Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce norme de venit se aplica in 2012 daca sunt adoptate in T4 din 2011

13-Dec-2011
3497
Referitor la Ordinul MFP privind aprobarea Nomenclatorului activitatilor independente pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor anuale de venit, publicat in Monitorul Oficial nr. 0871 din 09 Decembrie 2011, Adrian Benta a explicat:

"Pentru aceeasi prestatie efectuata, la nivelul tarii vor fi norme diferite de venit. Normele de venit trebuie adoptate in trimestrul al IV-lea din anul in curs, pentru aplicarea acestora in anul urmator. Serviciile de prelucrari date, serviciile informatice nu se mai regasesc in acest nomenclator, acest fapt conducand la impozitarea lor in sistem real din 2012", Adrian Benta esenta Ordinul MFP privind aprobarea Nomenclatorului activitatilor independente pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor anuale de venit, publicat in Monitorul Oficial nr. 0871 din 09 Decembrie 2011.

Potrivit art. 49 din Codul fiscal, pentru desfasurarea unor meserii, sau pentru efectuarea unor prestari de servicii, de catre persoane fizice ce au calitatea de comerciant, impozitarea se stabileste prin adoptarea unor norme de venit.

Aceste persoane au dreptul sa opteze pentru impozitarea in sistem real (venituri - cheltuieli), fie pana in data de 31 Ianuarie a anului urmator, pentru persoanele deja autorizate, sau in 15 zile de la inceperea activitatii pentru persoanele ce incep activitatea in anul in curs. Prezentul act normativ stabileste activitatile pentru care se utilizeaza norma de venit.

Cum se stabileste norma de venit ?


Stabilirea efectiva a normei de venit si implicit a impozitului datorat, este in competenta exclusiva a Directiilor Generale Teritoriale ale Finantelor Publice, astfel pentru aceeasi prestatie efectuata, la nivelul tarii vor fi norme diferite de venit. Normele de venit trebuie adoptate in trimestrul al IV-lea din anul in curs, pentru aplicarea acestora in anul urmator.

Desigur, autoritatile trebuie sa respecte cateva reguli la stabilirea normei de venit, cum ar fi:

a) norma anuala de venit trebuie sa fie cel putin egala cu salariul minim garantat la plata, pentru un numar de 12 luni.
b) daca perioada de activitate efectiva a unui contribuabil este mai mica decat anul calendaristic (accidente, spitalizari, forta majora), norma de venit se reduce corespunzator, la cererea contribuabilului, justificata prin documente.

Ce aduce nou actul normativ?

Documentul enumera un numar de 129 de activitati ce se pot impozita prin norme de venit, insa o imbunatatire substantiala fata de prevederile anterioare consta in enumerarea codurilor CAEN aferente activitatii respective. De exemplu: La pozitia nr. 13 din nomenclator se regaseste activitatea: "Comercializarea cainilor si pisicilor de rasa, pasarilor ornamentale, broastelor testoase, a animalelor pentru blana si a altor animale de companie, inclusiv hrana specifica acestora".

Sursa: economie.hotnews.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Referat scoatere din evidenta clienti prescrisi si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor prescrise reprezinta o operatiune contabila delicata, care necesita respectarea unui cadru legal strict si parcurgerea unor etape procedurale obligatorii. Conform legii, eliminarea din registrele contabile a datoriilor si creantelor prescrise se poate realiza numai dupa efectuarea tuturor demersurilor legale pentru decontarea acestora . In acest articol va prezentam un model de Referat de scoatere din evidenta a clientilor prescrisi, intocmit conform...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala. Cum sa aplicati amnistia fiscala OUG 107/2024 pentru obligatii pe anul 2025

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum se aplica amnistia fiscala prevazuta de OUG 107/2024, mai ales atunci cand obligatiile suplimentare sunt stabilite prin decizii de impunere emise abia in anul 2025. In practica, apar numeroase dileme privind prescriptia, tratamentul fiscal al veniturilor neidentificate, dar si aplicarea cotei de 70% conform art. 117 din Codul fiscal. Avem acest caz concret. Administratorul unei societati comerciale primeste instiintare de control pe persoana fizica pentru...» citeste mai departe aici

  • Dividende in 2025. EXEMPLU concret de calculare pentru CASS

    • Calculul contributiei la asigurari sociale de sanatate (CASS) pentru veniturile din dividende ridica deseori intrebari pentru persoanele fizice care cumuleaza mai multe surse de venit. In acest context, contribuabilii se intreaba cum se determina plafonul anual si cum se calculeaza efectiv CASS-ul datorat. Avem acest caz concret. Daca am scos in anul 2025 in fiecare luna dividende de 10.000 lei, deci pe tot anul 120.000 lei. Constributia la CASS este de 12000 lei pe 25.05.2026? Mentionez ca sunt...» citeste mai departe aici

  • Lichidare societate. Cum sa declarati impozitul pe profit la 31 decembrie 2025

    • Inchiderea unei societati reprezinta un proces juridic si fiscal complex, care presupune parcurgerea unor etape clar reglementate. Un aspect esential il constituie modul de declarare a impozitului pe profit in perioada dizolvarii si lichidarii. Reglementarile fiscale stabilesc termene si obligatii specifice pentru societatile aflate in proces de inchidere. In continuarea articolului vom prezinta cadrul general si obligatiile declarative aferente momentului de 31 decembrie 2025. Avem acest caz...» citeste mai departe aici

  • Monografie contabila echipament de lucru

    • Echipamentul de lucru reprezinta ansamblul de articole vestimentare pe care angajatorul le acorda angajatilor pentru desfasurarea activitatii profesionale. Echipamentul de lucru este diferit de echipamentul de protectie. In acest articol va prezentam reglementari cheie si monografia contabila pentru inregistrarea echipamentului de lucru. » citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016