Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum iti poti salva afacerea in vreme de criza. Solutii fiscale pentru contabili

27-Mar-2020
3222
Pandemia cu care ne confruntam din cauza virusului COVID-19 poate avea repercursiuni grave pentru mediul de afaceri. Aceasta situatie ne-a luat pe toti prin surpriza, iar statul a venit in ajutorul companiilor cu cateva ordonante militare, menite sa sprijine mediul de afaceri in aceasta grea incercare.
 
Totusi, cele doua Ordonante prezinta multe neclaritati si lasa loc unor interpretari diverse. Acest lucru este extrem de periculos si poate sa iti afecteze afacerea. 
 
Participa si tu in data de 3 APRILIE la o sesiune de consultanta exceptionala. Iti prezentam solutii pentru ca sa iti poti salva afacerea, cu ajutorul Webinarului fiscal-contabil in contextul COVID 19. Expertul fiscal Adrian Benta iti va explica impecabil avantajele OUG 29 si OUG 30 /2020.
 
Expertul Adrian Benta este auditor finaciar, formator, doctor in economie, consultant fiscal, autor a numeroase lucrari Rentrop&Straton si lector in cadrul a numeroase seminare si traininguri cu tematici fiscal-contabile.
 
Mediul de afaceri este in aceste zile cu ochii pe cele mai importante 2 acte normative ale momentului – OUG nr. 29/2020 si OUG nr. 30/2020 – care reglementeaza solutiile Guvernului pentru sprijinul companiilor, in contextul grav creat de coronavirus:
 
-subventionarea somajului tehnic
-amanarea termenelor de plata pentru diferite impozite
-eliminarea dobanzilor si penalitatilor de intarziere pentru anumite obligatii fiscale scadente
-suspendarea sau neinceperea masurilor de executare silita prin popriri
-amanarea la plata pentru chirii si servicii de utilitati
-acordarea de credite avantajoase etc.
 
Expertul fiscal Adrian Benta iti va arata cum trebuie interpretata si aplicata legislatia sensibila din aceasta perioada de criza. Vei beneficia astfel de solutiile optime pentru afacerea ta!
 
Pentru a participa la webinar, nu trebuie sa iesi din casa!
Te instalezi comod in fata calculatorului sau laptop-ului, accesezi www.webinar.rs.ro, te contectezi cu username si parola (le vei primi cu promptitudine pe e-mail, imediat dupa achitarea taxei de participare) si timp de 1 ora si 30 de minute afli ce ai de facut pentru a scapa de stresul acestei perioade.
 
Si foarte important: odata ce te-ai inscris pentru a participa la acest webinar, il poti urmari inregistrat, ori de cate ori doresti, pana la data de 30 aprilie!
 
Tematica webinarului:
 
1. Pricipalele prevederi ale OUG nr. 29/2020. Masuri economice si fiscal-bugetare
2. OUG 30/2020. Somajul tehnic din perspectiva impozitarii si a deducerilor personale. Faptul generator
3. Ordonantele militare. Efectul lor asupra unor categorii de operatori economici
4. Scadenta impozitelor. Penalitati de intarziere
5. Noul termen de depunere a declaratiei privind beneficiarii reali, conform OUG nr. 29/2020
 
La webinar vor fi expuse, explicate si comentate in amanunt situatii la care, cu siguranta, nu te-ai gandit sau nu ai avut timp sa te gandesti in aceste zile tensionate. E vorba despre situatii cand poti lua usor decizii gresite. Iti prezentam mai jos cateva exemple legate de somajul tehnic.
Greseli pe care le poti face privind somajul tehnic!
 
1. Mizezi pe faptul ca firma indeplineste conditiile pentru ca statul sa-ti vireze 75% din plata salariilor si suspenzi contractele individuale de munca ale salariatilor. Ulterior nu primesti insa nimic de la stat, pentru ca statul considera ca ai apreciat eronat situatia si aveai totusi capacitatea financiara de a plati salariile.
 
2. In intocmirea documentatiei pentru somaj tehnic confunzi incasarile cu veniturile si astfel declaratia ta pe propria raspundere este falsa, putand atrage chiar sanctiuni de natura penala.
 
3. Intocmesti eronat documentatia de restituire a indemnizatiei de somaj tehnic, primind astfel bani mai putini de la stat decat suma ce ti se putea cuveni, astfel ca esti pus in situatia de a nu avea bani sa platesti toti salariatii.
 
Afla mai multe asemenea informatii in data de 3 aprilie, direct de la expertul Adrian Benta.
 
