
Raportul Special
realizat de specialisti
Miercuri a fost adoptata de Guvern Ordonanta de Urgenta care prevede amanarea ratelor pentru o perioada de pana la 9 luni. Debitorii care se afla in imposibilitatea platii pot beneficia, la cerere, de aceasta facilitate. Ce conditii trebuie sa indeplineasca persoanele fizice si juridice?
Persoanele fizice si juridice care vor sa beneficieze de amanarea platii ratelor trebuie sa creditorilor o solicitare in acest sens, in format letric sau prin mijloace electronice de comunicare, la datele de contact stipulate in contractul de credit sau printr-un alt canal de comunicare la distanta oferit de creditor, cel mai tarziu in termen de 30 de zile calendaristice de la data la care devin aplicabile prevederile prezentei ordonante de urgenta conform art. 7. Solicitarea trebuie insotita de declaratiile pe proprie raspundere.
Debitorii pot beneficia o singura data de suspendarea obligatiilor de plata pentru fiecare imprumut, potrivit prezentei ordonante de urgenta.
Sunt exceptate de la aplicarea prezentei ordonante de urgenta facilitatile revolving, inclusiv cele de tipul cardurilor de credit, a overdraft-ului si a liniilor de credit acordate atat debitorilor persoane fizice, cat si debitorilor persoane juridice.
Ce conditii trebuie sa indeplineasca persoanele fizice si juridice daca vor sa beneficieze de amanarea platii ratelor?
Pentru a beneficia de suspendarea rambursarii ratelor, persoanele juridice trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) prezinta declaratia pe propria raspundere, cu privire la afectarea, in sensul scaderii, in contextul crizei actuale, cu minimum 25% a mediei rezultatelor lunare pe ultimele 3 luni anterioare solicitarii suspendarii obligatiilor de plata, comparativ cu perioada similara a anului 2021. In situatia debitorilor care nu au o perioada similara de raportare in anul 2021, fiind infiintati cu mai putin de 1 an in urma, analiza se va realiza prin raportare la media rezultatelor de la infiintare. Rezultatul lunar se determina potrivit normelor de aplicare prevazute la art. 5 alin. (2);
b) prezinta declaratia pe propria raspundere ca nu vor distribui si nici nu vor plati dividende pe perioada aplicarii facilitatii de amanare la plata si nu vor acorda sau rambursa credite catre actionari, cu exceptia intreprinderilor publice asa cum sunt definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 111/2016, cu modificarile si completarile ulterioare;
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
c) nu au fost inregistrate incidente de plata la Centrala Incidentelor de Plati in legatura cu bilete la ordin sau cecuri, in ultimele 6 (sase) luni anterioare datei solicitarii;
d) nu se afla in insolventa la data solicitarii suspendarii rambursarii creditului, conform informatiilor disponibile pe pagina web a Oficiului National al Registrului Comertului si nu a fost inceputa o procedura de executare silita de catre un alt creditor;
e) prezinta declaratia pe propria raspundere ca nu inregistreaza un nivel al activului net sub nivelul unei valori egale cu jumatate din capitalul social, potrivit bilantului la 31.12.2021 depus si inregistrat la autoritatile fiscale, dupa caz;
f) nu beneficiaza, la data solicitarii, de o solutie/un plan de restructurare a datoriilor agreat, de comun acord cu creditorul, in ultimele 3 luni anterioare intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Pentru a beneficia de suspendarea rambursarii ratelor, persoane fizice trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa nu se afle in incapacitate de plata la data solicitarii suspendarii rambursarii creditului si nu a fost inceputa o procedura de executare silita de catre un alt creditor;
b) prezinta declaratia pe propria raspundere cu privire la cresterea cu minimum 25% a cheltuielilor medii lunare, ca urmare a cresterii preturilor in contextul crizei actuale, in ultimele 3 luni anterioare solicitarii suspendarii obligatiilor de plata comparativ cu perioada similara a anului 2021;
c) nu beneficiaza, la data solicitarii, de o solutie/un plan de restructurare a datoriilor agreat, de comun acord cu creditorul, in ultimele 3 luni anterioare intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
13 aspecte fiscal-contabile ale perioadei actuale. Raspunsuri la TOATE problemele specifice create de COVID-19Masuri sociale si economice cu aplicare din 1 iulie: sprijin financiar pentru angajatii de la stat si pentru pensionari, rate amanate cu pana la 9 luniOFICIAL!Ratele romanilor, amanate pana la 9 luni - OUG 37/2020Firmele, PFA-urile si profesionistii pot cere amanarea ratelor la credite cu pana la 9 luni. Cererile se depun pana pe 28 august 2022Ratele la banci pot fi AMANATE cu 10 luni in 2022. Masura, inclusa in Pachetul SocialArticole similare
OPANAF 3896/2020. Cererile pentru accesarea esalonarii la plata simplificate pot fi depuse ELECTRONIC de contribuabili. Model formularAtentie! Se modifica OMFP nr. 3.055 din 2009Esalonarea simplificata a fost permanentizata de la 1 octombrie 2021. ANAF a pus in dezbatere procedura necesara acesteiaOUG 107/2024. Pana cand trebuie notificat organul fiscal cu privire la anularea accesoriilorModificari aduse Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si consolidate prin Ordinul 2649/2023Ultimele articole
Situatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilorSituatii financiare pentru 2024. Modificari importante aduse prin Ordinul 107/2025Amnistie fiscala 2024. Mai poti beneficia de facilitati daca NU ai depus Notificarea pana pe 25 noiembrie?Care este legislatia curenta in materie de credite online?Ordinul 6410/2024: 4 modificari aduse procedurii de aplicare a amnistiei fiscaleSfaturi de la experti
Inregistrare in contabilitate raport evaluare teren
Intrebare: Avem un teren intravilan cumparat in anul 2019. In octombrie 2024 se face un raport de evaluare cu scopul de a se estima valoarea de piata a terenului. Acest raport de evaluare trebuie sa fie inregistrat in contabilitate? Daca da,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Corectie impozit pe profit 2023
Intrebare: Firma SRL, platitoare de impozit pe profit, a terminat anul 2023 pe pierdere. Sold debitor 121 = 4.800 lei. In declaratia 101 depusa pentru anul 2023, la rubrica ?Diferenta de impozit pe profit de recuperat? am suma de 890 lei (am...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Taxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscale
Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025. Atentie la depunerea D177 si la sponsorizari [VIDEO]
Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]
Raportare SAF-T si D406. Cum se completeaza sectiunea Produse
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA