilor de plata pentru fiecare imprumut, potrivit prezentei ordonante de urgenta.

Sunt exceptate de la aplicarea prezentei ordonante de urgenta facilitatile revolving, inclusiv cele de tipul cardurilor de credit, a overdraft-ului si a liniilor de credit acordate atat debitorilor persoane fizice, cat si debitorilor persoane juridice. 

Ce conditii trebuie sa indeplineasca persoanele fizice si juridice daca vor sa beneficieze de amanarea platii ratelor?

Pentru a beneficia de suspendarea rambursarii ratelor, persoanele juridice trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:

a) prezinta declaratia pe propria raspundere, cu privire la afectarea, in sensul scaderii, in contextul crizei actuale, cu minimum 25% a mediei rezultatelor lunare pe ultimele 3 luni anterioare solicitarii suspendarii obligatiilor de plata, comparativ cu perioada similara a anului 2021. In situatia debitorilor care nu au o perioada similara de raportare in anul 2021, fiind infiintati cu mai putin de 1 an in urma, analiza se va realiza prin raportare la media rezultatelor de la infiintare. Rezultatul lunar se determina potrivit normelor de aplicare prevazute la art. 5 alin. (2);

b) prezinta declaratia pe propria raspundere ca nu vor distribui si nici nu vor plati dividende pe perioada aplicarii facilitatii de amanare la plata si nu vor acorda sau rambursa credite catre actionari, cu exceptia intreprinderilor publice asa cum sunt definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 111/2016, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) nu au fost inregistrate incidente de plata la Centrala Incidentelor de Plati in legatura cu bilete la ordin sau cecuri, in ultimele 6 (sase) luni anterioare datei solicitarii;

d) nu se afla in insolventa la data solicitarii suspendarii rambursarii creditului, conform informatiilor disponibile pe pagina web a Oficiului National al Registrului Comertului si nu a fost inceputa o procedura de executare silita de catre un alt creditor;

e) prezinta declaratia pe propria raspundere ca nu inregistreaza un nivel al activului net sub nivelul unei valori egale cu jumatate din capitalul social, potrivit bilantului la 31.12.2021 depus si inregistrat la autoritatile fiscale, dupa caz;

f) nu beneficiaza, la data solicitarii, de o solutie/un plan de restructurare a datoriilor agreat, de comun acord cu creditorul, in ultimele 3 luni anterioare intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Pentru a beneficia de suspendarea rambursarii ratelor, persoane fizice trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:

a) sa nu se afle in incapacitate de plata la data solicitarii suspendarii rambursarii creditului si nu a fost inceputa o procedura de executare silita de catre un alt creditor;

b) prezinta declaratia pe propria raspundere cu privire la cresterea cu minimum 25% a cheltuielilor medii lunare, ca urmare a cresterii preturilor in contextul crizei actuale, in ultimele 3 luni anterioare solicitarii suspendarii obligatiilor de plata comparativ cu perioada similara a anului 2021;

c) nu beneficiaza, la data solicitarii, de o solutie/un plan de restructurare a datoriilor agreat, de comun acord cu creditorul, in ultimele 3 luni anterioare intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Taxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscale

    • PFA-urile au, ca alte entitati, diferite obligatii fiscale si declarative. Printre cele mai importante se numara declararea si plata contributiilor sociale si sunt reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Iar in acest articol vom vedea, explicat de specialist, care sunt acestea in cazul PFA-urilor care au inregistrat pierderi fiscale. Avem speta urmatoare. O PFA are pierdere aferenta anului 2024. In anul 2023 in Declaratia Unica la venituri estimate nu s-a declarat nimic. In...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • Deductibilitate cheltuieli. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de PROTOCOL, DIURNA si pentru CADOURI?

    • Fiecare firma trebuie sa stie ca anumit cheltuileli, facute pentru activitatea economica a firmei sau cele pentru cadouri oferite salariatilor, au un tratament fiscal diferit, insa unele pot fi deduse de la calculul impozitului pe profit. Iar in acest articol vom vedea unde se incadreaza cheltuielile de protocol, cele cu diurna sau cele pentru cadouri oferite angajatilor.» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025. Atentie la depunerea D177 si la sponsorizari [VIDEO]

    • Impozitul minim pe cifra de afaceri este o problema de mare interes pentru contribuabilii din Romania, mai ales ca au tot aparut modificari si schimbari in ultima perioada. In acest articol vom vedea cateva reglementari importante cu privire la acest impozit, dar si informatii despre sponsorizarile efectuate de firme. In plus, vom clarifica daca aceste persoane mai pot redirectiona din impozit prin D177 sau nu.» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]

    • Avand in vedere ca sistemul e-Factura este un sistem functional de ceva timp deja, iar obligativitatea lui a fost extinsa pentru toate categoriile de contribuabili, trebuie sa fiti foarte atenti la emiterea si inregistrarea facturilor. In acest articol vom vedea pana cand trebuie transmise facturile in E-Factura, care sunt sanctiunile, atat in cazul facturilor emise, cat si pentru cele primite, dar si un VIDEO explicativ cu privire la acest subiect.» citeste mai departe aici

  • Raportare SAF-T si D406. Cum se completeaza sectiunea Produse

    • Sistemul SAF-T a fost introdus de autoritati deja de ceva timp, iar raportarea se face prin transmiterea D406. Exista insa in continuare neclaritati pentru contribuabilii care trebuie sa o depuna. Una dintre intrebarile frecvente se refera la modul in care trebuie completata sectiunea Produse. Avem urmatorul caz. Pentru raportarea SAF-T, modulul 2.9. Products [Produse], ce informatii ar trebui sa includem? In softul de contabilitate nu avem informatii referitoare la codul NC, metoda de evaluare,...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016