De asemenea, daca vrei sa aflii cum sa gestionezi mai usor somajul tehnic, lucrarea Ghid practic. Somajul tehnic. Iti sta la dispizitie.
 
Iata 10 intrebari la care doresti un raspuns in cadrul webinarului:
 
1. Firma ta poate primi sprijin/facilitati fiscale de la guvern in aceasta perioada?
2. Certificat de situatii de urgenta - albastru sau galben? Pentru care te incadrezi? Care este procedura pentru a-l obtine?
3. Ce se intampla daca nu achiti obligatiile fiscale scadente incepand cu data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta?
4. Pana cand se suspenda masurile de executare silita prin poprire in cazul persoanelor juridice?
5. In ce conditii poti obtine certificatul de situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei?
6. Se platesc impozit si contributii pentru indemnizatia aferenta zilelor libere acordate parintilor, conform Legii nr. 19/2020?
7. Care este procedura de decontare catre angajator a sumelor necesare pentru plata acestei indemnizatii?
8. Ce documente trebuie sa depui pentru a beneficia de indemnizatia de somaj tehnic? Unde? Si pana cand?
9. Cum dovedesti faptul ca firma nu are capacitatea financiara de a plati salariile tuturor angajatilor?
10. Se mai plateste contributia asiguratorie pentru munca, dat fiind ca vorbim de somaj tehnic?
 
 
 
Participa in data de 3 aprilie, ora 15:00, la o sesiune de consultanta exceptionala: Webinar fiscal-contabil in contextul COVID 19!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Reges-Online. 15 exemple de neclaritati create de trecerea la noul sistem

    • Trecerea la noul sistem REGES-ONLINE a generat numeroase neclaritati si dificultati pentru angajatori, obligati sa se conformeze noilor cerinte legale pana la 30 septembrie 2025. Lucrarea „Noutati REGES-ONLINE: 54 Intrebari Esentiale din Practica, Raspunsuri si Solutii Legale” ofera solutii clare pentru cele mai frecvente probleme intalnite in practica. Este un ghid indispensabil pentru evitarea amenzilor si gestionarea corecta a noilor obligatii. In continuare vom vedea si...» citeste mai departe aici

  • Cesiunea de creanta. Cum sa o inregistrati in contabilitate + exemplu de MONOGRAFIE contabila utila

    • Cesiunea de creanta reprezinta transferul unui drept de creanta de la un creditor (cedent) catre un altul (cesionar), in baza unui contract. Aceasta operatiune are implicatii juridice si contabile specifice, care trebuie corect reflectate in evidenta financiara a partilor implicate. In special, pentru cesionar este esentiala inregistrarea creantei la costul de achizitie, conform reglementarilor contabile in vigoare. In articolul de fata prezentam tratamentul contabil aplicabil cesiunilor de...» citeste mai departe aici

  • REGES-ONLINE. Firmele de contabilitate NU au nevoie de CAEN 7830 pentru a fi prestatori

    • Odata cu trecerea la noul sistem REGES-ONLINE, au aparut numeroase intrebari legate de conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca prestatorii de servicii. Printre acestea, se numara si clarificarea privind codurile CAEN necesare pentru activitatea de completare si transmitere a datelor contractelor de munca. In cele ce urmeaza, prezentam informatiile esentiale pentru firmele de contabilitate care doresc sa opereze in acest sistem. Avem acest caz concret. Sunt firma de contabilitate...» citeste mai departe aici

  • Bonul fiscal. Sunt considerate facturi simplificate bonurile sub 100 euro? Cum vor fi raportate in D394?

    • Utilizarea bonurilor fiscale in activitatea economica ridica adesea intrebari legate de deductibilitate, raportare si inregistrare contabila. In special, tratamentul bonurilor cu valori sub 100 euro este important de clarificat. In cele ce urmeaza, prezentam conditiile in care aceste documente pot fi considerate facturi simplificate si modul in care trebuie tratate din punct de vedere fiscal si contabil. Avem acest caz concret.Societatea achizitioneaza consumabile pe bon fiscal care are trecut...» citeste mai departe aici

  • Lucrari de constructii in perioada iunie - iulie, factura emisa ulterior. Ce cota de TVA aplici

    • Desfasurarea lucrarilor de constructii implica o atentie sporita asupra momentului in care se stabileste cota de TVA aplicabila. in contextul modificarii cotei standard de TVA de la 19% la 21% incepand cu 1 august 2025, este esential ca firmele din domeniul constructiilor sa inteleaga corect momentul faptului generator si al exigibilitatii taxei. In continuarea articolului vom clarifica modul de aplicare a cotei de TVA in functie de data acceptarii lucrarilor si de documentele justificative....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016