Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contribuabilii mici si mijlocii au mai putin de 60 de zile la dispozitie pentru conectarea caselor de marcat la ANAF

01-Oct-2021
15368
Contribuabilii mici si mijlocii au mai putin de 60 de zile la dispozitie pentru conectarea caselor de marcat la ANAF

Agentia Nationala de Administrare Fiscala reaminteste contribuabililor mici si mijlocii ca mai au mai putin de 60 de zile la dispozitie pentru conectarea caselor de marcat la ANAF.

Avand in vedere termenele limita de conectare a fiscale la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al ANAF stabilite prin OpANAF nr. 435/2021
Agentia Nationala de Administrare Fiscala informeaza operatorii economici care au obligatia utilizarii AMEF conform art. 1 alin. 1 din O.U.G. nr. 28/1999 ca in perioada urmatoare, structurile abilitate de control, in special Directia Generala Antifrauda Fiscala, vor intreprinde actiuni de verificare cu privire la indeplinirea obligatiei de a asigura conectarea la distanta a AMEF in vederea transmiterii de date fiscale, prevazute la art. 3^1 alin. (4) din O.U.G. nr. 28/1999, pentru operatorii economici al caror termen limita de conectare a AMEF a ajuns la scadenta.

De asemenea, Agentia Nationala de Administrare Fiscala atrage atentia operatorilor economici incadrati in categoria contribuabililor mici si mijlocii asupra termenului scurt, mai putin de 60 de zile, pana la care isi mai pot indeplini obligatia de conectare a AMEF la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al ANAF, conform prevederilor art.3 alin (1) lit.b) din OpANAF nr.435/25.03.2021.

Prin exceptie, potrivit art. 3 alin. (2) din OpANAF nr.435/25.03.2021, operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone nedeservite de retele de comunicatii electronice au obligatia completarii si transmiterii unei declaratii pe propria raspundere (Formularul F4110), prevazuta in Anexa nr. 2 la ordinul mentionat.

Nerespectarea obligatiei de a asigura conectarea la distanta a AMEF, in vederea transmiterii de date fiscale catre ANAF, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 8.000 la 10.000 lei, in conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. j), din O.U.G. nr. 28/1999. 

Conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale se realizeaza pe categorii de contribuabili, incepand cu data de 31.03.2021, cu respectarea urmatoarelor termene:

a) pana la data de 30.06.2021, operatorii economici incadrati in categoria marilor contribuabili;


b) pana la data de 30.11.2021, operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii si mici;
c) operatorii economici care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 01.12.2021, la data instalarii aparatului de marcat electronic fiscal.

Baza legala:

ORDIN Nr. 435/2021 din 25 martie 2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligati operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic ANAF.

 

Sursa: ANAF

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016