Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Compensare creante fiscale

22-Iun-2012
4894
Intrebare: Pentru anul 2006 s-a constituit initial obligatia de plata la fondul de mediu in valoare de 8.614 ron, iar in anul 2011 in urma inspectiei fiscale s-a constituit obligatia de plata in valoare de 28.500 ron.

Avand in vedere faptul ca la 31 decembrie 2005 erau achitati in plus 37.527 ron, iar obligatia de plata constituita pentru anul 2006 a fost in valoare de 28.500 ron, nu s-a platit aceasta suma avand de recuperat din anul anterior-2005.

Pentru suma de 19.886 ron (diferenta intre 28500 ron -8614 ron) Fondul de Mediu ne calculeaza majorari si penalitati de intarziere pe perioada 2007-2011.

Stiu ca in conformitate cu OG 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala , art. 119, dobanzile si penalitatile de intarziere se calculeaza doar pentru neachitarea la termen a obligatiilor de plata.

Urmare celor mentionate mai sus, va rugam sa ne ajutati cu ce aceasta problema. Este corect ca, fondul pentru mediu sa calculeze dobanzi si penalitati de intarziere pentru suma de 19.886 ron?


Ce se intampla cu suma platita in plus?

Va invitam sa urmariti filmarea pentru solutia oferita de specialistii www.portalcontabilitate.ro




Raspuns:

Potrivit art. 119 alin. (1) din Codul de procedura fiscala , pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor de plata, se datoreaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere.

Astfel cum prevede art. 122, in cazul creantelor fiscale stinse prin compensare, dobanzile si penalitatile de intarziere sau majorarile de intarziere, dupa caz, se calculeaza pana la data prevazuta la art. 116 alin. (4), respectiv data la care creantele exista deodata, fiind deopotriva certe, lichide si exigibile.

In conformitate cu prevederile art. 116 alin. (5), creantele sunt exigibile:

a) la data scadentei, potrivit art. 111;
b) la termenul prevazut de lege pentru depunerea decontului cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare, in limita sumei aprobate la rambursare prin decizia emisa de organul fiscal potrivit legii;
c) la data depunerii cererii de restituire, in limita sumei aprobate pentru restituire prin decizia emisa de organul fiscal potrivit legii, pentru cererile de restituire a accizei sau taxei pe valoarea adaugata, dupa caz, depuse potrivit Codului fiscal ;
d) la data comunicarii deciziei, pentru obligatiile fiscale principale, precum si pentru obligatiile fiscale accesorii stabilite de organele competente prin decizie;
e) la data depunerii la organul fiscal a declaratiilor fiscale rectificative, pentru diferentele de obligatii fiscale principale stabilite de contribuabil;
f) la data comunicarii actului de individualizare a sumei, pentru obligatiile de plata de la buget;
g) la data primirii, in conditiile legii, de catre organul fiscal a titlurilor executorii emise de alte institutii, in vederea executarii silite.
h) la data depunerii cererii de restituire, in limita sumei aprobate pentru restituire prin decizia emisa de organul fiscal potrivit legii, pentru sumele de restituit conform art. 117.

In aplicarea art. 12, art. 111, art. 114, art. 119 si art. 120 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala , Comisa de proceduri fiscale prin Decizia 3/2008 a stabilit ca, in situatia in care contribuabilul, cu buna-credinta, efectueaza o plata mai mare decat cuantumul creantei fiscale inscrise eronat intr-o declaratie fiscala care a fost corectata ulterior de catre contribuabil sau au fost stabilite de catre organul fiscal diferente datorate in plus fata de creanta fiscala initiala, in conditiile legii, data stingerii, in limita sumei platite suplimentar, este data platii astfel cum aceasta este definita de lege, daca suma platita suplimentar nu a fost stinsa pana la data corectarii de catre contribuabil sau pana la data stabilirii de catre organul fiscal a diferentei datorate in plus.

In cazul prezentat, in baza informatiilor pe care le-ati furnizat apreciem ca s-a efectuat o compensare a creantelor fiscale. Compensarea poate fi efectuata incepand cu momentul in care creantele exista deodata, fiind deopotriva certe, lichide si exigibile (Codul de procedura fiscala , alin.(4)).

Pentru obligatiile fiscale principale, precum si pentru obligatiile fiscale accesorii stabilite de organele competente prin decizie exigibilitatea intervine la data comunicarii deciziei, in cazul prezentat – anul 2011. Dobanzile si penalitatile de intarziere sau majorarile de intarziere, dupa caz, se calculeaza pana la aceasta data, la care creantele exista deodata si sunt certe, lichide si exigibile.

Dupa efectuarea compensarii, daca societatea nu inregistreaza obligatii fiscale restante aceasta poate solicita restituirea diferentei in conformitate cu prevederile art. 117 din Codul de procedura fiscala .

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016