Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Colectarea creantelor fiscale: ANAF propune introducerea a 23 de formulare noi si elimina 5 existente

20-Nov-2024
872
Colectarea creantelor fiscale: ANAF propune introducerea a 23 de formulare noi si elimina 5 existente

Conform unui nou Proiect de Ordin, ANAF propune introducerea a 23 de formulare noi utilizate in activitatea de colectare a creantelor fiscale si elimina 5 existente. In acest fel va fi modificat Ordinul 1155/2016.

Colectarea creantelor fiscale: ANAF propune introducerea a 23 de formulare noi utilizate in activitate si elimina 5

Asa cum este mentionat in Referatul de Aprobare, prin Ordinul 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masiva a unor acte administrative fiscale si procedurale, cu modificarile si completarile ulterioare, au fost aprobate categoriile de acte administrativ fiscale utilizate in activitatea de colectare a creantelor fiscale, emise de organele fiscale centrale si tiparite prin intermediul centrului de imprimerie masiva, valabile fara semnatura persoanelor imputernicite ale organului fiscal central, potrivit legii, si stampila organului fiscal emitent.

Avand in vedere modificarile legislative intervenite ulterior, o serie de formulare necesare administrarii veniturilor bugetare au fost aprobate prin Ordine ale presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Prin proiectul de act normativ se are in vedere modificarea si completarea Ordinului presedintelui A.N.A.F. nr. 1155/2017, cu mdificarile si completarile ulterioare, astfel:

  • eliminarea unui numar de 5 formulare, respectiv:

- ”Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate/contributii de asigurari sociale”;

- ”Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din Romania de persoanele fizice”;

- ”Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din strainatate de persoanele fizice”;

- ”Decizie privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale pentru persoane fizice”;

- ”Decizie de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate si a contributiei de asigurari sociale”;

  • actualizarea denumirii formularului ”Notificare privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult” in sensul reformularii textului, dupa cum urmeaza:” Notificare privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult” ;
  • introducerea unui numar de 23 de formulare, respectiv:

- ”Notificare privind nedeclararea contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice”;

- ”Decizie privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru persoane fizice”;

- ”Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru persoane fizice”;

- ”Notificare privind nedeclararea contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice pentru indemnizatiile prevazute la art. XV alin. (1), (1 1) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu modificarile ulterioare, precum si la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, cu modificarile si completarile ulterioare”;

- ”Decizie privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru indemnizatiile prevazute la art. XV alin. (1), (1 1) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu modificarile ulterioare, precum si la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, cu modificarile si completarile ulterioare”;

- ”Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru indemnizatiile prevazute la art. XV alin. (1), (1 1) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu modificarile ulterioare, precum si la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, cu modificarile si completarile ulterioare”;

- ”Notificare privind nedeclararea obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru indemnizatii reprezentand masuri in domeniul protectiei sociale si pentru unele venituri obtinute din strainatate”;

- ”Decizie privind stabilirea din oficiu a obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizatii reprezentand masuri in domeniul protectiei - sociale si pentru unele venituri obtinute din strainatate”;

- ”Decizie de anulare a Deciziei privind stabilirea din oficiu a obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizatii reprezentand masuri in domeniul protectiei sociale si pentru unele venituri obtinute din strainatate”;

- ”Decizie privind recuperarea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat, virata in mod necuvenit entitatilor nonprofit/unitatilor de cult”;

- ”Decizie privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 316 alin. (10)/art. 317 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare”;

- ”Decizie de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare”;

- ”Instiintare privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare”;

- ”Notificare privind nedeclararea taxei pe valoarea adaugata de catre persoanele impozabile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal”;

- ” Invitatie privind exercitarea dreptului de a fi ascultat, in cazul neprezentarii la primul termen stabilit de organul fiscal in vederea audierii” ;

- ”Decizie de impunere din oficiu a taxei pe valoarea adaugata datorate de catre persoanele impozabile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (190)”;

- ”Decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a taxei pe valoarea adaugata datorate de catre persoanele impozabile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (191)”;

- ”Notificare pentru corectarea declaratiilor recapitulative (390VIES)”;

- ”Notificare pentru nedepunerea declaratiilor recapitulative (390VIES)”;

- ”Notificare privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/platitorilor”;

- ”Decizie privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/platitorilor (701)” ;

- ”Decizie de declarare in inactivitate”;

- ”Notificare privind nedepunerea la termen a cererii de inregistrare a contractelor de inchiriere”.


Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016